mboost-dp1

2048 Kbit/s men alligvel downloader jeg kun med 256Kb/s?


Gå til bund
Gravatar #1 - pitakebabkarl
13. feb. 2009 09:45
Jeg bruger programmet Flashget, og det lader til at ligegyldig hvad jeg foretager af ændringer med diverse fartbegrænsninger inden i selve programmet, overstiger makshastigheden ikke 256Kb/s, på trods af at jeg burde have omkring 2MB/s. Jeg har oprettet en lignende tråd på Flashgets forum, men jeg tænkte at hvis problemet kunne ligge udenfor Flashgets rækkevide ville det hjælpe at spørge herinde.

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Scherlund
13. feb. 2009 09:50
Hvis jeg forstår dig rigtigt så har du en 2Mbit/s (2048Kbit/s) forbindelse. Hvis det er sandt så henter du med den rigtige hastighed nemlig 2048Kbit/s*(1/8)=256Kbyte/s.
Gravatar #3 - pitakebabkarl
13. feb. 2009 10:03
Så skal jeg måske i virkeligheden bare ud og investere i noget mere hardcore bredbånd?

Ak, det var ikke hel den løsning jeg havde håbet på, men tak for hjælpen :)
Gravatar #4 - terracide
13. feb. 2009 10:15
2MB/s kræver 20Mbit/s...FYI.
Gravatar #5 - NioBe
13. feb. 2009 10:27
#1
Hold øje med bit = b og byte= B :) der er betydelig forskel!
Gravatar #6 - Norrah
13. feb. 2009 10:31
#4
nej, det kræver ideelt set 16Mbit
Men du har da sikkert ret i at for rent faktisk at downloade med 2MByte, så er 20Mbit nok løsningen.
Og så skal man holde sig til de rigtige steder.

#5
Hvad er så den betydelige forskel på Niobe og NioBe?
Gravatar #7 - laspe18
13. feb. 2009 10:55
Som allerede pointeret, får du faktisk den hastighed, du har betalt for - og lidt mere til faktisk.

Omregningen fra bit til byte er ganske vist (1/8), men dertil kommer "overhead" og tab på kablerne - hvilket plejer at ligge på 10-15 %.

Så det er nok faktisk ikke så ringe endda :-)

- Men du har ret: Mere båndbredde er alting løsningen!
Gravatar #8 - pitakebabkarl
13. feb. 2009 11:00
Er der eventuelt nogen her der har nogen erfaringer med Fullrate? Jeg overvejer at skifte til deres 8 Mbit/1024 kbit løsning.
Gravatar #9 - myplacedk
13. feb. 2009 11:00
Norrah (6) skrev:
Hvad er så den betydelige forskel på Niobe og NioBe?

NioBe er sej. Niobe er også, men er fra en film. (?)
Gravatar #10 - laspe18
13. feb. 2009 11:05
#8
Fullrate er ganske udmærket, jeg kender i hvert fald en del, der har dem og er godt tilfredse.
Udmærket kundeservice (altid være nogen der har frygt-skræmme historier, men sådan er det jo altid med alle selskaber), lave og måske vigtigst af alt gennemskuelige priser.

Du kan på deres side indtaste din adresse, og se den estimeret maksimum hastighed, de kan tilbyde. Hvis du kan bor tiltrækkelig tæt på centralen, kunne det måske være værd at overveje deres 20Mbit løsning i stedet for 8Mbit.
Prisen er 50kr/måned mere, og det vil jeg mene er ganske godt givet ud, hvis du ønsker lidt mere speed :-)
Gravatar #11 - NioBe
13. feb. 2009 11:18
#9
Thumbs up! Eller hvad det hedder :oP
Gravatar #12 - pitakebabkarl
13. feb. 2009 11:20
#10
Jeg havde også overvejet 20Mbit løsningen men efter en del googling har jeg fundet en masse af de skræmme historier, som du også nævner, hvor folk i realiteten kun har været i stand til at udnytte 10-11 Mbit af de lovede 20. Jeg bor centralt i Aalborg og deres måling viser godt nok en mulig hastighed på 20Mbit.
Gravatar #13 - laspe18
13. feb. 2009 11:35
#12
Ja okay. Den slags forekommer godt nok. Det er jo også en "op-til" hastighed.
Så det nok fair nok, at starte på deres 8Mbit og så se, hvordan det kører :-)
Gravatar #14 - myplacedk
13. feb. 2009 11:36
#12
Forestil dig en bil, som i praksis kan køre max 130 km/t. Det passer i princippet fint til de danske veje.
Kan den køre 160 km/t uden problemer har du lidt ekstra juice til overhalinger på motorvejen, endnu bedre.

