mboost-dp1
2048 Kbit/s men alligvel downloader jeg kun med 256Kb/s?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg bruger programmet Flashget, og det lader til at ligegyldig hvad jeg foretager af ændringer med diverse fartbegrænsninger inden i selve programmet, overstiger makshastigheden ikke 256Kb/s, på trods af at jeg burde have omkring 2MB/s. Jeg har oprettet en lignende tråd på Flashgets forum, men jeg tænkte at hvis problemet kunne ligge udenfor Flashgets rækkevide ville det hjælpe at spørge herinde.
På forhånd tak.
På forhånd tak.
Så skal jeg måske i virkeligheden bare ud og investere i noget mere hardcore bredbånd?
Ak, det var ikke hel den løsning jeg havde håbet på, men tak for hjælpen :)
Ak, det var ikke hel den løsning jeg havde håbet på, men tak for hjælpen :)
Som allerede pointeret, får du faktisk den hastighed, du har betalt for - og lidt mere til faktisk.
Omregningen fra bit til byte er ganske vist (1/8), men dertil kommer "overhead" og tab på kablerne - hvilket plejer at ligge på 10-15 %.
Så det er nok faktisk ikke så ringe endda :-)
- Men du har ret: Mere båndbredde er alting løsningen!
Omregningen fra bit til byte er ganske vist (1/8), men dertil kommer "overhead" og tab på kablerne - hvilket plejer at ligge på 10-15 %.
Så det er nok faktisk ikke så ringe endda :-)
- Men du har ret: Mere båndbredde er alting løsningen!
Er der eventuelt nogen her der har nogen erfaringer med Fullrate? Jeg overvejer at skifte til deres 8 Mbit/1024 kbit løsning.
Fullrate er ganske udmærket, jeg kender i hvert fald en del, der har dem og er godt tilfredse.
Udmærket kundeservice (altid være nogen der har frygt-skræmme historier, men sådan er det jo altid med alle selskaber), lave og måske vigtigst af alt gennemskuelige priser.
Du kan på deres side indtaste din adresse, og se den estimeret maksimum hastighed, de kan tilbyde. Hvis du kan bor tiltrækkelig tæt på centralen, kunne det måske være værd at overveje deres 20Mbit løsning i stedet for 8Mbit.
Prisen er 50kr/måned mere, og det vil jeg mene er ganske godt givet ud, hvis du ønsker lidt mere speed :-)
Fullrate er ganske udmærket, jeg kender i hvert fald en del, der har dem og er godt tilfredse.
Udmærket kundeservice (altid være nogen der har frygt-skræmme historier, men sådan er det jo altid med alle selskaber), lave og måske vigtigst af alt gennemskuelige priser.
Du kan på deres side indtaste din adresse, og se den estimeret maksimum hastighed, de kan tilbyde. Hvis du kan bor tiltrækkelig tæt på centralen, kunne det måske være værd at overveje deres 20Mbit løsning i stedet for 8Mbit.
Prisen er 50kr/måned mere, og det vil jeg mene er ganske godt givet ud, hvis du ønsker lidt mere speed :-)
Jeg havde også overvejet 20Mbit løsningen men efter en del googling har jeg fundet en masse af de skræmme historier, som du også nævner, hvor folk i realiteten kun har været i stand til at udnytte 10-11 Mbit af de lovede 20. Jeg bor centralt i Aalborg og deres måling viser godt nok en mulig hastighed på 20Mbit.
Jeg havde også overvejet 20Mbit løsningen men efter en del googling har jeg fundet en masse af de skræmme historier, som du også nævner, hvor folk i realiteten kun har været i stand til at udnytte 10-11 Mbit af de lovede 20. Jeg bor centralt i Aalborg og deres måling viser godt nok en mulig hastighed på 20Mbit.
Forestil dig en bil, som i praksis kan køre max 130 km/t. Det passer i princippet fint til de danske veje.
Kan den køre 160 km/t uden problemer har du lidt ekstra juice til overhalinger på motorvejen, endnu bedre.
Kan den køre 250 km/t uden problemer, ja så går det rigtigt fint med at overhale. Men hvor tit er det lige du kommer over 150? Hvor tit kommer du overhovedet over 90 i myldretiden?
Jeg vil da hellere have en bil som kan køre 250, end 150. Men jeg vil ikke ærgre mig over, at jeg aldrig udnytter det max.
(Hey, er det en bil-analogi som faktisk giver mening?)
Forestil dig en bil, som i praksis kan køre max 130 km/t. Det passer i princippet fint til de danske veje.
Kan den køre 160 km/t uden problemer har du lidt ekstra juice til overhalinger på motorvejen, endnu bedre.
Kan den køre 250 km/t uden problemer, ja så går det rigtigt fint med at overhale. Men hvor tit er det lige du kommer over 150? Hvor tit kommer du overhovedet over 90 i myldretiden?
Jeg vil da hellere have en bil som kan køre 250, end 150. Men jeg vil ikke ærgre mig over, at jeg aldrig udnytter det max.
(Hey, er det en bil-analogi som faktisk giver mening?)
pitakebabkarl (12) skrev:#10
Ingen 20Mbit kunde ved Fullrate bliver fodret af med halvbåndbredde.
