mboost-dp1

Antivirus til Windows XP

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
27. jun. 2013 17:16
Jeg har tidligere brugt Immunet (ClamAV for Windows), men opnåede alligevel at løbe ind i noget snask.
Jeg valgte så at skifte, og bruger pt. AVG Free, men jeg er meget utilfreds med at den sløver systemet så meget som den gør.

Hvad bruger i andre, på Windows?
Jeg har ikke som sådan noget imod at betale for softwaren, men jeg vil først være sikker på at jeg ikke smider penge ud af vinduet, efter noget der sløver systemet urimeligt.
Gravatar #2 - HrJakobsen
27. jun. 2013 17:18
MSE. Jeg har ikke mærket noget på ydelsen.
Gravatar #3 - arne_v
27. jun. 2013 17:22

Det tror jeg er glimrende til 7.

Men til XP??
Gravatar #4 - BurningShadow
27. jun. 2013 17:26

Det prøver jeg sgu lige, det er da helt klart et forsøg værd :-)

.

Det er faktisk ud til at den eksistere til en Dansk 32bit XP.
Gravatar #5 - HrJakobsen
27. jun. 2013 17:44
arne_v (3) skrev:

Det tror jeg er glimrende til 7.

Men til XP??

Jeg har selv brugt den til Win7, men der stod at XP også supportede den så jeg tænkte at den var et forsøg værd.
Gravatar #6 - Chewy
27. jun. 2013 19:32
Nod32, altid og til hver en tid!

Og når det kommer til MSE, så missede den størstedelen af de vira jeg testede med...*

De eneste to anti-vira programmer jeg kan finde på at anbefale er Nod32 og Kaspersky...

*en ren installation af Windows 7. Installer MSE. Gå ind på en masse suspekte sider i IE8, og download og kør en række suspekte filer.
Kør en komplet dybdegående scan. Den fandt 2-3 stks. vira.
Installerede Nod32, og kørte en dybdegående scan. Og den fandt de første 10-15 stks... Så jeg vil aldrig nogensinde anbefale MSE til nogen som helst...
Gravatar #7 - Daniel-Dane
27. jun. 2013 22:19
Er du sikker på, at det ikke var tracking cookies?
Gravatar #8 - arne_v
27. jun. 2013 22:40
#4 & 5

Som jeg husker det så var versionen til XP ikke så god den til 7 var rimelig.

Men når jeg kigger på linket, så ser det ud som om at det er samme version til XP og 7, så jeg må huske forkert.
Gravatar #9 - Chewy
27. jun. 2013 23:38
@ #7
De var markeret som "High/Very High"...
Gravatar #10 - Clauzii
28. jun. 2013 00:16
AVG Free. Synes den kører glimrende.
Gravatar #11 - csstener(^,^)
28. jun. 2013 03:45
nu sage han jo at han ikke ville bruge AVG...

hvem bruger stadig win XP?
Gravatar #12 - BurningShadow
28. jun. 2013 04:34

Det gør jeg.
Hvorfor skulle jeg skifte til noget der tager flere ressourcer, men intet brugbart tilbyder mig?
Gravatar #13 - csstener(^,^)
28. jun. 2013 04:50
Har du prøvet Avast? Det brugte jeg en gang og det funkede sku godt.

har win8 ikk samme krav som Win xp?
Gravatar #14 - BurningShadow
28. jun. 2013 05:22

Jeg vil tilføje Avast til listen over dem der skal afprøves.

Jeg har lige checket, og det ser ud til at være ok mht. CPU og RAM, men helt uacceptabelt mht. plads og grafik.
Det skal kunne køre på min højt elskede netbook, som jeg helt absolut ikke har nogen som helst planer om at udskifte.
Gravatar #15 - Danish Dude
28. jun. 2013 06:27
BurningShadow (12) skrev:

Det gør jeg.
Hvorfor skulle jeg skifte til noget der tager flere ressourcer, men intet brugbart tilbyder mig?