Kan den køre 250 km/t uden problemer, ja så går det rigtigt fint med at overhale. Men hvor tit er det lige du kommer over 150? Hvor tit kommer du overhovedet over 90 i myldretiden?

Jeg vil da hellere have en bil som kan køre 250, end 150. Men jeg vil ikke ærgre mig over, at jeg aldrig udnytter det max.

(Hey, er det en bil-analogi som faktisk giver mening?)
Gravatar #15 - cyandk
13. feb. 2009 11:46
Har en 20mbit og jeg henter med 1.8mb/s

:)
Gravatar #16 - terracide
13. feb. 2009 12:54
pitakebabkarl (12) skrev:
#10
Jeg havde også overvejet 20Mbit løsningen men efter en del googling har jeg fundet en masse af de skræmme historier, som du også nævner, hvor folk i realiteten kun har været i stand til at udnytte 10-11 Mbit af de lovede 20. Jeg bor centralt i Aalborg og deres måling viser godt nok en mulig hastighed på 20Mbit.


Ingen 20Mbit kunde ved Fullrate bliver fodret af med halvbåndbredde.
For det første hedder produktet "Op til 20 Mbit" og efter du kommer online køres der en linjekvalitetskontrol (per automatik, på ALLE nye kunder uanset hastighed)) og kører dit produkt ikke det fastsatte vil du får en email, der beder dig om at kontakte Fullrate så hastigheden kan tilpasses hvad din linje kan klare og så bliver du krediteret evt for meget betalt.

Men mange af de skræmme historier stammer IMHO efter folk der IGNORER den tilrådede max hastighed og alligevel bestiller en 20/2 Mbit fra 7. roerække og så ikke kan forstå at de med 5 kilometer kabelvej ikke kan traine op som en 20/2Mbit...

Terra - Du kan ikke gardere dig imod folk med skyklapper på...
Gravatar #17 - fidomuh
13. feb. 2009 13:13
#16

Som tilfoejelse vil jeg nu ogsaa lige paapege at jeg synes Fullrate er ret gode til at levere hvad de lover :)
Mit eneste "problem" med Fullrate, er deres ide om "offentlig IP" ..

Det koster mere at faa samme IP som jeg altid har haft, og "fast IP" er ikke en "fast" IP.

Plus at deres support er lidt for "ikke teknisk kyndig", men saadan er det jo alle steder, saa det er ikke saa meget et problem med Fullrate :P
Gravatar #18 - terracide
13. feb. 2009 13:22
#17:
Alle produkter har en fast (Statisk IP låst til routerens MAC-adresse)
"Offenligt IP" betyder ikke at du får et statisk IP(da ALLE kunder har det), det betyder at routere sættes i brigde-konfiguration og smider et WAN-IP ud på LAN-porten (basalt set leger modem).

Så du skulle ikke pege fingre af noget du helt klart har misforstået...da dette viser at alle Fullrates supportere er mere teknisk kyndige end dig her...go figure :)
Gravatar #19 - fidomuh
13. feb. 2009 13:35
#18

Alle produkter har en fast (Statisk IP låst til routerens MAC-adresse)


Bortset fra at IP'en kun er fast til produktet, og ikke til mig som kunde.
Jeg kan tage min nabos IP, hvis jeg har lyst.

"Offenligt IP" betyder ikke at du får et statisk IP(da ALLE kunder har det), det betyder at routere sættes i brigde-konfiguration og smider et WAN-IP ud på LAN-porten (basalt set leger modem).


Men den faste IP er stadig offentlig, selvom jeg ikke betaler for det.
Pointen var mere at Fullrate paastaar jeg skal bruge deres udstyr, hvilket jeg ikke goer.

Og "statisk" er maaske saa meget sagt. Hvis jeg slukker min router i "et par dage", saa mister jeg min IP, medmindre jeg betaler for "offentlig IP".
( Ja, det skete altsaa for mig )

Jeg bruger ikke noget af Fullrates udstyr, og jeg kan tage flere IP'er paa Fullrates netvaerk hvis jeg har lyst.

Så du skulle ikke pege fingre af noget du helt klart har misforstået...


Jeg har ikke misforstaaet noget, ved skam praecist hvordan det fungerer.
Det jeg siger, er jo netop at det er en lidt underlig maade det fungerer paa :)

da dette viser at alle Fullrates supportere er mere teknisk kyndige end dig her...go figure :)


Alle de her supportere som haardnakket paastaar at deres internet ikke virker uden deres magiske router ? :)

Ioevrigt koerer Fullrate med dynamiske IP'er og det eneste du faar ud af at betale for "offentlig IP" ( som man allerede har ), er at man kan binde IP'en til "nyt" udstyr.