For det første hedder produktet "Op til 20 Mbit" og efter du kommer online køres der en linjekvalitetskontrol (per automatik, på ALLE nye kunder uanset hastighed)) og kører dit produkt ikke det fastsatte vil du får en email, der beder dig om at kontakte Fullrate så hastigheden kan tilpasses hvad din linje kan klare og så bliver du krediteret evt for meget betalt.
Men mange af de skræmme historier stammer IMHO efter folk der IGNORER den tilrådede max hastighed og alligevel bestiller en 20/2 Mbit fra 7. roerække og så ikke kan forstå at de med 5 kilometer kabelvej ikke kan traine op som en 20/2Mbit...
Terra - Du kan ikke gardere dig imod folk med skyklapper på...
Som tilfoejelse vil jeg nu ogsaa lige paapege at jeg synes Fullrate er ret gode til at levere hvad de lover :)
Mit eneste "problem" med Fullrate, er deres ide om "offentlig IP" ..
Det koster mere at faa samme IP som jeg altid har haft, og "fast IP" er ikke en "fast" IP.
Plus at deres support er lidt for "ikke teknisk kyndig", men saadan er det jo alle steder, saa det er ikke saa meget et problem med Fullrate :P
Som tilfoejelse vil jeg nu ogsaa lige paapege at jeg synes Fullrate er ret gode til at levere hvad de lover :)
Mit eneste "problem" med Fullrate, er deres ide om "offentlig IP" ..
Det koster mere at faa samme IP som jeg altid har haft, og "fast IP" er ikke en "fast" IP.
Plus at deres support er lidt for "ikke teknisk kyndig", men saadan er det jo alle steder, saa det er ikke saa meget et problem med Fullrate :P
#17:
Alle produkter har en fast (Statisk IP låst til routerens MAC-adresse)
"Offenligt IP" betyder ikke at du får et statisk IP(da ALLE kunder har det), det betyder at routere sættes i brigde-konfiguration og smider et WAN-IP ud på LAN-porten (basalt set leger modem).
Så du skulle ikke pege fingre af noget du helt klart har misforstået...da dette viser at alle Fullrates supportere er mere teknisk kyndige end dig her...go figure :)
"Offenligt IP" betyder ikke at du får et statisk IP(da ALLE kunder har det), det betyder at routere sættes i brigde-konfiguration og smider et WAN-IP ud på LAN-porten (basalt set leger modem).
Så du skulle ikke pege fingre af noget du helt klart har misforstået...da dette viser at alle Fullrates supportere er mere teknisk kyndige end dig her...go figure :)
Bortset fra at IP'en kun er fast til produktet, og ikke til mig som kunde.
Jeg kan tage min nabos IP, hvis jeg har lyst.
Men den faste IP er stadig offentlig, selvom jeg ikke betaler for det.
Pointen var mere at Fullrate paastaar jeg skal bruge deres udstyr, hvilket jeg ikke goer.
Og "statisk" er maaske saa meget sagt. Hvis jeg slukker min router i "et par dage", saa mister jeg min IP, medmindre jeg betaler for "offentlig IP".
( Ja, det skete altsaa for mig )
Jeg bruger ikke noget af Fullrates udstyr, og jeg kan tage flere IP'er paa Fullrates netvaerk hvis jeg har lyst.
Jeg har ikke misforstaaet noget, ved skam praecist hvordan det fungerer.
Det jeg siger, er jo netop at det er en lidt underlig maade det fungerer paa :)
Alle de her supportere som haardnakket paastaar at deres internet ikke virker uden deres magiske router ? :)
Ioevrigt koerer Fullrate med dynamiske IP'er og det eneste du faar ud af at betale for "offentlig IP" ( som man allerede har ), er at man kan binde IP'en til "nyt" udstyr.
Det viser, ioevrigt, ogsaa at Fullrates supportere ( alle dem jeg har snakket med so far ) ikke aner en pind om hvordan deres eget setup fungerer rent teknisk :)
Bortset fra at IP'en kun er fast til produktet, og ikke til mig som kunde.
Jeg kan tage min nabos IP, hvis jeg har lyst.
Men den faste IP er stadig offentlig, selvom jeg ikke betaler for det.
Pointen var mere at Fullrate paastaar jeg skal bruge deres udstyr, hvilket jeg ikke goer.
Og "statisk" er maaske saa meget sagt. Hvis jeg slukker min router i "et par dage", saa mister jeg min IP, medmindre jeg betaler for "offentlig IP".
( Ja, det skete altsaa for mig )
Jeg bruger ikke noget af Fullrates udstyr, og jeg kan tage flere IP'er paa Fullrates netvaerk hvis jeg har lyst.
Så du skulle ikke pege fingre af noget du helt klart har misforstået...
Jeg har ikke misforstaaet noget, ved skam praecist hvordan det fungerer.
Det jeg siger, er jo netop at det er en lidt underlig maade det fungerer paa :)
da dette viser at alle Fullrates supportere er mere teknisk kyndige end dig her...go figure :)
Alle de her supportere som haardnakket paastaar at deres internet ikke virker uden deres magiske router ? :)
Ioevrigt koerer Fullrate med dynamiske IP'er og det eneste du faar ud af at betale for "offentlig IP" ( som man allerede har ), er at man kan binde IP'en til "nyt" udstyr.
Det viser, ioevrigt, ogsaa at Fullrates supportere ( alle dem jeg har snakket med so far ) ikke aner en pind om hvordan deres eget setup fungerer rent teknisk :)
Den faste IP adresse er bundet til den router du modtager fra Fullrate. Så no shit din IP ikke er statisk når du benytter en anden router.