Det argument forstår jeg slet ikke... der er jo tilføjet både Mahjong og Chess i spilcentret i Windows 7. B~)

Gravatar #16 - Dr.pikkuk
28. jun. 2013 08:05
AVG virkede også utilfredsstillende for mig på XP. Jeg endte med MSE - og det virkede godt til mig. Jeg fandt så også et drastisk fald i antallet af vira, når jeg surfede pr0n med adblock plus til firefox installeret...
Gravatar #17 - csstener(^,^)
28. jun. 2013 08:22
Har de ikk en installer med low grafik? Havde de den gang jeg brugte det
Gravatar #18 - Clauzii
28. jun. 2013 11:06
"Hvad bruger i andre, på Windows?" var hans spørgsmål. Derfor mit svar.

Jeg kan iøvrigt ikke nikke genkendende til at det sløver.

/har W98, WXP, Vista64 og DOS.
Gravatar #19 - BurningShadow
28. jun. 2013 15:01

Jeg har lige checket, og vi har faktisk Mahjong (sdllopan) på Pyro, så jeg er rimeligt godt dækket ind. Ellers har jeg også Sokoban :-)

-

Det er muligt, men det er ændre ikke på at de vil have 16GB af minplads, til noget Windows XP gør med langt mindre. Jeg fortrækker at bruge min plads og mine andre ressourcer selv. Så vidt det er muligt.
Gravatar #20 - BurningShadow
28. jun. 2013 15:21
Anyway, det er også bare et spørgsmål om (lang) tid, før det er ligegyldigt.

På Windows:
Mail: Foxmail
Web: Firefox
Media: VLC
PDF: FoxitReader
Office: OpenOffice
FTP: FileZilla
VM: VMWare (Pyro)
Andet: uTorrent + CDex + SmartRipper + InfraRecorder

På Pyro:
Mail: Whisper
Web: Webster (WebKit compiler ikke ordentligt endnu, og komponenterne skal i øvrigt separeres)
Media: MediaPlayer + ColdFish (en af dem skal dog udvides til at håndtere netradio)
PDF: Xpdf (skulle gerne skiftes til en poppler baseret læser)
Office: N/A
FTP: Transferrer
VM: I sagens natur ikke nødvendigt da systemet så kører native.
Andet: N/A + MediaConverter + N/A + SimpleBurn

I det store hele, er jeg ved at have alt hvad jeg skal bruge, når bare de sidste småting falder på plads.

Derefter vil jeg kun have brug for Windows, til de ting der kræver NemID, eller til at rippe nyindkøbte DVDer, da det kræver AnyDVD, pga. kopibeskyttelsen. Førstnævnte skulle endda også blive irrelevant, når de kommer med en JavaScript løsning :-)

Derfor; Ingen grund til at begynde med en ny Windows, der alligevel intet har at tilbyde.
Gravatar #21 - arne_v
28. jun. 2013 15:32
BurningShadow (20) skrev:
Derefter vil jeg kun have brug for Windows, til de ting der kræver NemID

Porter OpenJDK til Pyro!
Gravatar #22 - BurningShadow
28. jun. 2013 15:36

Noget vi faktisk har haft set lidt på, men vi har ikke mandskabet til det.
Gravatar #23 - Clauzii
29. jun. 2013 12:24
"...men jeg er meget utilfreds med at den sløver systemet så meget som den gør."

Når man installerer AVG skal man lave en fuld scan. Derefter kan man slå automatisk scanning fra, hvilket gør at selv en gammel Celeron 1 GHz laptop kører fint med AVG på ;)
Gravatar #24 - BurningShadow
29. jun. 2013 16:30

Det ved jeg, men jeg oplevede alligevel at den sløvede systemet.
Gravatar #25 - BurningShadow
29. jun. 2013 17:15
Nu har jeg så prøvet MSE lidt, og det ser faktisk helt acceptabelt ud. Senere vil det så vise sig, om det også er effektivt :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login