Det viser, ioevrigt, ogsaa at Fullrates supportere ( alle dem jeg har snakket med so far ) ikke aner en pind om hvordan deres eget setup fungerer rent teknisk :)
Gravatar #20 - mbw2001
13. feb. 2009 13:55
#19
Den faste IP adresse er bundet til den router du modtager fra Fullrate. Så no shit din IP ikke er statisk når du benytter en anden router.
Fullrates statiske IP adresser bygger på at IP adresser bindes til MAC adresser så hvis du udskifter udstyret vil det naturligvis ikke fungere.

"Alle de her supportere som haardnakket paastaar at deres internet ikke virker uden deres magiske router ? :)"
Nej. Du har fået at vide at der ikke ydes support når du ikke bruger standard udstyret. At du ikke vil bruge standard udstyret, men ikke er dygtig nok til at konfigurere dit eget er jo ikke Fullrates problem.

Det er korrekt at Fullrate benytter DHCP, men du kan ikke påstå at Fullrate giver dynamiske IP adresser blot fordi du vil ændre på opsætningen. Bruger man det medfølgende udstyr vil IP adressen ikke skifte. Det er ikke en statisk IP adresse, men den er fast som lovet.
Gravatar #21 - terracide
13. feb. 2009 13:56
#19:
Andy, din kundelog fortæller en anden historie, men kan desværre ikke poste det her uden din tilladelse...hvilket jeg tvivler på du vil give mig...(hint: 2 soleklare fejl 40)
Gravatar #22 - fidomuh
13. feb. 2009 14:35
#20

Den faste IP adresse er bundet til den router du modtager fra Fullrate. Så no shit din IP ikke er statisk når du benytter en anden router.


Eh, saa naar jeg saa saetter mit eget udstyr op med samme IP, hvad saa?

Fullrates statiske IP adresser bygger på at IP adresser bindes til MAC adresser så hvis du udskifter udstyret vil det naturligvis ikke fungere.


Det kaldes ogsaa dynamisk IP ... :)
( Det hedder det, ioevrigt, ogsaa hos Fullrate i deres "Mit Fullrate" :) )

Nej. Du har fået at vide at der ikke ydes support når du ikke bruger standard udstyret.


Nej, jeg har ordret faaet afvide, at det ikke vil fungere. :)

At du ikke vil bruge standard udstyret, men ikke er dygtig nok til at konfigurere dit eget er jo ikke Fullrates problem.


Eh, mit udstyr har virket helt fint uden Fullrates indblanding i 10 dage.
Problemet kom foerst da Fullrate besluttede at min IP skulle gives vaek til en anden.

Det er korrekt at Fullrate benytter DHCP, men du kan ikke påstå at Fullrate giver dynamiske IP adresser blot fordi du vil ændre på opsætningen.


Men det goer de.
Det staar der skam ogsaa i deres "mit fullrate" :)

Bruger man det medfølgende udstyr vil IP adressen ikke skifte. Det er ikke en statisk IP adresse, men den er fast som lovet.


Mit problem er bare at den ikke er fast paa KUNDEN, men udstyret.
IP'en skifter med udstyret, hvilket er lidt et problem naar man har en milliard DNS entries til sin IP. ( fx ) :)

#21

Andy


Thomas, tak.

din kundelog fortæller en anden historie, men kan desværre ikke poste det her uden din tilladelse...hvilket jeg tvivler på du vil give mig...


Personligt er jeg rimeligt ligeglad, men lad os bare holde os til mine fejl :)

(hint: 2 soleklare fejl 40)


Du maa gerne fortaelle mig hvad de 2 fejl 40 er?

Jeg har sat et modem i.
Jeg har brugt min server som router.

Alt dette virkede, indtil Fullrate besluttede at min IP ikke var min laengere.

Foer det havde jeg Fullrates udstyr i "fake bridging"-mode, eftersom routeren fungerede af lort i bridge-mode.
Gravatar #23 - terracide
13. feb. 2009 14:44
fidomuh (22) skrev:
Thomas, tak.


Bekalger, jeg synes Andy er et sødt navn.

Personligt er jeg rimeligt ligeglad, men lad os bare holde os til mine fejl :)

Du maa gerne fortaelle mig hvad de 2 fejl 40 er?


1. Fejl:
Var at du troede du kunne sætte vores udstyr op til brigde(Offenligt IP) uden at betale for det...hvilket resulterede i at du mistede forbindelse...og måtte rigne ind for en forklaring...nes pas?
Første fejl 40


2. Fejl
Du satte dit eget udstyr til og det virkede ikke...før du ringede ind og fik "Offenligt IP"...nes pas?
Anden fejl 40.

Jeg har sat et modem i.
Jeg har brugt min server som router.

Alt dette virkede, indtil Fullrate besluttede at min IP ikke var min laengere.


