mboost-dp1

Access HELP!!!!!

Gå til bund
Gravatar #1 - Phi|
20. jul. 2001 22:28
Access HELP!!!!!Da jeg er ved at lave en liste over mine film i access vil jeg meget gerne kunne indsætte et billede fra enten nettet eller min egen HDD, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man får den til det. Hvis der er nogen der har nogle ideer eller ved hvordan man gør, så kunne det være cool. Tak på forhånd!!!
Gravatar #2 - Hagbard
22. jul. 2001 19:10
billeder i accessDu skal bare i din oprettelse af din tabel have et felt der hedder "billede" (eller hvad den nu skal hedde) og så sige at datatypen skal være et OLE-objekt. når du så indtaster dine data, kan du vælge at indsætte et opbjekt.. tada.. indsæt billede!!!! Håber du forstår det..
Gravatar #3 - Phi|
1. aug. 2001 04:37
Hvilken slags OLE-ObjectHvilken slags OLE-Object skal det være. Der er jo en milion forskellige at vælge imellem. Vælger access selv den rigtige. Egentlig ville jeg jo gerne have lavet sådan at man kunne skrive comando stregen til billedet, for eksempel: "C:PicturesGamesDiablo IIScreen12.jpg" Er det muligt at få lavet??? Det er for at jeg også kan bruge billeder der ligger på internettet.
Gravatar #4 - jacobtf
1. aug. 2001 08:43
Sådan jaDet skulle være muligt - såfremt du har valgt at datatypen er et OLE objekt - at vælge punktet "indsætte fra fil". Dermed kan du blot vælge dit billede. Vælg evt. "link til fil", således at ændringer der måtte skete i billedet (ikke umuligt hvis du vælger et billede der ligger på internet) bliver opdateret. Andet skulle der ikke være i det.
Gravatar #5 - Phi|
4. aug. 2001 22:52
Mange Tak!!!Det vae lige noget i den stil jeg ledte efter, tak for hjælpen. Så kan jeg komme videre med mit project. - Phil
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login