mboost-dp1

yousee internet med anden router?

Gå til bund
Gravatar #1 - donau
2. dec. 2009 19:27
hej

er der nogen der ved om man kan bruge en anden router end den router yousee selv sender med når man skal på internettet?
Gravatar #2 - Bundy
3. dec. 2009 09:35
Dengang jeg havde internet via yousee, hed det godt nok webspeed, men der fulgte ikke nogen router med, derimod et kabelmodem. Hvis det stadig er sådan, burde det ikke være noget problem at bruge en anden router, men hvis der kommer et kabelmodem/router i en, kan det godt være lidt mere besværligt.

Edit: Som jeg lige kan læse hurtigt ud fra deres site, følger der ikke en router med.
Gravatar #3 - Plimmer
4. dec. 2009 13:58
Router er tilkøb så du kan frit benytte hvilken som helst router du lyster.

Du skal dog vide at de "binder" din internet forbindelse til én mac addresse. Så hvis du har aktiveret dit internet til din pc, skal du enten klone den mac og skifte din mac addresse på din pc, eller du skal aktivere på ny.

Du skal også vide at hvis du ringer ind og vil fejlfinde på din forbindelse så kræver de at din pc enten sidder direkte i, eller at det er udstyr de har solgt dig.

Edit: Har selv haft Yousee internet igennem 5 år nu.
Gravatar #4 - mbw2001
4. dec. 2009 14:38
Det er vel meget naturligt at de ikke gider fejlsøge gennem folks eget udstyr.
"Mit internet virker ikke når jeg tilslutter min taiwan router til 34,- fra netto. Kan det skyldes at jeg kører trådløst og har aktiveret firewall og deaktiveret NAT og desuden...."
Gravatar #5 - terracide
4. dec. 2009 14:52
mbw2001 (4) skrev:
"Mit internet virker ikke når jeg tilslutter min taiwan router til 34,- fra netto. Kan det skyldes at jeg kører trådløst og har aktiveret firewall og har åbent alle porte i NAT og desuden...."

Fixed...
Gravatar #6 - Plimmer
5. dec. 2009 01:03

Siger ikke der er noget i vejen med det, ville bare informere.
Gravatar #7 - FFK
5. dec. 2009 08:48
@3

Lad dig ikke forviere af #5. Det giver ingen mening.

Routeren skal selvfølgelig køre NAT, men jeg tvivler på en netto router til 34 kr, kan lade være med at lave NAT.
Gravatar #8 - terracide
5. dec. 2009 11:04
#7:
Det er skam ikke mig der gør sådan, men jeg har set en del der åbner alle porte på deres router...ignorance is bliss I guess...
Gravatar #9 - ty
5. dec. 2009 12:11
Yousee har flere forskellige produkter. De har bl.a. også en boks, der indeholder både modem og router, hvor wan-porten så er coax-stikket.
Gravatar #10 - themuss
5. dec. 2009 14:22
#8 Hvis man har en NAT-router bagved den eller en ordentligt firewall, er det skam helt fint, igen taler du som du har forstand.
Gravatar #11 - terracide
5. dec. 2009 14:31
#10:
Nope, nu taler du som om du har forstand til.
Hvis man åbner alle porte i sin NAT-hjemmebrugs router (vi snakker ikke DMZ her), så er man en padde fordi man beder router behadle ALLE pakker der rammer dens IP...fra portscans til DOs-angreb...og så løber du meget hurtigt tør for CPU i din router.

Du er åbenbart en af de n00bs jeg omtalte :)
Gravatar #12 - themuss
5. dec. 2009 14:49
terracide (11) skrev:
Hvis man åbner alle porte i sin NAT-hjemmebrugs router (vi snakker ikke DMZ her), så er man en padde fordi man beder router behadle ALLE pakker der rammer dens IP.
Behandle pakkerne? Den sender dem videre.

1:1 NAT er meget mere økonomisk for din router end dynamisk natting.

Jeg går ud fra du har sat routerne forkert op og troet du har kørt 1:1 hvor du højst sandsynligt har kørt dynamisk nat af alle porte (tcp eller udp eller begge, og måske icmp) mod én inderside-IP.

Gravatar #13 - terracide
5. dec. 2009 16:34
#12:
Jeg har ikke en router, jeg har en DSLAM...igen du taler ud af røven...Og held og lykke med session-helvede i din router.

Terra - Kun en IT-tåbe mener at alle porte åbne i NAT er godt...

Gravatar #14 - FFK
5. dec. 2009 16:46
@terracide

Det er mig virkelig ufatteligt hvilken spade du er.

