mboost-dp1

Vurdering af stationær pc-pakke

Gå til bund
Gravatar #1 - tkj
27. nov. 2009 14:43
Hej.
Da jeg ikke har den største erfaring med køb af stationære PC'er, men har fået stukket dette tilbud i hånden, vil jeg høre om dette er et tilbud hvor i syntes jeg skal slå til.

PC Specs
Intel Quad Core Q6600 2,4GHz
250GB SATA Harddisk
4GB RAM
8800GT Nvidia 512MB

19" LG skærm (1440x900 60Hz)
G15 tastatur
Logitech MX500 mus
5.1 Creative højtalere (model vides ikke)
Høretelefoner fra Creative (model vides ikke)

Alt dette har jeg mulighed for at købe (incl. transport) for 3800kr.
PC'en er 2 år gammel - køb i December 2007 hos TopData.dk

Er dette noget i syntes jeg skal slå til på?
Det skal siges at den for det meste skal bruges til Gaming, og at jeg kun har en bærbar lige pt. som ikke kan bruges til Gaming!

Med Venlig Hilsen
Thomas Jespersen
Gravatar #2 - Svindleren
27. nov. 2009 14:50
Hvilke spil vil du spille derpå ??

Har selv haft et ligenende setup, men jeg kunne godt mærke gfx kortet haltede i nogle spil i en opløsning over 1024.

hvis du kan ofre ca 1-2k mere, så kan du samle en der er bedre.. Kig evt på edb prisers forum, der er stillet en masse sprøgsmål ang. computer til gaming osv.

personligt ville jeg ikke give 3.8k for det der :-)
Gravatar #3 - tkj
27. nov. 2009 14:58
Jeg vil spille Crysis, L4D 2 og Call Of Duty - Modern Warfare 2...
Er det ikke noget som i vil tro den kan trække, for det sagde sælger at den sagtens kunne!

Har aldrig haft en stationær før, har derfor heller ingen skærm, tastatur eller lydanlæg, derfor tænkte jeg om dette var et godt tilbud.
Gravatar #4 - tkj
27. nov. 2009 15:52
EKSTRA INFO:
Sælger har givet 7000kr. for PC'en da han købte den hos TopData i December 2007
Gravatar #5 - jeldtoft
27. nov. 2009 17:15
Synes umiddelbart det er billigt, når du får tastatur, mus og skærm med. Hvis du er utilfreds med ydelsen, kan du jo bare skifte grafikkort.

Grafikkortet vil sikkert ikke kunne køre de spil, du ønsker at spille i ordentlig kvalitet.
Gravatar #6 - vandfarve
27. nov. 2009 17:37
Det er billigt, men computeren er to år gammel, så den er rimelig langsom i et ydelse/krone-ratio (det kan jeg forbedre med ny hardware, men så uden skærmen m.m.), ligesom den er to år gammel (brugt, uden garanti eller reklamation og slidt)!

Jeg ville personligt ikke give mere end 3.000 kroner for den.

Hvis du ikke er vant til at købe, bygge og konfigurere computere, så er det et rimeligt bud, men hvis du har den mindste lyst til at gøre det selv, så smid 5-6.000 kroner på bordet og få en lækker svend, som er helt ny, med garanti, efter dit hoved og kan spille de spil, som du efterspørger.
Gravatar #7 - tkj
27. nov. 2009 18:00
Lige præcis, samme har jeg også tænkt... Prisen falder utrolig meget ligeså snart du har købt og startet den første gang!
Men som sagt er jeg ikke vandt til køb af stationær, og især ikke at bygge selv - men roder en del med elektronik, så jeg vil højst sandsynlig ikke have svært ved det...

Det her er godt nok et svært valg!?? :O
Gravatar #8 - vandfarve
27. nov. 2009 18:04
#7 Okay, jeg har ikke mulighed for at bygge noget nu eller blot hjælpe dig, men forhør dig hos 3214N her på sitet.

Han er Newz' venlige, varme og vidende altmuligmand, og han vil nok kunne snedkere et tilbud på en computer, der er bedre og i længden billigere (tænk på, at du med ovenstående computer er cirka 2-3 år bagude ift. CPU-kraft, bundkort med tilhørende understøttelse af nye teknologier, HDD'ens levetid osv., hvorfor du relativt tidligere skal sparke nogle penge i en ny computer, hvis du vil følge med udviklingen - og det skal du, hvis du vil spille nye spil i en ordentlig opløsning).

:)
Gravatar #9 - tkj
27. nov. 2009 18:14
Nu er jeg jo i forvejen ikke den største gamer da jeg ikke har haft mulighed for det, derfor vil det måske være en god "starter" gamer PC, som så kunne opgraderes senere - da jeg ikke "behøver" at spille det aller nyeste

Eller, hvad mener I?
Gravatar #10 - tkj
27. nov. 2009 18:14
EKSTRA INFO:
Sælger er nu gået ned i 3500kr. excl. levering!
Gravatar #11 - vandfarve
27. nov. 2009 18:22
tkj (10) skrev:
EKSTRA INFO:
Sælger er nu gået ned i 3500kr. excl. levering!

Det begynder at blive interessant.

Jeg ville først lige undersøge markedet for at se, hvad man ellers kan få i den økonomiske boldgade. Ligeledes ville jeg forhøre mig hos en konkret bruger eller IRL-person, der har fingeren på pulsen (på både brugtmarkedet og på teknologimarkedet generelt). Det har jeg desværre bare ikke.

Siden han er gået ned, så kan du nok godt presse ham til 3.100-3.200 kroner, og så ville jeg nok slå til.

Er der nogen deadline på købet, både ift. ham og andre mulige købere og ift. dig og hvornår du skal bruge den?
Gravatar #12 - tkj
27. nov. 2009 20:13
Ved ikke om der er andre købere - men sælger mener i hvert fald at jeg helt sikkert ikke kan finde noget med samme specs og den samme pris på fx DBA.
Og desværre kender jeg ingen som følger godt med på computer salgs/købs markedet...

PS.: Sælger vil ikke ned på 3200kr.
Gravatar #13 - tkj
28. nov. 2009 20:11
Sælger vil nu pludselig ikke sælge :O
Så er der nogle herinde som kan hjælpe mig til køb af stationær computer, gerne en pakke-løsning, helst ikke brugt (hvis brugt, så under 2 år)
Gravatar #14 - Norrah
28. nov. 2009 21:07
#13 Hvis du tør samle selv, hvilket er overraskende nemt.
Så er det ikke noget problem, vi skal med glæde hjælpe dig.
Gravatar #15 - tkj
28. nov. 2009 21:45
Lyder rigtig godt... Det er så bare lige hvad jeg skal købe!
Tjek venligst min nye post ang. hjælp til køb af en stationær gaming computer -> http://newz.dk/forum/hardware/hjaelp-til-koeb-af-s...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login