Hvad dato var det?

Foer det havde jeg Fullrates udstyr i "fake bridging"-mode, eftersom routeren fungerede af lort i bridge-mode.


Spøjst, det fungerer fint hos mig(og +99% andre)...sikker på du ikke har lavet endnu en fejl 40 og kører med en outdated firmware...det er nemlig dit eget ansvar at opdatere denne når du har "Offenligt IP".
Gravatar #24 - Norrah
13. feb. 2009 14:48
#23 omg.. arbejder du for internettet?...
Gravatar #25 - mbw2001
13. feb. 2009 14:50
fidomuh (22) skrev:

Eh, saa naar jeg saa saetter mit eget udstyr op med samme IP, hvad saa?

Ja så får du problemer kan du jo se. Det meldes fra Fullrates side at du skal opsættes dit udstyr til DHCP. Du vælger ikke at gøre som anbefalet og piver så når der er problemer. Det er fandme dumt.

fidomuh (22) skrev:
Det kaldes ogsaa dynamisk IP ... :)
( Det hedder det, ioevrigt, ogsaa hos Fullrate i deres "Mit Fullrate" :) )

Nej, det kaldes en reserveret IP. Dynamisk IP adresse vil sandsynligvis skifte hvis du genstarter en router.
Under Mit Fullrate har du (kun hvis man har offentlig IP) mulighed for at reservere/allokere en dynamisk tildelt IP. At du så ikke trykker på "Allokér" knappen nu hvor du alligevel er der siger mere om dig end om Fullrate.

fidomuh (22) skrev:
Nej, jeg har ordret faaet afvide, at det ikke vil fungere. :)

Min fejl. Skulle egentlig ikke undre mig at folk har lukket lort ud for at komme af med en bedrevidende stodder. Skulle ikke være den første kundeservice/supporter som har lavet det stunt. Har ikke rigtig noget med Fullrate som sådan at gøre.

fidomuh (22) skrev:
Eh, mit udstyr har virket helt fint uden Fullrates indblanding i 10 dage.
Problemet kom foerst da Fullrate besluttede at min IP skulle gives vaek til en anden.

Det meldes fra Fullrates side at du skal opsættes dit udstyr til DHCP. Du vælger ikke at gøre som anbefalet og piver så når der er problemer. Det er fandme dumt. (deja vu!)

fidomuh (22) skrev:
Men det goer de.
Det staar der skam ogsaa i deres "mit fullrate" :)

Deja vu igen... Intet comeback så du gentager din egen fejl?

fidomuh (22) skrev:
Mit problem er bare at den ikke er fast paa KUNDEN, men udstyret.
IP'en skifter med udstyret, hvilket er lidt et problem naar man har en milliard DNS entries til sin IP. ( fx ) :)

Så vælg en virksomhed som tilbyder en range. Fullrate jar valgt at lave et super simpelt IP setup for at holde udgifterne til vedligeholdelse nede og dermed slutbrugerens pris nede. Du kan ikke forvente at betale for et af danmarks billigeste produkter og så få et erhversabonnement.
Gravatar #26 - Zombie Steve Jobs
13. feb. 2009 15:00
#8 Har fullrate og det virker glimrende.
Bare sørg for at få modemet og køb din egen trådløse/switch/router, deres leverede Zyxel stinker helt vildt. Og så er den utroligt grim (aeordynamisk, så den ikke kan ligge eller hænge på væggen - wtf).

Jeg henter uden problemer med 2 MB i sekundet (efter jeg skrottede den vamle zyxel og brugte en anden wlan løsning), så jeg får, hvad jeg betaler for. Men bor også 600 noget meter fra centralen, har dog også haft fullrate 3 andre steder- der var heller aldrig bøvl.

God kundeservice og pleje, imo. Jeg er vældigt glad.
Gravatar #27 - fidomuh
13. feb. 2009 15:38
#23

Bekalger, jeg synes Andy er et sødt navn.


Det synes mange andre ogsaa, men det er min fars navn og jeg bryder mig ikke specielt meget om det :)
Ikke at det stopper folk fra at kalde mig det,

1. Fejl:
Var at du troede du kunne sætte vores udstyr op til brigde(Offenligt IP) uden at betale for det...hvilket resulterede i at du mistede forbindelse...og måtte rigne ind for en forklaring...nes pas?
Første fejl 40


Ikke en fejl, eftersom det virkede.
Fullrate valgte dog at give min IP vaek til en anden, hvorefter det ikke virkede foer jeg koerte dhclient og fik en ny IP i deres scope.

