mboost-dp1
yes! arbejds lappie fra fond!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Fucking fedt. så kom fonds ansøgning i hus, og der er selvfølgelig en post der hedder "laptop 10.000DKK" - og det er jo selvfølgelig ekskl. moms!
Nu er spørgsmålet hvilken lappie jeg skal købe.
*Dens primære formål er klart office brug, men med evt. casual gaming.
Det vill desuden være et klart plus hvis den har nummerisk tastatur, da jeg bruger det ret meget til indtastning af data.
baggrundsbelyst tatatur og SSD er helt sikker også et must, det sidste kan jeg dog altid selv putte i den hvis det ikke som standard.
Er der nogen der har gode erfaringer med nogen modeller/serier de vil anbefale mig?
Mvh. Pikkuk
Nu er spørgsmålet hvilken lappie jeg skal købe.
*Dens primære formål er klart office brug, men med evt. casual gaming.
Det vill desuden være et klart plus hvis den har nummerisk tastatur, da jeg bruger det ret meget til indtastning af data.
baggrundsbelyst tatatur og SSD er helt sikker også et must, det sidste kan jeg dog altid selv putte i den hvis det ikke som standard.
Er der nogen der har gode erfaringer med nogen modeller/serier de vil anbefale mig?
Mvh. Pikkuk
kan klart anbefale mm-vision
http://www.mm-vision.dk/produkter/visgruppe_notebo...
vi har haft op til flere af dem på min arbejdsplads, og de har alle virket upåklageligt.
http://www.mm-vision.dk/produkter/visgruppe_notebo...
vi har haft op til flere af dem på min arbejdsplads, og de har alle virket upåklageligt.
Dr.pikkuk (1) skrev:Det vill desuden være et klart plus hvis den har nummerisk tastatur, da jeg bruger det ret meget til indtastning af data.
Fåes det overhovedet? (Hvis man ser bort fra "fn"+whatever)
Har selv en MacBook Air (Den hurtigste model). Den er fantastisk, men det skal være MEGET casual gaming, hvis den skal være relevant.
Nåkja (3) skrev:Dr.pikkuk (1) skrev:Det vill desuden være et klart plus hvis den har nummerisk tastatur, da jeg bruger det ret meget til indtastning af data.
Fåes det overhovedet? (Hvis man ser bort fra "fn"+whatever)
Har selv en MacBook Air (Den hurtigste model). Den er fantastisk, men det skal være MEGET casual gaming, hvis den skal være relevant.
jeg tror det kommer an på hvad man definerer som casual, min Air trækker fint* Civ5, Starcraft 2, path of excile mm.
* med det i mente at den og strømforsyningen bliver skoldhede.
OxxY (7) skrev:jeg tror det kommer an på hvad man definerer som casual, min Air trækker fint* Civ5, Starcraft 2, path of excile mm.
På min går blæseren også rimeligt meget amok, hvis grafikken er bare en lille smule tung. Så jeg vil i hvert fald ikke anbefale den som gamer PC. Men den er super fed som arbejdspc, specielt i Mac OS. Man bliver ret hurtigt afhængigt af hastigheden og multitouch gestures i Mac OS.
Jeg er selv en mac-mand, men derfor ville jeg alligevel anbefale en Lenovo. De laver fandme nogle solide arbejdscomputere!
Prismæssigt så er får du mere værdi med en MacBook end for en Lenovo når vi snakker ~10k.PHP-Ekspert Thoroughbreed (9) skrev:Jeg er selv en mac-mand, men derfor ville jeg alligevel anbefale en Lenovo. De laver fandme nogle solide arbejdscomputere!
Jeg overvejer faktisk selv at købe en MacBook af samme grund, da jeg ikke har alt for stor tillid til Acer/Asus/HP.
Claus Jørgensen (Windcape) (10) skrev:Prismæssigt så er får du mere værdi med en MacBook end for en Lenovo når vi snakker ~10k.
Jeg overvejer faktisk selv at købe en MacBook af samme grund, da jeg ikke har alt for stor tillid til Acer/Asus/HP.
Det ved jeg nu ikke, da jeg kiggede på bærbare, så ville det have kostet mig 17700 kroner at få en specifikationsmæssig tilsvarende MacBook Air som med min 8700 kroners Lenovo ThinkPad X230.
Ikke alle laptops er lige nemme at opgradere komponenter i, specielt harddisken.IT-ekspert Yvossen (13) skrev:Det kan man vel bare smide i den.
Ligesom at den Windows license du tit for med købet, ikke gælder hvis du skifter disk (ikke et problem for mig, men for andre).
