mboost-dp1

Windows 2000 problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - SaD
7. nov. 2002 17:17
Okay, here we go:
Jeg har en Win2k Server, der har fået en besynderlig adfærd - den kan efter et stykke tid ikke finde ud af at resolve DNS.

Jeg kan eksempelvis ikke browse og checke mail (medmindre jeg bruger mail-serverens IP istedet.)
Genstarter jeg skidtet, virker alt som det skal - men efter et døgns tid begynder den på det gøgl igen.

Det underlige er at jeg fint kan pinge DNS-navne - men mine applikationer kan altså ikke tilgå dem.
Jeg kan foreksempel fint pinge google.com, men kan ikke åbne den i min browser. (404 - page cannot be found) - og jeg kan ikke bruge DNS-navne med min FTP-klient.
En "ipconfig /all" afslører at alt er som det bør være - og er det også på system-niveau (jeg kan pinge DNS´er), men holder altså op med at være det på applikations-niveau efter et lille døgns tid.

Jeg bruger den som web-server, og maskinen er tilsyneladende ikke påvirket af denne fejl ude fra - kun når jeg sidder ved den og vil surfe, checke mail og den slags.

Nogen der kan hjælpe mig med dette?
It's driving me nuts...

PS. Jeg har RaidenFTPD installeret, og samtidig med at denne fejl "begynder", bliver mine foldere også tomme når jeg vil tilgå FTP-serveren. Jeg kan fint manuelt skrive stierne ind, og dermed navigere rundt i FTP-folderen - men indholdet kan ikke ses (filer og foldere)
Gravatar #2 - SaD
11. nov. 2002 11:38

*bump*
Argh.... Er der ingen der bare har et forslag?
Gravatar #3 - Hektor
11. nov. 2002 11:53
Ikke en løsning, men hvad sker der, hvis du bruger

ipconfig /flushdns

?
Gravatar #4 - SaD
11. nov. 2002 16:12
Det vil fluks prøve (når det sker igen) !
Det er nok noget i den retning; enten min DNS cache eller min ARP cache der bliver syg af en eller anden grund.
Det værste er at jeg overhovedet ikke kan finde ud af hvornår/hvordan det sker - det er intet at se i event vieweren, og alt ser bare ud til at være som det skal.
Flippet fejl...
Gravatar #5 - SaD
12. nov. 2002 11:46
Nope - det gjorde hverken fra eller til :(

Anyone?
Gravatar #6 - zZzleepY
2. dec. 2002 11:52
715?
Gravatar #7 - west
18. dec. 2002 07:41
42 !
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login