2. Fejl
Du satte dit eget udstyr til og det virkede ikke...før du ringede ind og fik "Offenligt IP"...nes pas?


Det virkede fint, indtil Fullrate synes jeg ikke skulle have samme IP mere.
Mit udstyr var jo "slukket" i deres oejne, i mere end 10 (?) dage.
( Kan ikke huske praecis hvor mange dage, men det virkede altsaa fint :) )

Hvad dato var det?


Omkring et par dage foer jeg ringede ind og bad dem fikse det :)

Spøjst, det fungerer fint hos mig(og +99% andre)...sikker på du ikke har lavet endnu en fejl 40 og kører med en outdated firmware...


Jeg er ret sikker paa at det ikke er en fejl 40, naar det virker fint med udstyr der ikke staar Zyxel paa :P
Der staar faktisk D-Link paa, men det er et modem, saa det kan den fint :)

det er nemlig dit eget ansvar at opdatere denne når du har "Offenligt IP".


Jeg bruger ikke Fullrates udstyr overhovedet.
Den eneste grund til at jeg gjorde, var at jeg ikke lige havde et ADSL modem :)

Og det var inden jeg fik "Offentlig IP", ioevrigt.
( Og Fullrate forsoegte at skifte routeren 3 gange, med samme problemer som altid. )

Ioevrigt er jeg stadig fint tilfreds, jeg synes bare det er en sjov maade de goer det paa.
Jeg er samtidigt meget tilfreds med at jeg har fast interleaving, uden at betale noget ekstra :)

#25

Ja så får du problemer kan du jo se. Det meldes fra Fullrates side at du skal opsættes dit udstyr til DHCP.


Jeg faar afvide at jeg har en fast IP.
Det gik jeg udfra betoed statisk IP.

I was wrong :)

Du vælger ikke at gøre som anbefalet og piver så når der er problemer.


Det var Fullrate der synes de skulle skifte min IP.
Min opsaetning virkede.

Nej, det kaldes en reserveret IP. Dynamisk IP adresse vil sandsynligvis skifte hvis du genstarter en router.


Nej, der staar "Dynamiske IP Adresser".

Under Mit Fullrate har du (kun hvis man har offentlig IP) mulighed for at reservere/allokere en dynamisk tildelt IP.


Ja, og inden man faar "offentlig IP", saa har du altsaa kun din IP bundet til udstyret.
Paatrods af dette bliver din IP givet vaek, hvis du disconnecter dit udstyr i laengere tid.

At du så ikke trykker på "Allokér" knappen nu hvor du alligevel er der siger mere om dig end om Fullrate.


Hvilken "Alloker" knap?
Der var ingen.

At du kan trylle ting ud af roeven, har intet med mig at goere.

Min fejl. Skulle egentlig ikke undre mig at folk har lukket lort ud for at komme af med en bedrevidende stodder.


Riiight.
Jeg spurgte ganske paent om jeg maatte faa min IP tilbage, og forklarede ham saa hvordan det hang sammen.

Han paastod haardnakket at det ikke kan fungere, men tilsidst fik han forklaret mig at jeg blot skulle have "Offentlig IP" for at kunne faa statisk IP :)

Skulle ikke være den første kundeservice/supporter som har lavet det stunt. Har ikke rigtig noget med Fullrate som sådan at gøre.


Ja, det skrev jeg skam ogsaa i mit foerste indlaeg.

Det meldes fra Fullrates side at du skal opsættes dit udstyr til DHCP. Du vælger ikke at gøre som anbefalet og piver så når der er problemer.


Maaske jeg valgte at bruge statisk IP, da jeg gerne vil beholde min IP?
Og jeg vidste ikke at "Offentlig IP" betoed "Statisk IP", men hvad, jeg kan jo kun Dansk, ikke Fullratesk.

Deja vu igen... Intet comeback så du gentager din egen fejl?


Hvilket comeback?
Det er dig der paastaar at der ikke staar Dynamisk IP, hvilket der goer.
( Jeg har lige tjekket igen, ioevrigt )

Så vælg en virksomhed som tilbyder en range.


Jeg skal ikke bruge en range.
Jeg skal bruge 1 IP.

Fullrate paastaar min IP er fast, men det er den altsaa kun hvis jeg bruger deres udstyr, og ikke slukker mit udstyr i 10 dage.

Det er dynamisk i min bog.

Fullrate jar valgt at lave et super simpelt IP setup for at holde udgifterne til vedligeholdelse nede og dermed slutbrugerens pris nede.


Ja, jeg ville bare gerne have min IP var fast.

Du kan ikke forvente at betale for et af danmarks billigeste produkter og så få et erhversabonnement.


Det goer jeg heller ikke?
Jeg ville have fast IP og mit eget udstyr paa linien.

Nothing more.
Det skulle man betale ekstra for og "Offentlig IP" er bare et forkert navn, da det ikke er hvad man faar eller betaler for.
Du betaler for at kunne skifte din IP->MAC binding.