Fullrates statiske IP adresser bygger på at IP adresser bindes til MAC adresser så hvis du udskifter udstyret vil det naturligvis ikke fungere.
"Alle de her supportere som haardnakket paastaar at deres internet ikke virker uden deres magiske router ? :)"
Nej. Du har fået at vide at der ikke ydes support når du ikke bruger standard udstyret. At du ikke vil bruge standard udstyret, men ikke er dygtig nok til at konfigurere dit eget er jo ikke Fullrates problem.
Det er korrekt at Fullrate benytter DHCP, men du kan ikke påstå at Fullrate giver dynamiske IP adresser blot fordi du vil ændre på opsætningen. Bruger man det medfølgende udstyr vil IP adressen ikke skifte. Det er ikke en statisk IP adresse, men den er fast som lovet.
Den faste IP adresse er bundet til den router du modtager fra Fullrate. Så no shit din IP ikke er statisk når du benytter en anden router.
Fullrates statiske IP adresser bygger på at IP adresser bindes til MAC adresser så hvis du udskifter udstyret vil det naturligvis ikke fungere.
"Alle de her supportere som haardnakket paastaar at deres internet ikke virker uden deres magiske router ? :)"
Nej. Du har fået at vide at der ikke ydes support når du ikke bruger standard udstyret. At du ikke vil bruge standard udstyret, men ikke er dygtig nok til at konfigurere dit eget er jo ikke Fullrates problem.
Det er korrekt at Fullrate benytter DHCP, men du kan ikke påstå at Fullrate giver dynamiske IP adresser blot fordi du vil ændre på opsætningen. Bruger man det medfølgende udstyr vil IP adressen ikke skifte. Det er ikke en statisk IP adresse, men den er fast som lovet.
Eh, saa naar jeg saa saetter mit eget udstyr op med samme IP, hvad saa?
Det kaldes ogsaa dynamisk IP ... :)
( Det hedder det, ioevrigt, ogsaa hos Fullrate i deres "Mit Fullrate" :) )
Nej, jeg har ordret faaet afvide, at det ikke vil fungere. :)
Eh, mit udstyr har virket helt fint uden Fullrates indblanding i 10 dage.
Problemet kom foerst da Fullrate besluttede at min IP skulle gives vaek til en anden.
Men det goer de.
Det staar der skam ogsaa i deres "mit fullrate" :)
Mit problem er bare at den ikke er fast paa KUNDEN, men udstyret.
IP'en skifter med udstyret, hvilket er lidt et problem naar man har en milliard DNS entries til sin IP. ( fx ) :)
Thomas, tak.
Personligt er jeg rimeligt ligeglad, men lad os bare holde os til mine fejl :)
Du maa gerne fortaelle mig hvad de 2 fejl 40 er?
Jeg har sat et modem i.
Jeg har brugt min server som router.
Alt dette virkede, indtil Fullrate besluttede at min IP ikke var min laengere.
Foer det havde jeg Fullrates udstyr i "fake bridging"-mode, eftersom routeren fungerede af lort i bridge-mode.
Det kaldes ogsaa dynamisk IP ... :)
Nej. Du har fået at vide at der ikke ydes support når du ikke bruger standard udstyret.
Nej, jeg har ordret faaet afvide, at det ikke vil fungere. :)
At du ikke vil bruge standard udstyret, men ikke er dygtig nok til at konfigurere dit eget er jo ikke Fullrates problem.
Eh, mit udstyr har virket helt fint uden Fullrates indblanding i 10 dage.
Problemet kom foerst da Fullrate besluttede at min IP skulle gives vaek til en anden.
Det er korrekt at Fullrate benytter DHCP, men du kan ikke påstå at Fullrate giver dynamiske IP adresser blot fordi du vil ændre på opsætningen.
Men det goer de.
Bruger man det medfølgende udstyr vil IP adressen ikke skifte. Det er ikke en statisk IP adresse, men den er fast som lovet.
Mit problem er bare at den ikke er fast paa KUNDEN, men udstyret.
IP'en skifter med udstyret, hvilket er lidt et problem naar man har en milliard DNS entries til sin IP. ( fx ) :)
Andy
Thomas, tak.
din kundelog fortæller en anden historie, men kan desværre ikke poste det her uden din tilladelse...hvilket jeg tvivler på du vil give mig...
(hint: 2 soleklare fejl 40)
Jeg har sat et modem i.
Foer det havde jeg Fullrates udstyr i "fake bridging"-mode, eftersom routeren fungerede af lort i bridge-mode.
fidomuh (22) skrev:Thomas, tak.
Bekalger, jeg synes Andy er et sødt navn.
1. Fejl:
Var at du troede du kunne sætte vores udstyr op til brigde(Offenligt IP) uden at betale for det...hvilket resulterede i at du mistede forbindelse...og måtte rigne ind for en forklaring...nes pas?
Første fejl 40
2. Fejl
Du satte dit eget udstyr til og det virkede ikke...før du ringede ind og fik "Offenligt IP"...nes pas?
Anden fejl 40.
Jeg har sat et modem i.
Hvad dato var det?
