mboost-dp1
3mobil eazyinternet 7,2mbit NOT?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hey, vi har fået det der eazyinternet fra 3, har lavet en tråd før om hvordan man startede den osv, men nu er det noget helt andet! Hastigheden der står at man får 7,2mbit men min er kun på 1,4mbit og download hastighed på 183kbit men neh nej det er ikke 183 kbit det er 40!! Hvad er der galt, har kigget på deres side om der vor jeg bor der burdte jeg have det bedste forbindelse! Bud på hvad man kan gøre ved det? godtnok kedeligt at sidde og downloade noget med 40kbit i sekundet -.-....
(brugte det der Broadbond and speedtest fra mozilla firefox til at måle min hastighed med :)
(brugte det der Broadbond and speedtest fra mozilla firefox til at måle min hastighed med :)
prøv at lave en hastighedsmåling på www.speedtest.net
Der er mange faktorer som spiller ind på din endelige hastighed (som nr. 2 og 3 også er inde på)
Der er mange faktorer som spiller ind på din endelige hastighed (som nr. 2 og 3 også er inde på)
#1 Du finder sjældent noget trådløs der leverer det lovede uden at det er en dedikeret line-of-sight linie. Selv de leverer heller ikke 100% altid.
Jeg benytter selv en 3G-forbindelse som en del af mit mobil-abonnoment. Der har jeg ikke bestilt mere end 1Mbit alene af den grund, at de sjældent kan levere ret meget mere end 1Mbit i større byer.
Jeg benytter selv en 3G-forbindelse som en del af mit mobil-abonnoment. Der har jeg ikke bestilt mere end 1Mbit alene af den grund, at de sjældent kan levere ret meget mere end 1Mbit i større byer.
de bør forklar når de sælger det stads til kunderne... om at det IKKE er reel hastighed men OP TIL !!
medmindre du har bestilt det online :)
har altid fortalt mine kunder at de ikke skal forvente mere end ca 3-4 mbit :) kun hvis de har røde sko (#4) :P
medmindre du har bestilt det online :)
har altid fortalt mine kunder at de ikke skal forvente mere end ca 3-4 mbit :) kun hvis de har røde sko (#4) :P
Det er egentligt ufatteligt at en ISP kan sælge et produkt uden overhovedet at garantere brugeren en service.
Du har jo lige målt den til flg:
Download: 2280kbps
Upload: 322kbps
Er du sikker på 40 kbps du nævner, ikke er 40 KB/s, for det svarer ca til 400 kbps (inkl overhead). Og så kan det jo være serveren du henter fra der er langsom.
HSDPA (turbo 3G eller 3.5G) er baseret på, at en enkelt bruger kan få lov at benytte alle de ledige kanaler som er tilgængelige i en given celle - normal UMTS (3G) bruger én af kanalerne, som er på 384 kbps mens HSDPA bruger så man den kan få fat i. Det betyder at de 7.2 Mbps som der er til rådighed, deles med alle de andre i dit område, så hastigheden er 100% afhængig af hvordan andre bruger det...
Du har jo lige målt den til flg:
Download: 2280kbps
Upload: 322kbps
Er du sikker på 40 kbps du nævner, ikke er 40 KB/s, for det svarer ca til 400 kbps (inkl overhead). Og så kan det jo være serveren du henter fra der er langsom.
HSDPA (turbo 3G eller 3.5G) er baseret på, at en enkelt bruger kan få lov at benytte alle de ledige kanaler som er tilgængelige i en given celle - normal UMTS (3G) bruger én af kanalerne, som er på 384 kbps mens HSDPA bruger så man den kan få fat i. Det betyder at de 7.2 Mbps som der er til rådighed, deles med alle de andre i dit område, så hastigheden er 100% afhængig af hvordan andre bruger det...
så må alle server jeg henter fra være langsomme :D
hmm forstår ik lige hvad du mener, så det vil sige at der er for eksempl 100 andre mennesker der os har det og der er ialt 7,2mb til dem alle :O? og så skal man dele det eller hvad?
EDIT:
Lavede lige en hurtigt test med at downloade Requiem: Bloodymare. Igennem torrent der kunne jeg knap kommer over 11kb/s. Igennem almindelig download fra deres site der springer den fra 12kb/s til 80kb/s hele tiden.
så må alle server jeg henter fra være langsomme :D
hmm forstår ik lige hvad du mener, så det vil sige at der er for eksempl 100 andre mennesker der os har det og der er ialt 7,2mb til dem alle :O? og så skal man dele det eller hvad?
EDIT:
Lavede lige en hurtigt test med at downloade Requiem: Bloodymare. Igennem torrent der kunne jeg knap kommer over 11kb/s. Igennem almindelig download fra deres site der springer den fra 12kb/s til 80kb/s hele tiden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.