Saa, som jeg skrev, saa er det bare en lidt underlig maade at goere det paa.
Dynamisk IP er fint med mig, det undrer mig bare at jeg skal betale for at saette mit eget udstyr til :P
Gravatar #28 - mbw2001
13. feb. 2009 16:35
fidomuh (27) skrev:
I was wrong :)

Ja....
Gravatar #29 - fidomuh
13. feb. 2009 16:42
#28

Men du ville ikke kommentere resten?
Loeb du toer for argumenter?

Udover at give mig ret i at de ikke tilbyder statisk IP ? :)
Gravatar #30 - siliankaas
13. feb. 2009 16:44
terracide (21) skrev:
#19:
Andy, din kundelog fortæller en anden historie, men kan desværre ikke poste det her uden din tilladelse...hvilket jeg tvivler på du vil give mig...(hint: 2 soleklare fejl 40)


Godt jeg ikke har fullrate, hvis der på private forums bliver tilkendegivet at deres medarbejdere på den måde sidder og snager i folks fejlmeldinger, og samtidig offentligt hentyder at man laver fejl 40.

Tror nok jeg blev fyrret hvis jeg gjorde det samme...
Gravatar #31 - Systran
13. feb. 2009 17:11
fidomuh (27) skrev:
I were wrong :)


Fixed

Edit:
#29
Jeg har heller ingen argumenter :)
Gravatar #32 - fidomuh
13. feb. 2009 21:21
#30

JEg vidste paa forhaand at han arbejdede for Fullrate, saa det goer mig ikke noget :)
Det var faktisk forventet ;)

Jeg tror heller ikke personligt at jeg kunne styre min nysgerrighed, plus at det jo trods alt er en del af hans job at soerge for at kunderne er glade.
Saa hvis jeg er utilfreds over den maade noget blev haandteret paa, saa skal han jo kigge i det ;)
Gravatar #33 - LinguaIgnota
13. feb. 2009 21:22
fidomuh (27) skrev:
Systran (#31) skrev:
I was wrong. :)
Fixed.


Fixed.

Edit: Jeg gi'r sgu et punktum!
Edit edit: Fuck it, jeg gi'r to!
Gravatar #34 - terracide
16. feb. 2009 18:59
siliankaas (30) skrev:
Godt jeg ikke har fullrate, hvis der på private forums bliver tilkendegivet at deres medarbejdere på den måde sidder og snager i folks fejlmeldinger, og samtidig offentligt hentyder at man laver fejl 40.


Hvis der stilles spørgsmål ved den tekniske kompetence, så er det kun naturligt jeg kigger ind i sagen...og påpeger at fejlen var lokaliseret i den anden ende.

Tror nok jeg blev fyrret hvis jeg gjorde det samme...


Godt jeg ikke arbejder for det firma du gør, hvis de går i så små sko...
Gravatar #35 - siliankaas
16. feb. 2009 19:02
#34 Måske har du ret, måske var jeg lidt snæversynet, jeg ved heller ikke om jeg var blevet fyrret - jeg synes bare der er noget farligt i at udstille sine kunder på den måde (??)

Men lad mig omformulere mig så da :-)

Godt jeg ikke har Fullrate, den indstilling blandt. supporten om at "udstille" kunder offentligt bryder jeg mig ikke personligt om.
(hvad enten det er selv forskyldt eller ej)

Det var aldrig noget jeg selv kunne finde på.

That's it :-)
Gravatar #36 - terracide
16. feb. 2009 19:06
#35:
Han postulerede at supporten ikke var teknisk kynding, jeg kiggede ind i det og fandt ud af at de gange han har henvendt sig, har det været pga fejl 40.

PS. Jeg sidder ikke i supporten...
Gravatar #37 - siliankaas
16. feb. 2009 19:27
terracide (36) skrev:
jeg kiggede ind i det og fandt ud af at de gange han har henvendt sig, har det været pga fejl 40.


Det mener jeg stadigvæk ikke er viden der behøver offentlig gjort, men det er måske bare min holdning.



terracide (36) skrev:
PS. Jeg sidder ikke i supporten...

Og? Det bliver da bestemt ikke bedre af 3. level (??)

Nå, det er en anden diskussion som vi næppe bliver enige om, og som vi nok ikke skal tage her - rigtig god mandag aften :-)
Gravatar #38 - fidomuh
17. feb. 2009 15:07
#34/36

Men det er altid noget at du stadig mener det er min fejl at Fullrate ikke kan dansk ;)
Gravatar #39 - arne_v
18. feb. 2009 02:56
#34

Øh.

Hvis ikke det er dit job at kigge i support sager, så kigger du ikke i support sager.