Spøjst, det fungerer fint hos mig(og +99% andre)...sikker på du ikke har lavet endnu en fejl 40 og kører med en outdated firmware...det er nemlig dit eget ansvar at opdatere denne når du har "Offenligt IP".
fidomuh (22) skrev:
Ja så får du problemer kan du jo se. Det meldes fra Fullrates side at du skal opsættes dit udstyr til DHCP. Du vælger ikke at gøre som anbefalet og piver så når der er problemer. Det er fandme dumt.
fidomuh (22) skrev:Det kaldes ogsaa dynamisk IP ... :)
Nej, det kaldes en reserveret IP. Dynamisk IP adresse vil sandsynligvis skifte hvis du genstarter en router.
Under Mit Fullrate har du (kun hvis man har offentlig IP) mulighed for at reservere/allokere en dynamisk tildelt IP. At du så ikke trykker på "Allokér" knappen nu hvor du alligevel er der siger mere om dig end om Fullrate.
fidomuh (22) skrev:Nej, jeg har ordret faaet afvide, at det ikke vil fungere. :)
Min fejl. Skulle egentlig ikke undre mig at folk har lukket lort ud for at komme af med en bedrevidende stodder. Skulle ikke være den første kundeservice/supporter som har lavet det stunt. Har ikke rigtig noget med Fullrate som sådan at gøre.
fidomuh (22) skrev:Eh, mit udstyr har virket helt fint uden Fullrates indblanding i 10 dage.
Det meldes fra Fullrates side at du skal opsættes dit udstyr til DHCP. Du vælger ikke at gøre som anbefalet og piver så når der er problemer. Det er fandme dumt. (deja vu!)
fidomuh (22) skrev:Men det goer de.
Deja vu igen... Intet comeback så du gentager din egen fejl?
fidomuh (22) skrev:Mit problem er bare at den ikke er fast paa KUNDEN, men udstyret.
Så vælg en virksomhed som tilbyder en range. Fullrate jar valgt at lave et super simpelt IP setup for at holde udgifterne til vedligeholdelse nede og dermed slutbrugerens pris nede. Du kan ikke forvente at betale for et af danmarks billigeste produkter og så få et erhversabonnement.
#8 Har fullrate og det virker glimrende.
Bare sørg for at få modemet og køb din egen trådløse/switch/router, deres leverede Zyxel stinker helt vildt. Og så er den utroligt grim (aeordynamisk, så den ikke kan ligge eller hænge på væggen - wtf).
Jeg henter uden problemer med 2 MB i sekundet (efter jeg skrottede den vamle zyxel og brugte en anden wlan løsning), så jeg får, hvad jeg betaler for. Men bor også 600 noget meter fra centralen, har dog også haft fullrate 3 andre steder- der var heller aldrig bøvl.
God kundeservice og pleje, imo. Jeg er vældigt glad.
Bare sørg for at få modemet og køb din egen trådløse/switch/router, deres leverede Zyxel stinker helt vildt. Og så er den utroligt grim (aeordynamisk, så den ikke kan ligge eller hænge på væggen - wtf).
Jeg henter uden problemer med 2 MB i sekundet (efter jeg skrottede den vamle zyxel og brugte en anden wlan løsning), så jeg får, hvad jeg betaler for. Men bor også 600 noget meter fra centralen, har dog også haft fullrate 3 andre steder- der var heller aldrig bøvl.
God kundeservice og pleje, imo. Jeg er vældigt glad.
Det synes mange andre ogsaa, men det er min fars navn og jeg bryder mig ikke specielt meget om det :)
Ikke at det stopper folk fra at kalde mig det,
Ikke en fejl, eftersom det virkede.
Fullrate valgte dog at give min IP vaek til en anden, hvorefter det ikke virkede foer jeg koerte dhclient og fik en ny IP i deres scope.
Det virkede fint, indtil Fullrate synes jeg ikke skulle have samme IP mere.
Mit udstyr var jo "slukket" i deres oejne, i mere end 10 (?) dage.
( Kan ikke huske praecis hvor mange dage, men det virkede altsaa fint :) )
Omkring et par dage foer jeg ringede ind og bad dem fikse det :)
Jeg er ret sikker paa at det ikke er en fejl 40, naar det virker fint med udstyr der ikke staar Zyxel paa :P
Der staar faktisk D-Link paa, men det er et modem, saa det kan den fint :)
Jeg bruger ikke Fullrates udstyr overhovedet.
Den eneste grund til at jeg gjorde, var at jeg ikke lige havde et ADSL modem :)
Og det var inden jeg fik "Offentlig IP", ioevrigt.
( Og Fullrate forsoegte at skifte routeren 3 gange, med samme problemer som altid. )
Ioevrigt er jeg stadig fint tilfreds, jeg synes bare det er en sjov maade de goer det paa.
Jeg er samtidigt meget tilfreds med at jeg har fast interleaving, uden at betale noget ekstra :)
Jeg faar afvide at jeg har en fast IP.
Det gik jeg udfra betoed statisk IP.
I was wrong :)
Det var Fullrate der synes de skulle skifte min IP.
Min opsaetning virkede.
Nej, der staar "Dynamiske IP Adresser".
Ja, og inden man faar "offentlig IP", saa har du altsaa kun din IP bundet til udstyret.
Paatrods af dette bliver din IP givet vaek, hvis du disconnecter dit udstyr i laengere tid.
Hvilken "Alloker" knap?
Der var ingen.
At du kan trylle ting ud af roeven, har intet med mig at goere.
Riiight.
