mboost-dp1

åbning af word filer

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
21. jul. 2008 17:28
Hey

Jeg har en ven, hvis pc kører fint, men når man åbner word filer, så tager det laaang tid ?

har gjort de fleste ting. men uden held.

det er vista.

nogen der kender en løsning, eller har noge tips ?
Gravatar #2 - vandfarve
21. jul. 2008 17:33
#1 Snakker vi om, når han åbner doc(x)-filer med eller uden Office Word åbnet? Jeg oplever selv, at det kan tage en krig at få doc-filer åbnet, når Word i sig selv ikke er åbnet, og det skyldes delvis Vista og delvis min lousy hardware. Hvis Word derimod er åbnet, eller har været åbnet siden sidste boot, så går det til gengæld langt hurtigere.

Hvilken bærbar med hvilke specifikationer snakker vi om?
Gravatar #3 - Svindleren
21. jul. 2008 17:42
#2:

det er en "samlet- i forvejen maskine". det er en core duo cpu. med 2 gb ram.

prøver at sige til ham at han først skal åbe word og derefter filerne.

men mente når man direkte trykker på doc-filerne, uden at have åbnet word før.

takker prøver lige frem og tilbage.. men mener da ikke at at det skulle være det store problem med en core duo og 2 gb ram... ellers er det nok vista :)
Gravatar #4 - vandfarve
21. jul. 2008 17:49
#2 Selv hvis det er en stationær med en ordentlig CPU, så kan det godt tage en del tid. Tag gerne tid på det, og så skal jeg (vi) vurdere, om det er for langsomt.

Jeg vil også helst åbne filen direkte, da man så slipper for at finde filen og vente et par sekunder mere, men i bund og grund burde begge kommandoer være cirka lige hurtige.

Sidst, men ikke mindst, er Office 2007 og Vista i fællesskab rimelig langsomme. Der kunne også ligge en masse "crapware" på hans computer, der bare i almindelighed gør hans arbejde langsommere, så gælder det kun Word, eller er det kun fordi, at han bruger det program oftest?
Gravatar #5 - Svindleren
21. jul. 2008 19:25
#4:

Det er kun i word.. men tror som du siger, at vista og office er langsom sammen.

så han må bare leve med det :)

takker for din hjælp, det hjalp da lidt på det :) så kan jeg vise ham dine indlæg.
Gravatar #6 - Jimmi Larsen
21. jul. 2008 20:25
wn1, tjek om han har nogle netværksdrev tilknyttet som ikke har forbindelse. Hvis der er nogle, så afbryd dem og se om det hjælper.

Det er en ret kedelig feature i Office, der bliver tjekket adgange til alle drev når der åbnes eller gemmes filer.
Gravatar #7 - ataxx
24. jul. 2008 08:59
Det er et problem med din file association, jeg har oplevet problemet før.

Den eneste måde at afhjælpe det på, er ved at ændre i måden windows åbner word og excel filer.

Jeg har fundet denne guide, som virkede for mig :)

http://www.radenkovich.com/20/slow-open-excel-expl...

Du skal bare gøre det samme for både .doc og .xls osv

/Rune
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login