mboost-dp1

konvertering af DIVX til vcd?

Gå til bund
Gravatar #1 - duong
7. dec. 2002 17:48
Hvilken software er mest pålidelig at bruge til denne handling? og hvor meget mere kommer filmen til at fylde?
Gravatar #2 - nightH
8. dec. 2002 00:16
som altid er google din ven..

http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859...

vil dog lige sige at du nok bør se en vcd først.. for du mister garanteret opløsning på dette da vcd er 320x240 (svjh)
hvis du har mulighed for at afspille svcd (jeg formoder du vil konvertere så du kan se din divx på en standalone dvd-afspiller) så er det klart at fortrække.
Gravatar #4 - duong
9. dec. 2002 12:44
ok.. software fundet, men kan det passe at en film på 700 mgbyte kommer til at fylde 2,5 gbyte?? kan man ikke få det til at fylde mindre og stadig biholde en god kvalitet? og hvordan deler man filen, for der kan jo kun være 700 mgbyte på en cd.
Gravatar #5 - BurningShadow
9. dec. 2002 12:54
Hvis det er TMPGEnc du bruger, så har du bare taget dit DivX rip, rap og rup, og konverteret til MPEG?
Det skal du ikke. Der er nogle templates, der følger med, disse sørger for at den får den rigtige størrelse.
Outputfilen vil så blive på ca. det der svare til 10 MB/min. (74-80 min/CD).
VCD er IKKE fuld PAL, men det er din DivX (hvis det er et ordenligt DVD rip, rap og rup).
Gravatar #6 - duong
9. dec. 2002 13:14
ok men hvordan aktiverer jeg disse templates? jeg ønsker bare samme kvalitet som en divx film har. hvilket format er så bedst at konvertere til?
Gravatar #7 - BurningShadow
9. dec. 2002 13:21
Du klikker på ”Load” og vælger ”VideoCD (PAL).mcf”
Men du er vel klar over at en VCD aldrig bliver i samme kvalitet, som en DVD?
En DVD er i fuld PAL, mens en VCD kun er i halv PAL.

Du kan og bare lave en SVCD, der vælger du bare ”SuperVideoCD (PAL).mcf” i stedet for.
Denne vil dog kræve noget mere plads, da den er i en bedre kvalitet, men om filmen fylder to, eller tre CD’er skulle vel være lige meget?
Gravatar #8 - duong
9. dec. 2002 13:30
ja men jeg har stadig ikke forstået hvordan jeg skal dele filmen. den bliver jo bare lavet om til en fil?
Gravatar #9 - BurningShadow
9. dec. 2002 13:37
Når den har encodet filmen, så vælger du File > MPEG tools > Merge & Cut
Add > (Vælg filen) > Edit > Gå så ca. det antal minutter ind, som det kan være på CD’en.

Navngiv, og del. Herefter sætter du start tidspunktet til den første dels sluttidspunkt, og gentager det hele.

Det er faktisk ganske let, hvis bare man lige prøver at se sig for, i programmet ;)
Gravatar #10 - duong
9. dec. 2002 13:41
ok.. du har været en stor hjælp.. tak
Gravatar #11 - duong
11. dec. 2002 22:27
er der nogen der også har haft problemer med at spille vcd-filmen i dvd'en? den hakker sådan lidt en gang i mellem?
Gravatar #12 - BurningShadow
12. dec. 2002 08:42
Jeg har afspillet dem uden problemer i en stationær VCD afspiller, og da jeg lavede mine egne templates, så kunne jeg også afspille dem i en VCD-diskman. Om der er problemer med DVD afspillere ved jeg ikke ;(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login