mboost-dp1
Vurdering af Sony Vaio
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej alle.
Jeg er faldet over denne bærbar-pc via pricerunner. Ifølge dens måler, så er det den bedste hardwaremæssige 14" bærbar.
Mine krav til en ny bærbar er 14" skærm med tilhørende bedst mulige specifikationer med hurtighed fremfor grafik.
Den skal koste fra 6000 til 8000 kr. - Jeg er studerende og derfor betyder prisen en hel del.
Desuden har jeg absolut ingen erfaringer med Sony Vaio, så hvis I har noget at tilføje ville det være dejligt.
Sony Vaio CS11S/Q
Sony VAIO CS11S/Q - Core 2 Duo P8400 2.26 GHz - 14.1" TFT
6800,-
På forhånd tak :-)
Jeg er faldet over denne bærbar-pc via pricerunner. Ifølge dens måler, så er det den bedste hardwaremæssige 14" bærbar.
Mine krav til en ny bærbar er 14" skærm med tilhørende bedst mulige specifikationer med hurtighed fremfor grafik.
Den skal koste fra 6000 til 8000 kr. - Jeg er studerende og derfor betyder prisen en hel del.
Desuden har jeg absolut ingen erfaringer med Sony Vaio, så hvis I har noget at tilføje ville det være dejligt.
Sony Vaio CS11S/Q
Sony VAIO CS11S/Q - Core 2 Duo P8400 2.26 GHz - 14.1" TFT
6800,-
På forhånd tak :-)
Jeg sidder selv på en Sony VAIO lige nu (TTmodellen, den helt lille) og jeg ELSKER den!
Sony laver virkelig noget med kvalitet i kan man roligt sige!
Ve dikke hvad du vil have af reviews men det eneste minus der er ved min bærbare, er at internettet en gang i mellem hopper af, og derefter skal man ændre på frekvensen som internettet sender (2,5-5GHz) eller genstarte den.
Ellers er alt fedt lavet ved den. Min TT er meget lydløs, meget let, og kan tages med over alt. Desuden er designet på den helt i top. Jeg elsker dens keyboard, og kulfiber finish'et.
Jeg kan kun varmt anbefale Sony VAIO, men jeg vil råde dig til at se på nogle reviews for netop DEN model. Jeg kan jo kun referer til min egen model.
- Jeg mener at have læst at en af deres modeller (Z modellen tror jeg?) skulle larme MEGET fra blæseren, hvor den eneste mulighed var at downclocke CPUen, men det har jeg personligt ikke oplevet noget ligende med.
Jeg kan knap nok høre min blæser hvis jeg er i et totalt tavst rum, og HDDen summer jo en smule, men skiftes den ud med en SSD på et tidspunkt er den totalt lydløs.
Det var mine 25øre. Nu smutter jeg til LAN party! Held og lykke med det! ;D
Sony laver virkelig noget med kvalitet i kan man roligt sige!
Ve dikke hvad du vil have af reviews men det eneste minus der er ved min bærbare, er at internettet en gang i mellem hopper af, og derefter skal man ændre på frekvensen som internettet sender (2,5-5GHz) eller genstarte den.
Ellers er alt fedt lavet ved den. Min TT er meget lydløs, meget let, og kan tages med over alt. Desuden er designet på den helt i top. Jeg elsker dens keyboard, og kulfiber finish'et.
Jeg kan kun varmt anbefale Sony VAIO, men jeg vil råde dig til at se på nogle reviews for netop DEN model. Jeg kan jo kun referer til min egen model.
- Jeg mener at have læst at en af deres modeller (Z modellen tror jeg?) skulle larme MEGET fra blæseren, hvor den eneste mulighed var at downclocke CPUen, men det har jeg personligt ikke oplevet noget ligende med.
Jeg kan knap nok høre min blæser hvis jeg er i et totalt tavst rum, og HDDen summer jo en smule, men skiftes den ud med en SSD på et tidspunkt er den totalt lydløs.
Det var mine 25øre. Nu smutter jeg til LAN party! Held og lykke med det! ;D
jeg takker for jeres svar.
Processor:
Intel Core 2 Duo P8400 / 2.26 GHz
Flerkernet teknologi Dual-Core
64-bit Computing Ja
Data-bushastighed 1066 MHz
Funktioner SpeedStep technology
Chipsættype Mobile Intel PM45 Express
RAM
Installeret størrelse 4 GB / 4 GB (maks.)
Teknologi DDR2 SDRAM - 800 MHz
Harddisk:
Serial ATA grænseflade Serial ATA-150
320 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
Skærm + grafikkort:
Skærmtype 14.1" TFT
Maks. opløsning 1280 x 800 ( WXGA )
Widescreen-skærm Ja
Grafikprocessor/leverandør NVIDIA GeForce 9300M GS
Videohukommelse 128 MB
Total Available Graphics Memory 1400 MB
Vægt 2.6 kg
Jeg har været inde og tjekke edbpriser, pricerunner og andre forhandlers hjemmesider, hvor det overhovedet ikke kan lade sig gøre at få så god en 14" computer som denne til den pris (6800kr).
Er det mig, der leder dårligt, eller er det hardwaremæssigt set et scoop?
Processor:
Intel Core 2 Duo P8400 / 2.26 GHz
Flerkernet teknologi Dual-Core
64-bit Computing Ja
Data-bushastighed 1066 MHz
Funktioner SpeedStep technology
Chipsættype Mobile Intel PM45 Express
RAM
Installeret størrelse 4 GB / 4 GB (maks.)
Teknologi DDR2 SDRAM - 800 MHz
Harddisk:
Serial ATA grænseflade Serial ATA-150
320 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
Skærm + grafikkort:
Skærmtype 14.1" TFT
Maks. opløsning 1280 x 800 ( WXGA )
Widescreen-skærm Ja
Grafikprocessor/leverandør NVIDIA GeForce 9300M GS
Videohukommelse 128 MB
Total Available Graphics Memory 1400 MB
Vægt 2.6 kg
Jeg har været inde og tjekke edbpriser, pricerunner og andre forhandlers hjemmesider, hvor det overhovedet ikke kan lade sig gøre at få så god en 14" computer som denne til den pris (6800kr).
Er det mig, der leder dårligt, eller er det hardwaremæssigt set et scoop?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.