mboost-dp1
Antivirus til Windows XP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har tidligere brugt Immunet (ClamAV for Windows), men opnåede alligevel at løbe ind i noget snask.
Jeg valgte så at skifte, og bruger pt. AVG Free, men jeg er meget utilfreds med at den sløver systemet så meget som den gør.
Hvad bruger i andre, på Windows?
Jeg har ikke som sådan noget imod at betale for softwaren, men jeg vil først være sikker på at jeg ikke smider penge ud af vinduet, efter noget der sløver systemet urimeligt.
Jeg valgte så at skifte, og bruger pt. AVG Free, men jeg er meget utilfreds med at den sløver systemet så meget som den gør.
Hvad bruger i andre, på Windows?
Jeg har ikke som sådan noget imod at betale for softwaren, men jeg vil først være sikker på at jeg ikke smider penge ud af vinduet, efter noget der sløver systemet urimeligt.
arne_v (3) skrev:#2
Det tror jeg er glimrende til 7.
Men til XP??
Jeg har selv brugt den til Win7, men der stod at XP også supportede den så jeg tænkte at den var et forsøg værd.
Nod32, altid og til hver en tid!
Og når det kommer til MSE, så missede den størstedelen af de vira jeg testede med...*
De eneste to anti-vira programmer jeg kan finde på at anbefale er Nod32 og Kaspersky...
*en ren installation af Windows 7. Installer MSE. Gå ind på en masse suspekte sider i IE8, og download og kør en række suspekte filer.
Kør en komplet dybdegående scan. Den fandt 2-3 stks. vira.
Installerede Nod32, og kørte en dybdegående scan. Og den fandt de første 10-15 stks... Så jeg vil aldrig nogensinde anbefale MSE til nogen som helst...
Og når det kommer til MSE, så missede den størstedelen af de vira jeg testede med...*
De eneste to anti-vira programmer jeg kan finde på at anbefale er Nod32 og Kaspersky...
*en ren installation af Windows 7. Installer MSE. Gå ind på en masse suspekte sider i IE8, og download og kør en række suspekte filer.
Kør en komplet dybdegående scan. Den fandt 2-3 stks. vira.
Installerede Nod32, og kørte en dybdegående scan. Og den fandt de første 10-15 stks... Så jeg vil aldrig nogensinde anbefale MSE til nogen som helst...
Det gør jeg.
Hvorfor skulle jeg skifte til noget der tager flere ressourcer, men intet brugbart tilbyder mig?
Det gør jeg.
Hvorfor skulle jeg skifte til noget der tager flere ressourcer, men intet brugbart tilbyder mig?
Har du prøvet Avast? Det brugte jeg en gang og det funkede sku godt.
har win8 ikk samme krav som Win xp?
Har du prøvet Avast? Det brugte jeg en gang og det funkede sku godt.
har win8 ikk samme krav som Win xp?
Jeg vil tilføje Avast til listen over dem der skal afprøves.
Jeg har lige checket, og det ser ud til at være ok mht. CPU og RAM, men helt uacceptabelt mht. plads og grafik.
Det skal kunne køre på min højt elskede netbook, som jeg helt absolut ikke har nogen som helst planer om at udskifte.
Jeg vil tilføje Avast til listen over dem der skal afprøves.
Jeg har lige checket, og det ser ud til at være ok mht. CPU og RAM, men helt uacceptabelt mht. plads og grafik.
Det skal kunne køre på min højt elskede netbook, som jeg helt absolut ikke har nogen som helst planer om at udskifte.
BurningShadow (12) skrev:#11
Det gør jeg.
Det argument forstår jeg slet ikke... der er jo tilføjet både Mahjong og Chess i spilcentret i Windows 7. B~)
Har de ikk en installer med low grafik? Havde de den gang jeg brugte det
Har de ikk en installer med low grafik? Havde de den gang jeg brugte det
Jeg har lige checket, og vi har faktisk Mahjong (sdllopan) på Pyro, så jeg er rimeligt godt dækket ind. Ellers har jeg også Sokoban :-)
-
Det er muligt, men det er ændre ikke på at de vil have 16GB af minplads, til noget Windows XP gør med langt mindre. Jeg fortrækker at bruge min plads og mine andre ressourcer selv. Så vidt det er muligt.
Jeg har lige checket, og vi har faktisk Mahjong (sdllopan) på Pyro, så jeg er rimeligt godt dækket ind. Ellers har jeg også Sokoban :-)
-
Det er muligt, men det er ændre ikke på at de vil have 16GB af minplads, til noget Windows XP gør med langt mindre. Jeg fortrækker at bruge min plads og mine andre ressourcer selv. Så vidt det er muligt.
Anyway, det er også bare et spørgsmål om (lang) tid, før det er ligegyldigt.
På Windows:
Mail: Foxmail
Web: Firefox
Media: VLC
PDF: FoxitReader
Office: OpenOffice
FTP: FileZilla
VM: VMWare (Pyro)
Andet: uTorrent + CDex + SmartRipper + InfraRecorder
På Pyro:
Mail: Whisper
Web: Webster (WebKit compiler ikke ordentligt endnu, og komponenterne skal i øvrigt separeres)
Media: MediaPlayer + ColdFish (en af dem skal dog udvides til at håndtere netradio)
PDF: Xpdf (skulle gerne skiftes til en poppler baseret læser)
Office: N/A
FTP: Transferrer
VM: I sagens natur ikke nødvendigt da systemet så kører native.
Andet: N/A + MediaConverter + N/A + SimpleBurn
I det store hele, er jeg ved at have alt hvad jeg skal bruge, når bare de sidste småting falder på plads.
Derefter vil jeg kun have brug for Windows, til de ting der kræver NemID, eller til at rippe nyindkøbte DVDer, da det kræver AnyDVD, pga. kopibeskyttelsen. Førstnævnte skulle endda også blive irrelevant, når de kommer med en JavaScript løsning :-)
Derfor; Ingen grund til at begynde med en ny Windows, der alligevel intet har at tilbyde.
På Windows:
Mail: Foxmail
Web: Firefox
Media: VLC
PDF: FoxitReader
Office: OpenOffice
FTP: FileZilla
VM: VMWare (Pyro)
Andet: uTorrent + CDex + SmartRipper + InfraRecorder
På Pyro:
Mail: Whisper
Web: Webster (WebKit compiler ikke ordentligt endnu, og komponenterne skal i øvrigt separeres)
Media: MediaPlayer + ColdFish (en af dem skal dog udvides til at håndtere netradio)
PDF: Xpdf (skulle gerne skiftes til en poppler baseret læser)
Office: N/A
FTP: Transferrer
VM: I sagens natur ikke nødvendigt da systemet så kører native.
Andet: N/A + MediaConverter + N/A + SimpleBurn
I det store hele, er jeg ved at have alt hvad jeg skal bruge, når bare de sidste småting falder på plads.
Derefter vil jeg kun have brug for Windows, til de ting der kræver NemID, eller til at rippe nyindkøbte DVDer, da det kræver AnyDVD, pga. kopibeskyttelsen. Førstnævnte skulle endda også blive irrelevant, når de kommer med en JavaScript løsning :-)
Derfor; Ingen grund til at begynde med en ny Windows, der alligevel intet har at tilbyde.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.