mboost-dp1
Åbne PDF i IE7
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Et hurtigt spørgsmål:
Som en del af mit arbejde har jeg fået til opgave at opdatere en del sider, bl.a. denne: http://klima.ku.dk/sscience/referater/
Jeg fik at vide af min kollega, at hun ikke kan åbne PDF'erne (fejl 404), men når jeg åbner dem i FF3/Fx3, så kan jeg finde dem alle sammen. Jeg forsøgte derfor at åbne filerne i IE7, og der virker de minsandten ikke.
Mit spørgsmål lyder derfor på, hvad der for f*nden er galt med enten siden, linksene eller IE7, siden man ikke kan åbne dem i Explorer?
Svar udbedes hurtigst muligt og kvitteres med "Informativ"-ratings!
Som en del af mit arbejde har jeg fået til opgave at opdatere en del sider, bl.a. denne: http://klima.ku.dk/sscience/referater/
Jeg fik at vide af min kollega, at hun ikke kan åbne PDF'erne (fejl 404), men når jeg åbner dem i FF3/Fx3, så kan jeg finde dem alle sammen. Jeg forsøgte derfor at åbne filerne i IE7, og der virker de minsandten ikke.
Mit spørgsmål lyder derfor på, hvad der for f*nden er galt med enten siden, linksene eller IE7, siden man ikke kan åbne dem i Explorer?
Svar udbedes hurtigst muligt og kvitteres med "Informativ"-ratings!
Sidder med IE7 og her virker det fint! som #2 også siger så bør den skråstreg ikke være der efter .pdf
kører forresten også IE7 her på arbejdet og har heller ikke problemer med linket (XP PRO SP3)
(#4 - Et hurtigtspørgsmål kræver et hurtigt svar ;-)
(#4 - Et hurtigtspørgsmål kræver et hurtigt svar ;-)
Virker også fint i min IE7 browser (Vista x64). Også var det "min første" gang jeg åbnede IE7 (Thank god for Mozilla)...
Okay, men indtil videre kan vores IE7'er ikke åbne PDF-filerne, men det kan alle andre?
Hmm. Meget mystisk.
Med det kendskab, som jeg har til siden, så ved jeg, at skråstregerne automatisk tilføjes af vores CMS-system. Det er langt fra den første PDF-fil, som jeg har uploadet, og det lader til, at der er skråstreger efter alle.
EDIT:
Det er kun visse steder, at der tilføjes en skråstreg, har jeg lige bemærket, og det er sjovt nok, hvor der er tilføjet en skråstreg til sidst, hvor det ikke virker.
Hmm. Meget mystisk.
Med det kendskab, som jeg har til siden, så ved jeg, at skråstregerne automatisk tilføjes af vores CMS-system. Det er langt fra den første PDF-fil, som jeg har uploadet, og det lader til, at der er skråstreger efter alle.
EDIT:
Det er kun visse steder, at der tilføjes en skråstreg, har jeg lige bemærket, og det er sjovt nok, hvor der er tilføjet en skråstreg til sidst, hvor det ikke virker.
Ja så kan det ikke være kompatibilitets problemer. Hmm lyder som et meget mystisk problem.vandfarve (12) skrev:Version 9 - og visse steder bruger vi også 9 Professionel.
Er det alle Online PDF der ikke virker på maskinen, eller kun dem på jeres site?
#13 Indtil videre har jeg registreret fejlene på alle undersider på climate.ku.dk og klima.ku.dk. Og igen, fejlene optræder, når der er tilføjet en skråstreg, mens links uden skråstreg åbnes problemløst.
Jeg kan endda selv se, at jeg har uploadet en del af dem. Godt nok er jeg ikke jordens skarpeste person til CMS, men jeg vil med meget stor sikkerhed mene, at jeg ikke selv har tilføjet stregen, da jeg definerede URL'en. Den skulle meget gerne komme automatisk.
Jeg kan endda selv se, at jeg har uploadet en del af dem. Godt nok er jeg ikke jordens skarpeste person til CMS, men jeg vil med meget stor sikkerhed mene, at jeg ikke selv har tilføjet stregen, da jeg definerede URL'en. Den skulle meget gerne komme automatisk.
Okay, den lokale IT-nørd kom måske med et par bevingede ord.
Det kan måske være, at filerne i første omgang blev uploadet med danske karakterer i navnet. Det betyder så, at IE7 hos os måske ikke er klog nok til at læse linket korrekt, men Fx3 har fuld styr på at konvetere dem. Det lyder rimeligt, men det forklarer ikke, hvorfor IE7 hos jer virker.
Ellers er der måske noget galt med vores cache.
Det kan måske være, at filerne i første omgang blev uploadet med danske karakterer i navnet. Det betyder så, at IE7 hos os måske ikke er klog nok til at læse linket korrekt, men Fx3 har fuld styr på at konvetere dem. Det lyder rimeligt, men det forklarer ikke, hvorfor IE7 hos jer virker.
Ellers er der måske noget galt med vores cache.
Prøv med en meget simpel test pdf. - måske bare indeholdende et billede.
I de hele taget en du kan åbne fra et andet site.
Så ved du om det er pdf'en den er gal med.
I de hele taget en du kan åbne fra et andet site.
Så ved du om det er pdf'en den er gal med.
hvordan med :
http://doc.oooforum.dk/AvanceretPDF.pdf
kan du se den i IE7 ?
Prøv da at download og upload til eget site og så se hvad der sker.
http://doc.oooforum.dk/AvanceretPDF.pdf
kan du se den i IE7 ?
Prøv da at download og upload til eget site og så se hvad der sker.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.