Du må virkelig have nogle seriøse personlige mindreværks problemer.

Tag og find en god psykolog, istedet for at side og forpeste sitet her med alle dine jeg-er-god-andre-er-idioter indlæg.

FFK - terra er og bli'r en kæmpe idiot ...
Gravatar #15 - ty
5. dec. 2009 16:57
Desuden snakkede mbw2001 om at deaktivere nat, ikke forwarde alle porte.
Gravatar #16 - themuss
5. dec. 2009 17:27
Gad vide om Terra nogensinde har brugt et VPN.... og forstået den tekniske del af opsætningen.

LOL.

Hov vil da også lige svare #1

Ja du kan sagtens bruge en anden router. Du skal dog have fat i et kabelmodem, der kan "oversætte" fra coax til ethernet.

Så kobler du bare routeren i kabelmodemmet.

Hvis du har maskiner bagved din router og ikke bruger proxy vil det være en fordel at benytte PAT (også kaldet NAPT) til at komme på internet med.
Gravatar #17 - kasperd
5. dec. 2009 17:52
Jeg har haft webspeed i ca. otte år, og det eneste udstyr de har leveret til mig er et kabelmodem og ingen router. De er for længst holdt op med at levere den model af kabelmodem som jeg har, men jeg tror ikke der er nogen forskel på hvordan det håndteres videre oppe i systemet. Jeg kender flere som ikke har fået nogen router leveret af dem, og som har skiftet hvilket udstyr de har sluttet til forbindelsen.

Man skal dog være opmærksom på, at det kan være lidt omstændigt at skifte pga. den måde deres system håndterer registrering af MAC adresser.

Følgende procedure burde virke:
1. Sluk alt udstyret.
2. Slut WAN porten på den nye router til modemet, lad modemets forbindelse til kabelnettet forblive uændret.
3. Sikker dig at intet andet udstyr end routeren er sluttet til modemet.
4. Tændt modemet og vent til det er klart.
5. Tændt routeren og vent til den er klar.
6. Slut en computer til routeren og prøv at åbne en webside.
7. Du burde automatisk blive sendt til registreringssiden.
8. Log ind med dit kundenummer og password
9. Slet den gamle registrering
10. Opret en ny registrering, systemet burde automatisk finde MAC adressen på din routers WAN interface.
11. Når registeringen er gemt skal routeren genstartes.
12. Når routeren er klar skal computeren genstartes.

Ovenstående antager selvfølgelig at dit modem ikke er bygget sammen med en router.

Bundy (2) skrev:
Dengang jeg havde internet via yousee, hed det godt nok webspeed
Det hedder det mig bekendt stadigvæk. De bruger i hvert fald stadigvæk webspeed.dk som deres domænenavn.

mbw2001 (4) skrev:
Det er vel meget naturligt at de ikke gider fejlsøge gennem folks eget udstyr.
De gider heller ikke fejlsøge på det udstyr de selv har leveret. F.eks. oplevede jeg engang at deres router begyndte at levere mig pakker med en anden destinations IP end den deres DHCP server havde tildelt til min computer. Jeg kontaktede deres support, som blot fortalte mig, at sådan en fejl umuligt kunne opstå.

En anden gang oplevede jeg at USB porten i mit kabelmodem døde. Jeg testede naturligvis med to-tre forskellige computere og fandt at ingen af dem kunne opnå forbindelse til kabelmodemet og at de virkede fint sammen med alle mine andre USB enheder.

Jeg kontaktede deres support som fortalte mig, at det var fordi mit operativsystem ikke var understøttet. Jeg forklarede dem at jeg havde brugt samme operativsystem sammen med kabelmodemet igennem længere tid og det havde virket. Så sagde de, at det måtte være fordi USB porten i min computer var brændt af. Jeg mindede ham så om, at jeg havde afprøvet med flere computere, og så sagde han at så måtte de jo alle være brændt af på én gang. Så jeg spurgte ham om han virkelig mente, at fordi jeg ikke brugte Windows så brænder alle USB portene på alle mine computere af på én gang, hvilket han bekræftede.