Dog kunne en Lenovo IdeaPad måske være interassant for #1, de passer prismæssigt, og de større modeller har numerisk keyboard.
Claus Jørgensen (Windcape) (14) skrev:Ikke alle laptops er lige nemme at opgradere komponenter i, specielt harddisken.
Jeg har endnu ikke mødt en bærbar, hvor disken ikke nemt kunne skiftes. Alle har været monteret under et cover i et hylster med 4 skruer. Vil mene at RAM og HDD er det nemmeste at flytte på de fleste bærbare (unibody modeller undtaget).
Claus Jørgensen (Windcape) (14) skrev:Ligesom at den Windows license du tit for med købet, ikke gælder hvis du skifter disk (ikke et problem for mig, men for andre).
A hva`? Siden hvornår gælder ens licens ikke mere når man udskifter en HDD? Link til answers.microsoft.com
MacBook Pro Retina? Det sidste jeg hørte var at alle komponenterne var svejset fast, men det kan selvfølgelig godt være det var *udover* harddisken.IT-ekspert Kejser (15) skrev:Jeg har endnu ikke mødt en bærbar, hvor disken ikke nemt kunne skiftes.
Kræver det ikke at du har fået installationsmedie med?IT-ekspert Kejser (15) skrev:A hva`? Siden hvornår gælder ens licens ikke mere når man udskifter en HDD?
Jeg synes alligevel ideen om at købe en maskine med mekanisk disk, bare for at bruge ekstra penge på endnu en disk, virker som en dårlig handel.
Claus Jørgensen (Windcape) (16) skrev:MacBook Pro Retina? Det sidste jeg hørte var at alle komponenterne var svejset fast, men det kan selvfølgelig godt være det var *udover* harddisken.
I dag lodder man computere frem for at svejse dem.
Og ja, MB Pro Ret har fastloddet RAM for at spare plads. Samtidig er harddisken gjort fast med fem-takkede torx-skruer (pentalobe) - men med den rigtige skruetrækker skulle det ikke være et problem.
Claus Jørgensen (Windcape) (16) skrev:Kræver det ikke at du har fået installationsmedie med?
De fleste computere kommer med mulighed for at brænde den bloatede version af Windows som følger med. Jeg skal ikke kunne sige om det er muligt at enten bruge serienummeret fra bunden af computeren til en "gratis" download af Windows eller om recovery-disc'en kan bruges på en SSD.
Claus Jørgensen (Windcape) (10) skrev:Prismæssigt så er får du mere værdi med en MacBook end for en Lenovo når vi snakker ~10k.
Respekt. En Windows-mand der overvejer at købe en MacBook!
Nu kiggede jeg lige på priser, og fortrød jeg ikke købte en sidste gang jeg var i USA.PHP-Ekspert Thoroughbreed (18) skrev:Respekt. En Windows-mand der overvejer at købe en MacBook!
Og helt ærligt, så har jeg ikke brug for Windows til min hjemme/rejse computer. Den bruges kun til surf, film, spotify og Skype/IRC; alt andet har jeg min arbejdsbærbar til (~30k full specced W530
Lenovo Thinkpad T430s. Den har godt nok ikke nummerisk tastatur - men du får ikke en bedre laptop til arbejdsbrug.
HPs Elitebook serie er også gode - men jeg vil til hver en tid foretrække en Lenovo.
HPs Elitebook serie er også gode - men jeg vil til hver en tid foretrække en Lenovo.
Alle T serie maskiner kommer med Backlit som default.
T540p har Numerisk tastatur.
S serien er ultrabooks - ihvertfald i den forstand at de bruger ULV CPU'er hvilket jeg synes man skal holde sig fra medmindre man køber en laptop for at være let.
T tror jeg ikke man kan så nemt sætte i kategori, Byggekvalitet ud over mange typer enheder.
Tp er så deres arbejdsheste, hvor W er deres Workstations.
T540p har Numerisk tastatur.
S serien er ultrabooks - ihvertfald i den forstand at de bruger ULV CPU'er hvilket jeg synes man skal holde sig fra medmindre man køber en laptop for at være let.
T tror jeg ikke man kan så nemt sætte i kategori, Byggekvalitet ud over mange typer enheder.
Tp er så deres arbejdsheste, hvor W er deres Workstations.
Det gælder den nye generation (læst på et forum dog)
Din T61p'er har noget der er bedre, lampen over skærmen er SÅ meget bedre end backlit (Fn+PgUp)
Din T61p'er har noget der er bedre, lampen over skærmen er SÅ meget bedre end backlit (Fn+PgUp)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.