mboost-dp1

3mobil eazyinternet 7,2mbit NOT?

Gå til bund
Gravatar #1 - Yulik
14. mar. 2009 12:42
Hey, vi har fået det der eazyinternet fra 3, har lavet en tråd før om hvordan man startede den osv, men nu er det noget helt andet! Hastigheden der står at man får 7,2mbit men min er kun på 1,4mbit og download hastighed på 183kbit men neh nej det er ikke 183 kbit det er 40!! Hvad er der galt, har kigget på deres side om der vor jeg bor der burdte jeg have det bedste forbindelse! Bud på hvad man kan gøre ved det? godtnok kedeligt at sidde og downloade noget med 40kbit i sekundet -.-....
(brugte det der Broadbond and speedtest fra mozilla firefox til at måle min hastighed med :)
Gravatar #2 - Mandalae
14. mar. 2009 12:44
Der står op til 7,2mbit :)

Det kommer an på hvor belastet nettet er i det område du sidder.
Gravatar #3 - vandfarve
14. mar. 2009 13:11
mandalae (2) skrev:
Der står op til 7,2mbit :)

Det kommer an på hvor belastet nettet er i det område du sidder.

... samt hvor god signalstyrken er, hvor høje svartider der er, om du har røde eller blå sko, og så videre! :)
Gravatar #4 - IT-ekspert Kejser
14. mar. 2009 13:12
prøv at lave en hastighedsmåling på www.speedtest.net

Der er mange faktorer som spiller ind på din endelige hastighed (som nr. 2 og 3 også er inde på)
Gravatar #5 - Yulik
14. mar. 2009 13:12
ok tak..
Signal styrker er på det bedste det kan være.
Tak kigger lige på det..

Var lige inde på det der speedtest.net den fik det målt til
Download: 2280kbps
Upload: 322kb/s
ISP: HI3G Access AB
Ping: 152 ms
Server: Malmo (kunne ikke finde en dansk en :D men malmo var reccomendet)
Distance: 150mi
Gravatar #6 - Dreadnought
14. mar. 2009 13:18
#1 Du finder sjældent noget trådløs der leverer det lovede uden at det er en dedikeret line-of-sight linie. Selv de leverer heller ikke 100% altid.
Jeg benytter selv en 3G-forbindelse som en del af mit mobil-abonnoment. Der har jeg ikke bestilt mere end 1Mbit alene af den grund, at de sjældent kan levere ret meget mere end 1Mbit i større byer.
Gravatar #7 - Svindleren
14. mar. 2009 17:44
de bør forklar når de sælger det stads til kunderne... om at det IKKE er reel hastighed men OP TIL !!

medmindre du har bestilt det online :)

har altid fortalt mine kunder at de ikke skal forvente mere end ca 3-4 mbit :) kun hvis de har røde sko (#4) :P
Gravatar #8 - Yulik
14. mar. 2009 17:50
Ok, men ved mig står der Download: 2280kbps men den downloader rigtigt med 40kbps

HVAD ER DE RØDE SKO?
Gravatar #9 - izym
14. mar. 2009 18:40
#7 De fleste (inkl. 3) skriver faktisk ret tydeligt, at det kun er op til. Hvordan folk så læser det er en anden sag.
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
14. mar. 2009 18:59
Det er egentligt ufatteligt at en ISP kan sælge et produkt uden overhovedet at garantere brugeren en service.

Gravatar #11 - Yulik
14. mar. 2009 20:27
Har altid vist at jeg ikke får det maximale hastighed udaf det men regnede fandme ikke at det blev helt nede på 40kbps -.- ;(

EDIT: selvom mit område har det bedste forbindelse.
Gravatar #12 - amokk
14. mar. 2009 20:58
Du har jo lige målt den til flg:
Download: 2280kbps
Upload: 322kbps

Er du sikker på 40 kbps du nævner, ikke er 40 KB/s, for det svarer ca til 400 kbps (inkl overhead). Og så kan det jo være serveren du henter fra der er langsom.

HSDPA (turbo 3G eller 3.5G) er baseret på, at en enkelt bruger kan få lov at benytte alle de ledige kanaler som er tilgængelige i en given celle - normal UMTS (3G) bruger én af kanalerne, som er på 384 kbps mens HSDPA bruger så man den kan få fat i. Det betyder at de 7.2 Mbps som der er til rådighed, deles med alle de andre i dit område, så hastigheden er 100% afhængig af hvordan andre bruger det...

Gravatar #13 - Yulik
14. mar. 2009 21:35
så må alle server jeg henter fra være langsomme :D

hmm forstår ik lige hvad du mener, så det vil sige at der er for eksempl 100 andre mennesker der os har det og der er ialt 7,2mb til dem alle :O? og så skal man dele det eller hvad?

EDIT:
Lavede lige en hurtigt test med at downloade Requiem: Bloodymare. Igennem torrent der kunne jeg knap kommer over 11kb/s. Igennem almindelig download fra deres site der springer den fra 12kb/s til 80kb/s hele tiden.
Gravatar #14 - jeldtoft
14. mar. 2009 23:17
Du kan ikke regne med hastigheden på torrent downloads.
Gravatar #15 - amokk
15. mar. 2009 04:45
#13 JA, HSDPA (turbo 3G) går netop ud på at man kan opnå højere hastigheder ved at at bruge den kapacitet som andre ikke bruger. Derfor kan de sige op til 7.2 mbps, som er den hastighed du kan være heldig at opnå hvis ingen andre bruger nettet.
Gravatar #16 - Yulik
15. mar. 2009 11:04
Ja men jeg lavede os test med almindelig download ;)

**** vor er det da endelig nederen???
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login