mboost-dp1

Alternativ til RUKO

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
17. okt. 2009 11:40
Jeg har købt mig en billig dør og tænkte, at jeg havde gjort mig en kæmpegod handel. Døren kostede kr. 900,- og skal fungere som udvendig dør til mit skur.

Nu begynder min stolthed over mit køb at falme, da jeg så skal købe en låsecylinder til døren. Normale RUKO-cylindre koster en 3-400 kroner, men lige netop den, der skal bruges til min billigdør koster over hvad jeg har givet for døren:

http://www.billigsikring.dk/shop/ruko-2612-slagfas...

FINDES DER ET ALTERNATIV TIL RUKO???
Gravatar #2 - Inum
17. okt. 2009 14:44
Hvad er årsagen til at der skal benyttes så dyr en lås i netop denne dør?
Gravatar #3 - Dreadnought
17. okt. 2009 16:28
Ting der er mere dyrt end døren der skal låses inde.
At holde bumser og havenisser ude.
Skideskur.
Udendørs sexskur.
osv.

Der kan være flere grunde til at have en lås på sit skur.
Gravatar #4 - Dreadnought
17. okt. 2009 16:33
Jeg kender ikke til andre producenter, men det billigste alternativ er en hængelås. Men den er jo ikke mere sikker end at et koben er at bære.
Gravatar #5 - Inum
17. okt. 2009 18:45
Vi er enige om at det kan være en rigtig god idé at låse sine ting inde i skuret. Jeg vil bare gerne vide hvorfor lige netop denne dør ikke kan bruge en normal Ruko lås til forholdsvis billige penge.

Altså er jeg mest interesseret i at vide om det er fordi døren er fremstillet på en speciel måde således kun nøgle bestemte former for cylindere passer deri, eller det skyldes andre ting.
Gravatar #6 - gentox
17. okt. 2009 20:28
Om Yale er lige så gode som RUKO aner jeg ikke, men den nederste virker i det mindste som om den er et billigere alternativ til det produkt du linker til.
Gravatar #7 - kasperd
17. okt. 2009 20:43
Kan man købe Kaba låse i Danmark? Jeg har indtryk af, at Kaba låse er bedre kvalitet end Ruko låse. Jeg har dog ingen anelse om prislejet.
Gravatar #8 - rackbox
17. okt. 2009 21:55
#5 årsagen er den låsekasse, som døren er født med. Den passer udelukkende sammen med den cylinder, jeg linkede til i #1.

Jeg kunne også vælge at skifte låsekasse... Så ville prisen være den samme.

#6 og #7 jeg undersøger lige nærmere med jeres forslag. Tak :)
Gravatar #9 - rackbox
17. okt. 2009 21:57

http://www.tyvstop.dk/x5-x-tech-replacement-rim-cy...

...ser umiddelbart ud til at være den samme type. Jeg må lige konferere med en låsesmed om den kan erstattes.

Tak :)
Gravatar #10 - noramskull
17. okt. 2009 22:02

Kan du ikke købe et hængelåsbeslag og en hængelås?
Gravatar #11 - rackbox
17. okt. 2009 22:04
#10 tjoh... Det er ikke så køn en løsning, når der nu alligevel er låsekasse i døren. Men det skal også være et ret stort beslag, og væggen, der skal bære det er ret tynd (9mm), og vil nok være let at brække af med en skruetrækker...
Gravatar #12 - mbw2001
18. okt. 2009 10:45
#11 Så det du siger er at det er lidt ligegyldigt ned eb lås da man bare kan sparke gennem væggen?
Gravatar #13 - rackbox
18. okt. 2009 18:05
#12 nej, det er ikke det, jeg siger.
Gravatar #14 - Strauss
18. okt. 2009 20:35
#12: mbw2001

Lås = Forsikring.

Ingen lås = Ingen forsikring.

:-)
Gravatar #15 - Zombie Steve Jobs
18. okt. 2009 22:47
Yale er jo standarden som alle andre låse måles efter, så mon ikke Yale er ok?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login