mboost-dp1

Webcam + mikrofon

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
23. jun. 2009 06:24
Mojn jungs

Et par af mine kolleger vil gerne have, at jeg køber, og installerer, et webcam og en mikrofon på den ene computer i deres afdeling, så de kan kommunikere med vores leverandører og fremvise evt. fejl på de produkter vi har modtaget fra dem.

Det betyder, at webcammet skal være istand til at lave autofokus, da det er lidt bøvlet at skulle hen og indstille linsen hver gang man flytter sig lidt. Billedet skal også være godt, så man kan se, hvad det forestiller.

Mikrofonen skal være trådløs, så de kan gå rundt i lokalet imens.

Programmet de vil bruge er Skype, hvis det har noget at sige.

Budgettet er svært at sige noget om, men det skal ikke være det allerdyreste i kan finde! :)

Skyd løs.. jeg satser på at i ved meget mere om webcams end jeg gør!
Gravatar #2 - XorpiZ
23. jun. 2009 06:30
Rettelse - det skal være et trådløst headset. Det behøver ikke være stereo, så jeg tænker noget bluetooth af en art, men så skal der jo også investeres i en bluetooth dongle :|
Gravatar #3 - NioBe
23. jun. 2009 08:03
Jeg er rimelig sikker på at Logitech har nogle webcams som har Autofocus. Logitech

Mht til headset, så havde jeg engang købt et alm SE bluetooth headset til min mobil når jeg var ude og køre. Udover det, bruger jeg det også til skype når jeg snakker sammen med min mor. Så et alm mobil bluetooth headset virker fint til formålet. :)
Gravatar #4 - XorpiZ
23. jun. 2009 08:07
Puha, det er mange penge for et webcam heh. Det skal vist liiige godkendes af chefen :D

Hvilket headset er det du har købt? Og der er ikke noget man skal være opmærksom på i den forbindelse?

Hvor lang rækkevidde har det? :)
Gravatar #5 - NioBe
23. jun. 2009 08:13
Hvis du kigger ydeligere på Logitechs hjemmeside så kan du kigge på deres udvalg af Webcams.

Det headset jeg har er et Sony Ericsson Bluetooth headset. Mit der hjemme holder ca 5 m, det skal dog siges at jeg bor i en beton bygning så når jeg gå de 5 m ind til et andet rum så ryger forbindelsen. Men Du kan jo evt tage ned til en forretnig der sælger bluetooth headset (læs: mobilforretninger) og høre ad om de forskellige headsets.

Mit var kun et meget tilfredsstillende hurtig køb. Så har ikke rigtigt selv fået studeret dem så meget, mht hvilke der er bedst ect.
Gravatar #6 - XorpiZ
23. jun. 2009 08:16
Ja, jeg har kigget lidt. Men deres "mellem-modeller" har ikke autofokus, så vidt jeg kan se. Og det er ret vigtigt, at den har det. Så det må blive 9000-modellen.

5 meter er måske lige i underkanten tror jeg. De skulle gerne kunne gå rundt uden at frygte for forbindelsen. Vil helst undgå at skulle gå ned i en forretning og spørge mig frem, da vi kan få yderst favorable priser hos vores sædvanlige leverandør :)

Jeg tror det ender med en radio-løsning (som i, ikke-infrarød og ikke-bluetooth).
Gravatar #7 - NioBe
23. jun. 2009 08:19
Jeg er rimelig sikker på at de normalt burde holde 10m, men bare ikke en beton bygning. Men jo jeg ved hvad du mener ;)
Gravatar #8 - XorpiZ
23. jun. 2009 08:23
Der er også SÅ meget bøvl med bluetooth! Kæft hvor har jeg bandet og svovlet mange gange over det pis.. hehe. Det ender vist med et Logitech ClearChat Wireless Headset.. Men det er sgu ikke særlig pænt med sådan et fullsize headset, når man snakker med leverandører osv heh. :)
Gravatar #9 - NioBe
23. jun. 2009 09:03
He he, nej ikke over webcam... Jeg sidder selv med et Icemat headset, som ikke har kvinde størrelser. Så ligner en komplet idiot med "hjelm" på.
Gravatar #10 - Mort
23. jun. 2009 09:04
Lydkvaliteten i bluetooth headsets kan heller ikke sammenlignes med lydkvaliteten i normale PC headsets.

Jeg var også ude efter at få et trådløst headset til almindelig Ventrilo / Teamspeak / Skype brug, men selv med et dyrt et af slagsen var kvaliteten ringe i forhold til et almindeligt kablet headset.

Derudover var der en god portion besvær med at få et bluetooth headset til at virke på en Windows maskine. Tilsyneladende så er den bluetooth stack som er i Windows (I hverttilfælde i Windows XP) ikke i stand til at modtage signaler fra bluetooth headsets. I stedet skal man installere et sæt 3. parts bluetooth drivere for at få det til at virke.
Gravatar #11 - XorpiZ
23. jun. 2009 09:14

Ja, det har jeg også oplevet. Jeg har dog læst mig frem til, at et Jabra BT530 BT Headset skulle være et fremragende køb til prisen.

Image er jo altafgørende i en virksomhed som vores (tekstilbranchen), og jeg tror jeg får svært ved at forsvare over for mine kolleger, at de skal sidde med en kæmpe hjelm på, som NioBe så pænt formulerede det :D

XP's bluetooth-stack er ikke imponerende nej, men jeg regner alligevel med at installere de medfølgende drivere til donglen.
Gravatar #12 - NioBe
23. jun. 2009 09:24
Så længe man ikke skal høre musik, så virker et bluetooth headset udemærket. :)
Men igen, bluetooth og drivere osv osv... :/ Ik sjovt..!
Gravatar #13 - XorpiZ
23. jun. 2009 09:36

Det skal nok gå :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login