Siden har jeg været nødt til at bruge ethernet porten på modemet i stedet for, hvilket var ret problematisk fordi min gateway kun havde én ethernet port og ikke udvidelsesslots til flere.
Gravatar #18 - ty
5. dec. 2009 18:09
kasperd (17) skrev:
Jeg har haft webspeed i ca. otte år, og det eneste udstyr de har leveret til mig er et kabelmodem og ingen router. De er for længst holdt op med at levere den model af kabelmodem som jeg har

Ja, Motorola, de kan sgu lave isenkram der holder. Ikke det der Linksys-lort, som brænder af efter 1 års brug :)
Gravatar #19 - terracide
5. dec. 2009 19:46
#16:
Gad vide om du har brugt andet end hjemmeroutere?
Gravatar #20 - themuss
5. dec. 2009 20:16
Ahhh endnu et teknisk udtryk fra Terracide... hjemmeroutere.
Gravatar #21 - FFK
5. dec. 2009 21:13
Og min far kan tæve din far.
Gravatar #22 - terracide
5. dec. 2009 23:00
#20:
Jeg ved godt de er fremmmedord for dig...men du svarede ikke på mit spørgsmål, så jeg går ud fra du kun har rodet med hjemmerouter og ikke ville ane hvad du skulle gøre hvis du mødte en corerouter med BGP.

Derfor du ikke kan læse at jeg tilføjede til mbw2001's post, ikke hvad jeg har gjort, men hvad folk nu engang gør når de ikke ved bedre og padder som dig siger "den løsning er fin nok, bubba"

At du så får det at jeg skulle have 2 stk hjemmeroutere (har en DSLAM) og have lavet det samme som jeg undre mig over n00b's gør er så et selvmål fra din side af...

Og ikke blot har jeg en DSLAM, jeg har også en linje du ikke kan købe...om du så ville.

Men forsæt du blot, jeg morer mig kosteligt over dine poster :)

Terra - Uden router, switch, AP eller andet hjemmebras...
Gravatar #23 - FFK
6. dec. 2009 08:05
Kan du ikke også skrive lidt om din computer med 8GB osv ..

FFK - hmm .. kan man virkelig få tilladelse til at blive gående i børnehave til man er over de 30 ?

EDIT :
Din computer er sikkert en eller forældet spand, som du bare har fyldt op med noget lansomt sdram, så den lige kan trække Vista, med et eller andet skod agp grafikkort.
Og du har sikkert heller ikke en gang en bærbar, netbook eller en mobil telefon der kan gå på nettet.
Gravatar #24 - terracide
6. dec. 2009 10:36
#12:
Det er 12 GB faktisk,...think bigger ;)
Gravatar #25 - themuss
6. dec. 2009 11:30
Jeg kunne personligt ikke være mere ligeglad med hvad du har af udstyr, Terracide.

Jeg har ikke skrevet et éneste ord om hvad du evt. har stående af udstyr derhjemme.

Hvordan det bliver til at jeg tror du har to af disse såkaldte hjemmeroutere stående er jo endnu en gang bare et bevis på du ikke forstår det danske sprog.

...Nå ja du forstår heller ikke natting eller de andre indlæg her i tråden.

Gravatar #26 - terracide
6. dec. 2009 12:16
themuss (25) skrev:
Jeg kunne personligt ikke være mere ligeglad med hvad du har af udstyr, Terracide.

Jeg har ikke skrevet et éneste ord om hvad du evt. har stående af udstyr derhjemme.

Hvordan det bliver til at jeg tror du har to af disse såkaldte hjemmeroutere stående er jo endnu en gang bare et bevis på du ikke forstår det danske sprog.

...Nå ja du forstår heller ikke natting eller de andre indlæg her i tråden.

Skal vi kigge på dine egne ord, n00b:

themuss (12) skrev:
Jeg går ud fra du har sat routerne forkert op og troet du har kørt 1:1 hvor du højst sandsynligt har kørt dynamisk nat af alle porte (tcp eller udp eller begge, og måske icmp) mod én inderside-IP.

Medmindre du ikke mener du skrev #12 som svar på #11 *rolling eyes*

Terra - bad troll detected...
Gravatar #27 - themuss
6. dec. 2009 12:19
#12 Siger intet om hvorvidt det er routere hos dig eller routere generelt.

Lær dog noget dansk.

Det kunne være man skulle få fat i Bjørn og høre om du overhovedet må confe BGP op.
Gravatar #28 - terracide
6. dec. 2009 13:05
#27:
Pot, kettle black....

Når du skriver "du" i et svar til mig, så er det normalt dansk at der menes mig...væv du bare udenom...det gør bare din fail endnu større :D

Og hvad med du selv ringer til ham? :)
Gravatar #29 - kasperd
6. dec. 2009 14:30
terracide, themuss, get a room!
Gravatar #30 - themuss
6. dec. 2009 16:05
themuss (27) skrev:
Det kunne være man skulle få fat i Bjørn

terracide (28) skrev:
Og hvad med du selv ringer til ham? :)

Dansk?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login