mboost-dp1
Ambulancelyde!!!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Mit bundkort er begyndt at lyde som en ambulance! Sådan nogen biplyde der bare bliver ved og ved.
Det har sket nogen gange mens jeg har spillet Fallout 3, men også når jeg har spillet Frets on Fire. Når jeg så går ud af spillet, stopper lydene igen.
Udover det så crasher Fallout 3 generelt min computer næsten hele tiden, skærmbilledet fryser simpelthen, eller fucker grafikken op OVERALT.
Hvad fanden er der galt?
Det har sket nogen gange mens jeg har spillet Fallout 3, men også når jeg har spillet Frets on Fire. Når jeg så går ud af spillet, stopper lydene igen.
Udover det så crasher Fallout 3 generelt min computer næsten hele tiden, skærmbilledet fryser simpelthen, eller fucker grafikken op OVERALT.
Hvad fanden er der galt?
Det er med garanti overophedning, hvis du vil vide hvad lydene helt nøjagtigt betyder, så skal du læse den manual der fulgte med dit bundkort.
Eller finde manualen på producentens hjemmeside.
Men du kan selv gøre noget for at fjerne varmen, fjern støv og øg ventilationen.
Eller finde manualen på producentens hjemmeside.
Men du kan selv gøre noget for at fjerne varmen, fjern støv og øg ventilationen.
Ja I har nok ret, men jeg har sgu ikke forstand på hvordan man får fjernet det støv ordentligt o_O
Øg ventilationen? ...
Øg ventilationen? ...
Tag eventuelt siden af dit kabinet, og se om det hjælper.
Ellers er der ikke noget som trykluft når der skal fjernes støv, og eventuelt en antistatisk pensel(hvis du kan få fat på en).
Du kender sikkert en eller anden der har en tryklufts pumpe, som forhåbentligt ikke har noget imod at du låner den lidt :)
Men pas på ikke at være for voldsom, trykluft kan være ret hård ved ting der er lidt skrøbelige.
Tag eventuelt siden af dit kabinet, og se om det hjælper.
Ellers er der ikke noget som trykluft når der skal fjernes støv, og eventuelt en antistatisk pensel(hvis du kan få fat på en).
Du kender sikkert en eller anden der har en tryklufts pumpe, som forhåbentligt ikke har noget imod at du låner den lidt :)
Men pas på ikke at være for voldsom, trykluft kan være ret hård ved ting der er lidt skrøbelige.
Ved ikke om det stadig bliver brugt, men biplyde, lyder i mine ører som en BIOS ERROR BEEP CODES.
Er ikke sikker, men hvis den bare bliver ved og ved med at sige bip, bip, bip etc så er det sku nok din PSU den er gal med, men hvis den siger biiip, biiip, biiip etc er det formegentlig dine dram.
Prøv ar søge efter BIOS ERROR BEEP CODES og se om noget af det passer.
Fandt et link for dig der viser coderne for 3 forskellige type bios'er.
BIOS ERROR BEEP CODE
Er ikke sikker, men hvis den bare bliver ved og ved med at sige bip, bip, bip etc så er det sku nok din PSU den er gal med, men hvis den siger biiip, biiip, biiip etc er det formegentlig dine dram.
Prøv ar søge efter BIOS ERROR BEEP CODES og se om noget af det passer.
Fandt et link for dig der viser coderne for 3 forskellige type bios'er.
BIOS ERROR BEEP CODE
#7 Den bliver bare ved med at bippe (eller nærmere: lyde som en ambulance)! Synes ikke det passer ind i det skema nogen steder. :(
Kig ind i computeren. Måske er der et tykt lag støv på bunden af kabinettet, og et langt tykkere lag omkring køreribber og blæsere.
Ofte kan man komme langt blot ved at fjerne det, man kan tage med fingrene. Man kan også komme langt med en støvsuger. Men vær forsigtig! Ikke røre ved noget, ikke for meget styrke på støvsugeren, og IKKE metalrør ind i computeren.
Ofte kan man komme langt blot ved at fjerne det, man kan tage med fingrene. Man kan også komme langt med en støvsuger. Men vær forsigtig! Ikke røre ved noget, ikke for meget styrke på støvsugeren, og IKKE metalrør ind i computeren.
Der var sgu en del støv derinde .... og tror jeg må ha fat i sådan en dåse der, hvis jeg skal have fjernet det hele o_O
Hvad med kølepasta til cpu'en? ... kunne være den trængte til noget nyt? D:
Hvad med kølepasta til cpu'en? ... kunne være den trængte til noget nyt? D:
Pasta er en engang-ting. Dvs. hver gang du har taget køleren af, skal du også fjerne den gamle kølepasta og putte noget nyt på. (Og endelig ikke særligt meget!)
Har du ikke overholdet det, trænger den til at blive skiftet. (Har jeg hørt. Jeg har ikke rodet med den slags længe.)
Pasta er en engang-ting. Dvs. hver gang du har taget køleren af, skal du også fjerne den gamle kølepasta og putte noget nyt på. (Og endelig ikke særligt meget!)
Har du ikke overholdet det, trænger den til at blive skiftet. (Har jeg hørt. Jeg har ikke rodet med den slags længe.)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.