Hvis ikke det er dit job at udtale dig til offentligheden om kunder, så udtaler du dig ikke om kunder.

Seriøse firmaer har regler for hvem der må kigge i hvilke oplysninger og hvem der har kompetance til at udtale sig til offentligheden.

Og overtrædelse medfører sanktioner - en fyreseddel på gråt papir er slet ikke urealistisk.

Gravatar #40 - terracide
18. feb. 2009 12:01
#39:
Det du bekriver lyder som kommunisme og ikke som et dynamisk firma...
Gravatar #41 - fidomuh
18. feb. 2009 12:04
#40

Saadan fungerer stort set alle firma idag, egentlig.
Jeg tror ikke at Fullrate ville vaere saerligt glad hvis jeg nu rent faktisk brokkede mig over at du "udpeger" mig paa et offentligt forum.

( Nu er jeg 100% ligeglad, men kunne godt forstaa at andre ikke var det :) )
Gravatar #42 - terracide
18. feb. 2009 16:48
#41:
Jeg påpegede bare at din påstand ikke holdt vand og fejlen var lokaliseret i din ende...modsat det indtryk du prøvede at give.
Gravatar #43 - fidomuh
18. feb. 2009 16:50
#42

Det indtryk jeg proevede at give, var at Fullrates supportere ( dem jeg snakkede med ) ikke var saerligt teknisk kompetente, hvilket er helt korrekt.

At de ikke forstaar dansk heller, hjaelper ikke paa det :)
Gravatar #44 - Magten
18. feb. 2009 17:44
arne_v (39) skrev:
#34

Øh.

Hvis ikke det er dit job at kigge i support sager, så kigger du ikke i support sager.

Hvis ikke det er dit job at udtale dig til offentligheden om kunder, så udtaler du dig ikke om kunder.

Seriøse firmaer har regler for hvem der må kigge i hvilke oplysninger og hvem der har kompetance til at udtale sig til offentligheden.

Og overtrædelse medfører sanktioner - en fyreseddel på gråt papir er slet ikke urealistisk.
Mange firmaer fungerer på den måde, hvor der ikke bliver gået i så små sko, og hver enkelt medarbejders rolle ikke skal passes 200%. Jeg synes kun det er positivt at Terracide tager sig tid til at kigge på sagen, og derefter give besked til fidomuh om hvad der har foregået.

Mit job består pt. af meget simple support opgaver. Alligevel går jeg da jævnligt ind og tager andres opgaver hvis jeg har tid..

#43
Jeg må tilslutte mig din erfaring - der sidder enkelte inkompetente medarbejdere i Fullrate supporten. Folk hvor man ikke er i tvivl om at det må være en gymnasie-freak der skal tjene en ekstra skilling på noget aften arbejde, hvor han kan sidde med sin "Spørgsmål til kunder der ringer ind" - og nægter at høre på hvad man har at sige før man har svaret ham 8 gange på om ens computer nu også sidder direkte til routeren.
Andre er dog kanon gode derinde :)
Gravatar #45 - fidomuh
18. feb. 2009 19:08
#44

Som jeg ogsaa skrev saa er det ikke et Fullrate specifikt problem, det var bare min nyeste erfaring med den slags.
Og det er da belastende at forklare en eller anden hvordan det produkt han sidder og skal hjaelpe mig med, virker. :)
Gravatar #46 - mbw2001
18. feb. 2009 19:14
#45
Men igen. Hvis du fra starten af virker bedrevidende og nedladende overfor supporteren som jeg kraftigt tror har været tilfældet ud fra din fremtræden her på forumet, så beder du også om at få en dårlig oplevelse.
Selvom jeg i flere tilfælde har været teknisk dygtigere end personen i den anden ende af linjen har jeg gentagne gange erfaret at man kommer væsentlig længere ved at gøre som der bliver sagt og holde en pæn tone.
Om så personen sidder med et skema med 10 spørgsmål som man synes er komplet tåbelige så er det ofte hurtigere at svare end at brokke sig over spørgsmålene...

Og angående mit korte svar skyldes det blot at vi alligevel ikke ville blive enige. Du havde læst min holdning og jeg havde læst din.
Gravatar #47 - terracide
18. feb. 2009 19:33
Magten (44) skrev:
Mange firmaer fungerer på den måde, hvor der ikke bliver gået i så små sko, og hver enkelt medarbejders rolle ikke skal passes 200%. Jeg synes kun det er positivt at Terracide tager sig tid til at kigge på sagen, og derefter give besked til fidomuh om hvad der har foregået.

Mit job består pt. af meget simple support opgaver. Alligevel går jeg da jævnligt ind og tager andres opgaver hvis jeg har tid..