Jeg spurgte ganske paent om jeg maatte faa min IP tilbage, og forklarede ham saa hvordan det hang sammen.
Han paastod haardnakket at det ikke kan fungere, men tilsidst fik han forklaret mig at jeg blot skulle have "Offentlig IP" for at kunne faa statisk IP :)
Ja, det skrev jeg skam ogsaa i mit foerste indlaeg.
Maaske jeg valgte at bruge statisk IP, da jeg gerne vil beholde min IP?
Og jeg vidste ikke at "Offentlig IP" betoed "Statisk IP", men hvad, jeg kan jo kun Dansk, ikke Fullratesk.
Hvilket comeback?
Det er dig der paastaar at der ikke staar Dynamisk IP, hvilket der goer.
( Jeg har lige tjekket igen, ioevrigt )
Jeg skal ikke bruge en range.
Jeg skal bruge 1 IP.
Fullrate paastaar min IP er fast, men det er den altsaa kun hvis jeg bruger deres udstyr, og ikke slukker mit udstyr i 10 dage.
Det er dynamisk i min bog.
Ja, jeg ville bare gerne have min IP var fast.
Det goer jeg heller ikke?
Jeg ville have fast IP og mit eget udstyr paa linien.
Nothing more.
Det skulle man betale ekstra for og "Offentlig IP" er bare et forkert navn, da det ikke er hvad man faar eller betaler for.
Du betaler for at kunne skifte din IP->MAC binding.
Saa, som jeg skrev, saa er det bare en lidt underlig maade at goere det paa.
Dynamisk IP er fint med mig, det undrer mig bare at jeg skal betale for at saette mit eget udstyr til :P
Bekalger, jeg synes Andy er et sødt navn.
Det synes mange andre ogsaa, men det er min fars navn og jeg bryder mig ikke specielt meget om det :)
Ikke at det stopper folk fra at kalde mig det,
1. Fejl:
Var at du troede du kunne sætte vores udstyr op til brigde(Offenligt IP) uden at betale for det...hvilket resulterede i at du mistede forbindelse...og måtte rigne ind for en forklaring...nes pas?
Første fejl 40
Ikke en fejl, eftersom det virkede.
Fullrate valgte dog at give min IP vaek til en anden, hvorefter det ikke virkede foer jeg koerte dhclient og fik en ny IP i deres scope.
2. Fejl
Du satte dit eget udstyr til og det virkede ikke...før du ringede ind og fik "Offenligt IP"...nes pas?
Det virkede fint, indtil Fullrate synes jeg ikke skulle have samme IP mere.
Mit udstyr var jo "slukket" i deres oejne, i mere end 10 (?) dage.
( Kan ikke huske praecis hvor mange dage, men det virkede altsaa fint :) )
Hvad dato var det?
Omkring et par dage foer jeg ringede ind og bad dem fikse det :)
Spøjst, det fungerer fint hos mig(og +99% andre)...sikker på du ikke har lavet endnu en fejl 40 og kører med en outdated firmware...
Jeg er ret sikker paa at det ikke er en fejl 40, naar det virker fint med udstyr der ikke staar Zyxel paa :P
Der staar faktisk D-Link paa, men det er et modem, saa det kan den fint :)
det er nemlig dit eget ansvar at opdatere denne når du har "Offenligt IP".
Jeg bruger ikke Fullrates udstyr overhovedet.
Den eneste grund til at jeg gjorde, var at jeg ikke lige havde et ADSL modem :)
Og det var inden jeg fik "Offentlig IP", ioevrigt.
( Og Fullrate forsoegte at skifte routeren 3 gange, med samme problemer som altid. )
Ioevrigt er jeg stadig fint tilfreds, jeg synes bare det er en sjov maade de goer det paa.
Jeg er samtidigt meget tilfreds med at jeg har fast interleaving, uden at betale noget ekstra :)
Ja så får du problemer kan du jo se. Det meldes fra Fullrates side at du skal opsættes dit udstyr til DHCP.
Jeg faar afvide at jeg har en fast IP.
Det gik jeg udfra betoed statisk IP.
I was wrong :)
Du vælger ikke at gøre som anbefalet og piver så når der er problemer.
Det var Fullrate der synes de skulle skifte min IP.
Min opsaetning virkede.
Nej, det kaldes en reserveret IP. Dynamisk IP adresse vil sandsynligvis skifte hvis du genstarter en router.
Nej, der staar "Dynamiske IP Adresser".
Under Mit Fullrate har du (kun hvis man har offentlig IP) mulighed for at reservere/allokere en dynamisk tildelt IP.
Ja, og inden man faar "offentlig IP", saa har du altsaa kun din IP bundet til udstyret.
Paatrods af dette bliver din IP givet vaek, hvis du disconnecter dit udstyr i laengere tid.
At du så ikke trykker på "Allokér" knappen nu hvor du alligevel er der siger mere om dig end om Fullrate.
Hvilken "Alloker" knap?
Der var ingen.
At du kan trylle ting ud af roeven, har intet med mig at goere.
Min fejl. Skulle egentlig ikke undre mig at folk har lukket lort ud for at komme af med en bedrevidende stodder.
Riiight.
Jeg spurgte ganske paent om jeg maatte faa min IP tilbage, og forklarede ham saa hvordan det hang sammen.
