mboost-dp1

3 Eazyinternet blokerer hjemmesider

Gå til bund
Gravatar #1 - mooncow
14. sep. 2008 21:54
Hej,

Jeg har et problem med mit 3 USB modem, der blokerer nogle hjemmesider.

Siderne virker når jeg bruger mit almindelige trådløse net, men et andet problem der gør at mit trådløse netkort står fuldstændigt af når jeg går på nettet på Windows Vista.

Så derfor er jeg nødsaget til at bruge mit 3 USB modem ret meget.

Desværre er det begyndt at blokere hjemmesider, den kan godt gå ind på dem først, men derefter kan jeg ikke komme ind på dem igen.
f.eks. www.tesnexus.com som er en Mod side til spillet Oblivion.

Jeg har ingen form for firewall eller antivirus slået til, da jeg først troede det var dem der lavede ged i den, så de er afinstalleret.

Har også forsøgt mig med spybot osv. uden held.

Nogen der har en idé til hvad der foregår her, og hvordan det evt. kan fikses.

//mooncow
Gravatar #2 - Bachy
14. sep. 2008 23:22
Hey. jeg har haft næsten samme problem. 3 blokerede tilsyneladende også forskellige hjemmesider hos mig, stor var forbløffelsen når man opdagede at de sider man troede var nede, slet ikek var nede, men blot utilgængelige hos 3.

Jeg løste dog mit problem ved at bruge open dns, måske er det også løsningen for dig.

Open DNS HomePage
Gravatar #3 - mooncow
14. sep. 2008 23:52
@Bachy

Mange tak for svaret, jeg forsøgte at indtaste de info der står i guiden på OpenDNS hjemmesiden, men den vil ikke gemme DNS oplysningerne...

Der står at ændringerne ikke træder i kraft før man genstarter osv. men når jeg gør det er alle DNS data jeg har indtastet slettet.

hvordan fik du det til at virke?
Gravatar #4 - 3214N
15. sep. 2008 05:54
Husk lige at slå din antivirus til igen...
Gravatar #5 - Bachy
15. sep. 2008 07:40
#3 Mooncow

Jeg smed blot oplysningerne ind, sagde apply, ok, og genstartede, også kørte skidtet :)
Gravatar #6 - mooncow
15. sep. 2008 13:28
Bachy (5) skrev:
#3 Mooncow

Jeg smed blot oplysningerne ind, sagde apply, ok, og genstartede, også kørte skidtet :)

Mærkeligt - det er det præcis samme jeg gjorde, men den gemmer slet ingen indtastede oplysninger...

@3214N

In due time :P
Gravatar #7 - Bachy
15. sep. 2008 15:23
Mystisk ... ikke fordi jeg mistænker dig for at være dum/doven/mærkelig (og dog, en person som kalder sig månekp :) )

Well .. tilbage til relevansen, du smed det ind i tcp/ip settings osv osv, og den vil ikke æde det ?

XP eller Vista?

Har dit AV et layer imellem wan/lan, hvis du forstår hgvor jeg vil hen. Mit AV (Kaspersky) installere sådan et filter der ligger og scanner inden trafikken kommer ind i windows. Kunne det måske være sådan en ting der driller og gør at den ikke acceptere dine settings ?
Gravatar #8 - mooncow
15. sep. 2008 18:29
Bachy (7) skrev:
XP eller Vista?

Har dit AV et layer imellem wan/lan, hvis du forstår hgvor jeg vil hen. Mit AV (Kaspersky) installere sådan et filter der ligger og scanner inden trafikken kommer ind i windows. Kunne det måske være sådan en ting der driller og gør at den ikke acceptere dine settings ?

Jeg kører med Vista Home Premium - og jeg har fuldstændigt afinstalleret mit AV - så der burde ikke ligge noget der...
Gravatar #9 - mooncow
15. sep. 2008 19:24
hmm... Opera to the rescue it seems...

jeg prøvede for sjov at download Opera for at se om det virkede, og jep tesnexus popper fint frem nu.. mærkeligt at det kun er IE og Firefox der giver problemet...
Gravatar #10 - BetaLyte
15. sep. 2008 19:39
Det lyder da som noget underligt noget, hvordan kan 3 tro at de har ret til sådan noget?
Har du prøvet at kontakte 3 og spørge dem hvad problemet kan være?

Overvejer netop lidt at få mit et mobil net, men hvis det er på den måde de behandler deres kunder, kan det godt være at jeg undlader det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login