#43
Jeg må tilslutte mig din erfaring - der sidder enkelte inkompetente medarbejdere i Fullrate supporten. Folk hvor man ikke er i tvivl om at det må være en gymnasie-freak der skal tjene en ekstra skilling på noget aften arbejde, hvor han kan sidde med sin "Spørgsmål til kunder der ringer ind" - og nægter at høre på hvad man har at sige før man har svaret ham 8 gange på om ens computer nu også sidder direkte til routeren.
Andre er dog kanon gode derinde :)


Der sidder ingen studerende og varetager hverken supporten eller kundeservice...bortset fra dem der HAR været fastansat og nu arbejder på deltid fordi de læser videre, bare lgie for at få dette på det rene.

Vi har modsat andre firmaer ikke en folk studerende som level 1 support, der blot betår i at læse op fra en liste og så de rigtige supportere siddende som level 2.
Der er et level (kaldet supporten) som har direkte kundekontakt og er der en trend som tyder på f.eks en firmwarebug, tager Level2 over...eller er der noget der tyder på problemer med vores netværk tager NOC/Netværk over.

Og ja, vi kan overlappe hinanden i Fullrate, så skulle 50% lægge sig syge ville jeg både kunne:
-Yde kundeservice
-Yde teknisk support
-Lave netværk monitorering
-Omlægge f.eks. manegement netværk
-Administere vores forum.
-Fejlsøge på vores backbone
- Ect.

Listen er lang...da vi ikke tænker kassetænkning, men mennesket over systemet.
Gravatar #48 - JensOle
18. feb. 2009 20:12
Meget interresant traad.
Her har jeg gaaet og overvejet fullrate. Nu er der ikke laengere nogen tvivl.
Gravatar #49 - fidomuh
19. feb. 2009 08:40
#46

Men igen. Hvis du fra starten af virker bedrevidende og nedladende overfor supporteren som jeg kraftigt tror har været tilfældet ud fra din fremtræden her på forumet, så beder du også om at få en dårlig oplevelse.


Nej jeg goer ej.
Og nej, jeg var hverken bedrevidende eller nedladende.

Maaske efter han paastod at min loesning ikke kunne virke, lige efter jeg havde fortalt ham at det virkede fint.

Selvom jeg i flere tilfælde har været teknisk dygtigere end personen i den anden ende af linjen har jeg gentagne gange erfaret at man kommer væsentlig længere ved at gøre som der bliver sagt og holde en pæn tone.


Det er ogsaa meget soedt, men naar personen konstant ignorerer hvad man siger og bare gentager "skriv 192.168.0.1 i din browser", saa bliver man irriteret. Specielt naar man har fortalt dem at deres udstyr ikke sidder til overhovedet :)
Og naar man saa goer det og svarer "Ja, der er en paen 404 side", saa bliver de herre forvirrede.. :P

Om så personen sidder med et skema med 10 spørgsmål som man synes er komplet tåbelige så er det ofte hurtigere at svare end at brokke sig over spørgsmålene...


Men naar pkt. 1 er umuligt, saa giver det ikke saa fandens meget mening.
Naar de samtidigt bliver ved med at paastaa at man skal bruge deres udstyr for at det virker, saa gaar det lidt i selvsving.

Og angående mit korte svar skyldes det blot at vi alligevel ikke ville blive enige. Du havde læst min holdning og jeg havde læst din.


Der er ikke umiddelbart noget at blive enige om, du gaetter paa hvordan jeg har opfoert mig og jeg ved du tager fejl.. :)

MEn som jeg skrev allerede i foerste indlaeg, saa er jeg fint tilfreds.

#47

Praecis.
Som jeg oplever det, saa er dette meget normalt i "mindre" firmaer faktisk.
Og det er da ogsaa det de boer promovere sig paa :)

Store firmaer, ikke alle of course, har en tendens til at laase sig selv fast i alt for mange helt seperate arbejdsformer og "policies", hvor mindre firmaer typisk altid vil have personale overlap, selvom de maaske ikke officielt har det :)

Men igen, thumbs up til Fullrate.
Hvis jeg maa stille et lidt anderledes spoergsmaal, ved du saa om der planer om at bruge andre end Cogent som transit i naermere fremtid?
Gravatar #50 - terracide
19. feb. 2009 15:56
#47:
Vores fremtidige peering politik og ændringer til denne er ikke noget vi udtaler os om...før eller hvis det er sket...ganske som med det meste andet vi laver.

Derfor du f.eks.ikke har set os melde ud at "NU KOMMER VDSL!!!" i hverken 2006, 2007 eller 2008..modsat andre på markedet ;)

Vi melder ud når ændringen sker, så det er aktuel og ikke PR.

Dog kommer vil aldrig til at bruge DIX'en...vi peere direkte over til andre.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login