Han paastod haardnakket at det ikke kan fungere, men tilsidst fik han forklaret mig at jeg blot skulle have "Offentlig IP" for at kunne faa statisk IP :)
Skulle ikke være den første kundeservice/supporter som har lavet det stunt. Har ikke rigtig noget med Fullrate som sådan at gøre.
Ja, det skrev jeg skam ogsaa i mit foerste indlaeg.
Det meldes fra Fullrates side at du skal opsættes dit udstyr til DHCP. Du vælger ikke at gøre som anbefalet og piver så når der er problemer.
Maaske jeg valgte at bruge statisk IP, da jeg gerne vil beholde min IP?
Og jeg vidste ikke at "Offentlig IP" betoed "Statisk IP", men hvad, jeg kan jo kun Dansk, ikke Fullratesk.
Deja vu igen... Intet comeback så du gentager din egen fejl?
Hvilket comeback?
Det er dig der paastaar at der ikke staar Dynamisk IP, hvilket der goer.
( Jeg har lige tjekket igen, ioevrigt )
Så vælg en virksomhed som tilbyder en range.
Jeg skal ikke bruge en range.
Jeg skal bruge 1 IP.
Fullrate paastaar min IP er fast, men det er den altsaa kun hvis jeg bruger deres udstyr, og ikke slukker mit udstyr i 10 dage.
Det er dynamisk i min bog.
Fullrate jar valgt at lave et super simpelt IP setup for at holde udgifterne til vedligeholdelse nede og dermed slutbrugerens pris nede.
Ja, jeg ville bare gerne have min IP var fast.
Du kan ikke forvente at betale for et af danmarks billigeste produkter og så få et erhversabonnement.
Det goer jeg heller ikke?
Jeg ville have fast IP og mit eget udstyr paa linien.
Nothing more.
Det skulle man betale ekstra for og "Offentlig IP" er bare et forkert navn, da det ikke er hvad man faar eller betaler for.
Du betaler for at kunne skifte din IP->MAC binding.
Saa, som jeg skrev, saa er det bare en lidt underlig maade at goere det paa.
Dynamisk IP er fint med mig, det undrer mig bare at jeg skal betale for at saette mit eget udstyr til :P
terracide (21) skrev:#19:
Andy, din kundelog fortæller en anden historie, men kan desværre ikke poste det her uden din tilladelse...hvilket jeg tvivler på du vil give mig...(hint: 2 soleklare fejl 40)
Godt jeg ikke har fullrate, hvis der på private forums bliver tilkendegivet at deres medarbejdere på den måde sidder og snager i folks fejlmeldinger, og samtidig offentligt hentyder at man laver fejl 40.
Tror nok jeg blev fyrret hvis jeg gjorde det samme...
JEg vidste paa forhaand at han arbejdede for Fullrate, saa det goer mig ikke noget :)
Det var faktisk forventet ;)
Jeg tror heller ikke personligt at jeg kunne styre min nysgerrighed, plus at det jo trods alt er en del af hans job at soerge for at kunderne er glade.
Saa hvis jeg er utilfreds over den maade noget blev haandteret paa, saa skal han jo kigge i det ;)
JEg vidste paa forhaand at han arbejdede for Fullrate, saa det goer mig ikke noget :)
Det var faktisk forventet ;)
Jeg tror heller ikke personligt at jeg kunne styre min nysgerrighed, plus at det jo trods alt er en del af hans job at soerge for at kunderne er glade.
Saa hvis jeg er utilfreds over den maade noget blev haandteret paa, saa skal han jo kigge i det ;)
fidomuh (27) skrev:Fixed.Systran (#31) skrev:I was wrong. :)
Fixed.
Edit: Jeg gi'r sgu et punktum!
Edit edit: Fuck it, jeg gi'r to!
siliankaas (30) skrev:Godt jeg ikke har fullrate, hvis der på private forums bliver tilkendegivet at deres medarbejdere på den måde sidder og snager i folks fejlmeldinger, og samtidig offentligt hentyder at man laver fejl 40.
Hvis der stilles spørgsmål ved den tekniske kompetence, så er det kun naturligt jeg kigger ind i sagen...og påpeger at fejlen var lokaliseret i den anden ende.
Tror nok jeg blev fyrret hvis jeg gjorde det samme...
Godt jeg ikke arbejder for det firma du gør, hvis de går i så små sko...
#34 Måske har du ret, måske var jeg lidt snæversynet, jeg ved heller ikke om jeg var blevet fyrret - jeg synes bare der er noget farligt i at udstille sine kunder på den måde (??)
Men lad mig omformulere mig så da :-)
Godt jeg ikke har Fullrate, den indstilling blandt. supporten om at "udstille" kunder offentligt bryder jeg mig ikke personligt om.
(hvad enten det er selv forskyldt eller ej)
Det var aldrig noget jeg selv kunne finde på.
That's it :-)
Men lad mig omformulere mig så da :-)
Godt jeg ikke har Fullrate, den indstilling blandt. supporten om at "udstille" kunder offentligt bryder jeg mig ikke personligt om.
(hvad enten det er selv forskyldt eller ej)
Det var aldrig noget jeg selv kunne finde på.
That's it :-)
terracide (36) skrev:jeg kiggede ind i det og fandt ud af at de gange han har henvendt sig, har det været pga fejl 40.
Det mener jeg stadigvæk ikke er viden der behøver offentlig gjort, men det er måske bare min holdning.
terracide (36) skrev:PS. Jeg sidder ikke i supporten...
