mboost-dp1
Asus Ultrabook UX32 SSD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej med-nørder :)
Efter at have skiftet disken i Asus Ultrabook UX32 til en SSD og installeret Windows 8, har jeg et mærkeligt problem..
Den starter direkte op i BIOS/UEFI? indstillinger. Kun hvis jeg gemmer indstillinger og går ud af BIOS, så starter Windows 8 normalt op.
Sætter jeg den originale disk tilbage, starter den op uden problemer.
Når den originale disk sidder i kan jeg i BIOS se disken under Boot, der står noget med Windows Boot Manager. Med SSDen står der intet der.
Har prøvet at tage Secure boot fra, det gjorde ingen forskel.
Skal der gøres et eller andet for at fortælle computeren den må starte op på disken?
/Kim
Efter at have skiftet disken i Asus Ultrabook UX32 til en SSD og installeret Windows 8, har jeg et mærkeligt problem..
Den starter direkte op i BIOS/UEFI? indstillinger. Kun hvis jeg gemmer indstillinger og går ud af BIOS, så starter Windows 8 normalt op.
Sætter jeg den originale disk tilbage, starter den op uden problemer.
Når den originale disk sidder i kan jeg i BIOS se disken under Boot, der står noget med Windows Boot Manager. Med SSDen står der intet der.
Har prøvet at tage Secure boot fra, det gjorde ingen forskel.
Skal der gøres et eller andet for at fortælle computeren den må starte op på disken?
/Kim
Er harddisken korrekt tilsluttet, burde det være muligt at vælge den som boot option.
Har selv en UX32VD
Er harddisken korrekt tilsluttet, burde det være muligt at vælge den som boot option.
Har selv en UX32VD
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.