mboost-dp1

3G Modem - Mobilt Bredbånd

Gå til bund
Gravatar #1 - Derfor
22. mar. 2008 00:52
Hej, jeg overvejer lidt at købe et 3G modem, derfor ville jeg gerne høre nærmere om fordele, og ulemper herved af jer der har eller har haft et sådant abonnement.

Når jeg spørger sådan er det svar, så som:

Er prisen tilfredsstillende i forhold til produktet?
Er forbindelsen stabil nok?
Er der nogle problemer i forhold til dækning osv.?

Altså både positive og negative aspekter i forhold til dette produkt.
Gravatar #2 - Derfor
22. mar. 2008 00:53
Yderligere et spørgsmål:
Er der andre og bedre alternativer at tilgå internettet på?
Gravatar #3 - TullejR
22. mar. 2008 01:02
Hold dig fra Telia i hvert fald - deres dækning sucks.

Men i stedet for at købe et seperat modem, kan du jo bare finde en mobil der understøtter turbo 3g.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
22. mar. 2008 13:18
Jeg har haft sådan et fra Hi3G som og det havde ret så god dækning her på Sjælland, både når jeg kørte i toget fra Køge til Holbæk, og ude på landet i Dalby. Prisen var også fair, fik modemmet gratis og gav vidst 175 kr. pr. måned for 2mbit. Men fik også rabat pga. noget kundepanel eller noget i den dur.
Gravatar #5 - Derfor
23. mar. 2008 12:31
Vil forbindelsen fra modemet være stabilt nok til at kunne spille online spil(Counter-strike) med, ikke når man kører i tog, bil eller lignende men når man sidder et konstant sted.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
23. mar. 2008 13:04
#5 Ja sagtens. Sådan rent forståelsesmæssigt(?!), så fungere modemmet på samme måde, som et trådløs netkort indbygget i den bærbare. Den har bare den fordel, at den altid, blandt de forskellige netværk, leder og tilkobler til det bedste, med det stærkeste signal.

Hver dog opmærksom på, at hvis du f.eks. køber et fra 3, og bruger det på f.eks. TDCs netværk, så skal du betale ekstra! Du kan dog, i indstillingerne for modemmet, slå det fra, så den kun connecter til 3's eget net.
Gravatar #7 - buch
23. mar. 2008 13:17
Er de stoppet med at levere bredbånd der på landet hvor du bor nu eller hva?

;)
Gravatar #8 - Derfor
23. mar. 2008 14:55
#7 Hva snakker du om, flytter snart til Randers jo ;) Men Allingåbro er der skam ikke noget i vejen med hvis du kan lide grise og køer..
Gravatar #9 - Derfor
23. mar. 2008 15:12
#6 Okay, god info :)
Men det som jeg umiddelbart ser som det største irritations moment, er at forbindelsen ikke hele tiden er konstant, og afhænger af hvor langt du er fra den pågældende mast, altså det at forbindelsen kan ske at svinge en del.
Gravatar #10 - jeldtoft
31. mar. 2008 15:37
Klippe klistre fra Debitel (Verdens mest troværdige firma).

Høj hastighed: 3,6 Mbit/s

Mobilt Bredbånd handler om fart. Høj fart. Call me har Danmarks bedst dækkende mobile bredbåndsnet via Telias net med både EDGE og Turbo 3G. Det sikrer dig bredbånd fra 237 Kbit/s helt op til 3,6 Mbit/s.

Altid dækning
Når du ikke har Turbo 3G-dækning, har du adgang til det unikke EDGE-netværk. Med EDGE opnår du hastighed på op til 237 kbit/s, og vi dækker i dag 97% af Danmarks befolkning.
Dit USB-modem vælger automatisk EDGE, når der ikke er Turbo 3G-dækning.

Hurtigst bredbånd med Turbo 3G
I storbyerne København, Århus, Odense og Aalborg tilbyder vi dig Mobilt bredbånd med hastighed op til 3,6 Mbit/s. Turbo 3G har en teoretisk hastighed på op til 3,6 Mbit/s, men reelt kan du i gennemsnit forvente hastigheder mellem 1,0 - 1,5 Mbit/s. Turbo 3G-dækningen udbredes og forbedres løbende og i løbet af andet halvår i 2008 forventes 3G-dækningen at være over 80%.
Gravatar #11 - moisen
1. apr. 2008 10:57
jeg må sige at jeg er vildt inponeret af 3's løsning

jeg var for ikke så længe siden hjemme ved en af mine venner til et mini lan/druk vi var en 3 mand hvor internette går ned der hvor vi var... heldigvis hade ham den anden et 3G modem med... jeg fikset sådan så vi gik igemmen hans computer og på modemet hvor efter vi kunne forsætte med at spille vanguard
vi oplevet ikke enneste gang at forbinnelse forsvandt
vi hade et 5 meter usb forlænger på for at kunne få det hen i vinduet da der ellers ikke var den helt vilde forbinnelse....

det der kommer mest bag på mig var at jeg endelig synes at vi var godt stykke ude på landet... 10 min kørsel fra rødding

senere skulle vi så lige til sønderborg en tur i bil hvor jeg da tænkte at nu ville jeg da lige finde ud af hvor meget det kunne så jeg tog min bærbar og modemet med i bilen, tunnet ind på chronixradio.com og så gik det bar af sted
på til sønderborg hade vi to afbrydelse hvor jeg bare connecte igen og hjem igen hade vi en enkelt

personen som ejer dette modem er til hverdag i flåden hvor han bruger det når der har pause og fri... her skulle det også virker okay

jeg vil også selv have et modem men der skal lige være 300kr til det hver månede
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login