Og? Det bliver da bestemt ikke bedre af 3. level (??)
Nå, det er en anden diskussion som vi næppe bliver enige om, og som vi nok ikke skal tage her - rigtig god mandag aften :-)
Øh.
Hvis ikke det er dit job at kigge i support sager, så kigger du ikke i support sager.
Hvis ikke det er dit job at udtale dig til offentligheden om kunder, så udtaler du dig ikke om kunder.
Seriøse firmaer har regler for hvem der må kigge i hvilke oplysninger og hvem der har kompetance til at udtale sig til offentligheden.
Og overtrædelse medfører sanktioner - en fyreseddel på gråt papir er slet ikke urealistisk.
Øh.
Hvis ikke det er dit job at kigge i support sager, så kigger du ikke i support sager.
Hvis ikke det er dit job at udtale dig til offentligheden om kunder, så udtaler du dig ikke om kunder.
Seriøse firmaer har regler for hvem der må kigge i hvilke oplysninger og hvem der har kompetance til at udtale sig til offentligheden.
Og overtrædelse medfører sanktioner - en fyreseddel på gråt papir er slet ikke urealistisk.
Saadan fungerer stort set alle firma idag, egentlig.
Jeg tror ikke at Fullrate ville vaere saerligt glad hvis jeg nu rent faktisk brokkede mig over at du "udpeger" mig paa et offentligt forum.
( Nu er jeg 100% ligeglad, men kunne godt forstaa at andre ikke var det :) )
Saadan fungerer stort set alle firma idag, egentlig.
Jeg tror ikke at Fullrate ville vaere saerligt glad hvis jeg nu rent faktisk brokkede mig over at du "udpeger" mig paa et offentligt forum.
( Nu er jeg 100% ligeglad, men kunne godt forstaa at andre ikke var det :) )
Mange firmaer fungerer på den måde, hvor der ikke bliver gået i så små sko, og hver enkelt medarbejders rolle ikke skal passes 200%. Jeg synes kun det er positivt at Terracide tager sig tid til at kigge på sagen, og derefter give besked til fidomuh om hvad der har foregået.arne_v (39) skrev:#34
Øh.
Mit job består pt. af meget simple support opgaver. Alligevel går jeg da jævnligt ind og tager andres opgaver hvis jeg har tid..
Jeg må tilslutte mig din erfaring - der sidder enkelte inkompetente medarbejdere i Fullrate supporten. Folk hvor man ikke er i tvivl om at det må være en gymnasie-freak der skal tjene en ekstra skilling på noget aften arbejde, hvor han kan sidde med sin "Spørgsmål til kunder der ringer ind" - og nægter at høre på hvad man har at sige før man har svaret ham 8 gange på om ens computer nu også sidder direkte til routeren.
Andre er dog kanon gode derinde :)
Men igen. Hvis du fra starten af virker bedrevidende og nedladende overfor supporteren som jeg kraftigt tror har været tilfældet ud fra din fremtræden her på forumet, så beder du også om at få en dårlig oplevelse.
Selvom jeg i flere tilfælde har været teknisk dygtigere end personen i den anden ende af linjen har jeg gentagne gange erfaret at man kommer væsentlig længere ved at gøre som der bliver sagt og holde en pæn tone.
Om så personen sidder med et skema med 10 spørgsmål som man synes er komplet tåbelige så er det ofte hurtigere at svare end at brokke sig over spørgsmålene...
Og angående mit korte svar skyldes det blot at vi alligevel ikke ville blive enige. Du havde læst min holdning og jeg havde læst din.
Men igen. Hvis du fra starten af virker bedrevidende og nedladende overfor supporteren som jeg kraftigt tror har været tilfældet ud fra din fremtræden her på forumet, så beder du også om at få en dårlig oplevelse.
Selvom jeg i flere tilfælde har været teknisk dygtigere end personen i den anden ende af linjen har jeg gentagne gange erfaret at man kommer væsentlig længere ved at gøre som der bliver sagt og holde en pæn tone.
Om så personen sidder med et skema med 10 spørgsmål som man synes er komplet tåbelige så er det ofte hurtigere at svare end at brokke sig over spørgsmålene...
Og angående mit korte svar skyldes det blot at vi alligevel ikke ville blive enige. Du havde læst min holdning og jeg havde læst din.
Magten (44) skrev:Mange firmaer fungerer på den måde, hvor der ikke bliver gået i så små sko, og hver enkelt medarbejders rolle ikke skal passes 200%. Jeg synes kun det er positivt at Terracide tager sig tid til at kigge på sagen, og derefter give besked til fidomuh om hvad der har foregået.
Mit job består pt. af meget simple support opgaver. Alligevel går jeg da jævnligt ind og tager andres opgaver hvis jeg har tid..
Jeg må tilslutte mig din erfaring - der sidder enkelte inkompetente medarbejdere i Fullrate supporten. Folk hvor man ikke er i tvivl om at det må være en gymnasie-freak der skal tjene en ekstra skilling på noget aften arbejde, hvor han kan sidde med sin "Spørgsmål til kunder der ringer ind" - og nægter at høre på hvad man har at sige før man har svaret ham 8 gange på om ens computer nu også sidder direkte til routeren.
Andre er dog kanon gode derinde :)
Der sidder ingen studerende og varetager hverken supporten eller kundeservice...bortset fra dem der HAR været fastansat og nu arbejder på deltid fordi de læser videre, bare lgie for at få dette på det rene.
Vi har modsat andre firmaer ikke en folk studerende som level 1 support, der blot betår i at læse op fra en liste og så de rigtige supportere siddende som level 2.
Der er et level (kaldet supporten) som har direkte kundekontakt og er der en trend som tyder på f.eks en firmwarebug, tager Level2 over...eller er der noget der tyder på problemer med vores netværk tager NOC/Netværk over.
Og ja, vi kan overlappe hinanden i Fullrate, så skulle 50% lægge sig syge ville jeg både kunne:
-Yde kundeservice
-Yde teknisk support
-Lave netværk monitorering
-Omlægge f.eks. manegement netværk
-Administere vores forum.
-Fejlsøge på vores backbone
- Ect.
Listen er lang...da vi ikke tænker kassetænkning, men mennesket over systemet.
Meget interresant traad.
Her har jeg gaaet og overvejet fullrate. Nu er der ikke laengere nogen tvivl.
Her har jeg gaaet og overvejet fullrate. Nu er der ikke laengere nogen tvivl.
Nej jeg goer ej.
Og nej, jeg var hverken bedrevidende eller nedladende.
Maaske efter han paastod at min loesning ikke kunne virke, lige efter jeg havde fortalt ham at det virkede fint.
Det er ogsaa meget soedt, men naar personen konstant ignorerer hvad man siger og bare gentager "skriv 192.168.0.1 i din browser", saa bliver man irriteret. Specielt naar man har fortalt dem at deres udstyr ikke sidder til overhovedet :)
Og naar man saa goer det og svarer "Ja, der er en paen 404 side", saa bliver de herre forvirrede.. :P
Men naar pkt. 1 er umuligt, saa giver det ikke saa fandens meget mening.
Naar de samtidigt bliver ved med at paastaa at man skal bruge deres udstyr for at det virker, saa gaar det lidt i selvsving.
Der er ikke umiddelbart noget at blive enige om, du gaetter paa hvordan jeg har opfoert mig og jeg ved du tager fejl.. :)
MEn som jeg skrev allerede i foerste indlaeg, saa er jeg fint tilfreds.
Praecis.
Som jeg oplever det, saa er dette meget normalt i "mindre" firmaer faktisk.
Og det er da ogsaa det de boer promovere sig paa :)
Store firmaer, ikke alle of course, har en tendens til at laase sig selv fast i alt for mange helt seperate arbejdsformer og "policies", hvor mindre firmaer typisk altid vil have personale overlap, selvom de maaske ikke officielt har det :)
Men igen, thumbs up til Fullrate.
Hvis jeg maa stille et lidt anderledes spoergsmaal, ved du saa om der planer om at bruge andre end Cogent som transit i naermere fremtid?
Nej jeg goer ej.
Og nej, jeg var hverken bedrevidende eller nedladende.
Maaske efter han paastod at min loesning ikke kunne virke, lige efter jeg havde fortalt ham at det virkede fint.
Det er ogsaa meget soedt, men naar personen konstant ignorerer hvad man siger og bare gentager "skriv 192.168.0.1 i din browser", saa bliver man irriteret. Specielt naar man har fortalt dem at deres udstyr ikke sidder til overhovedet :)
Og naar man saa goer det og svarer "Ja, der er en paen 404 side", saa bliver de herre forvirrede.. :P
Men naar pkt. 1 er umuligt, saa giver det ikke saa fandens meget mening.
Naar de samtidigt bliver ved med at paastaa at man skal bruge deres udstyr for at det virker, saa gaar det lidt i selvsving.
Der er ikke umiddelbart noget at blive enige om, du gaetter paa hvordan jeg har opfoert mig og jeg ved du tager fejl.. :)
MEn som jeg skrev allerede i foerste indlaeg, saa er jeg fint tilfreds.
Praecis.
Som jeg oplever det, saa er dette meget normalt i "mindre" firmaer faktisk.
Og det er da ogsaa det de boer promovere sig paa :)
Store firmaer, ikke alle of course, har en tendens til at laase sig selv fast i alt for mange helt seperate arbejdsformer og "policies", hvor mindre firmaer typisk altid vil have personale overlap, selvom de maaske ikke officielt har det :)
Men igen, thumbs up til Fullrate.
Hvis jeg maa stille et lidt anderledes spoergsmaal, ved du saa om der planer om at bruge andre end Cogent som transit i naermere fremtid?
#47:
Vores fremtidige peering politik og ændringer til denne er ikke noget vi udtaler os om...før eller hvis det er sket...ganske som med det meste andet vi laver.
Derfor du f.eks.ikke har set os melde ud at "NU KOMMER VDSL!!!" i hverken 2006, 2007 eller 2008..modsat andre på markedet ;)
Vi melder ud når ændringen sker, så det er aktuel og ikke PR.
Dog kommer vil aldrig til at bruge DIX'en...vi peere direkte over til andre.
Vores fremtidige peering politik og ændringer til denne er ikke noget vi udtaler os om...før eller hvis det er sket...ganske som med det meste andet vi laver.
Derfor du f.eks.ikke har set os melde ud at "NU KOMMER VDSL!!!" i hverken 2006, 2007 eller 2008..modsat andre på markedet ;)
Vi melder ud når ændringen sker, så det er aktuel og ikke PR.
Dog kommer vil aldrig til at bruge DIX'en...vi peere direkte over til andre.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.