mboost-dp1

Asus Ultrabook UX32 SSD igen

Gå til bund
Gravatar #1 - freesoft
5. apr. 2013 10:49
Hey! :)

Så har jeg problemer med http://newz.dk/forum/support/asus-ultrabook-ux32-s... igen :)

Har fået en anden SSD i, som kan ses af BIOS, den gamle OCZ blev ikke fundet.

Men Windows 8 vil bare ikke starte op.

http://peecee.dk/uploads/042013/20130405_124156.jp...

http://peecee.dk/uploads/042013/20130405_124145.jp...

http://peecee.dk/uploads/042013/20130405_124208.jp...

Den går direkte til BIOS, også når jeg derinde vælger at starte op på disken.

Secure boot er taget fra.

Nogle idéer til en løsning?

/Kim
Gravatar #2 - HrJakobsen
5. apr. 2013 13:48
"Prøv at svinge en død kat over kabinettet. Det aflader den statiske
elektricitet. Katten skal gerne være død for nylig og ildelugtende. Hvis
det ikke virker, så tag en motorsav, og lod lidt i motherboardet. Det
skulle resette BIOS'en, som muligvis kan forårsage problemet. "
Gravatar #3 - freesoft
5. apr. 2013 13:49
Ja, tror efterhånden også det er noget magi der skal til :)
Gravatar #4 - HrJakobsen
5. apr. 2013 14:19
Jeg sidder selv på en Asus UX32VD med en Samsung 830 SSD og her virker det hele.. Er det noget som lige er opstået eller kom det lige efter installationen af Win 8?
Gravatar #5 - freesoft
5. apr. 2013 18:02
Der har været en OCZ SSD i før hvor, som beskrevet i den gamle tråd, den startede i BIOS og når man gik ud af den startede Windows.
Har så klonet disken til Samsung SSDen og nu bliver den fundet af BIOS, men først var den slet ikke under Boot option, det kom den efter jeg forsøgte en installation af Win8 oven i, men da den genstartede kom den ikke korrekt op igen.

Installerede du Win8 på SSDen fra bunden?
Gravatar #6 - HrJakobsen
5. apr. 2013 18:42
Jep, jeg installerede en ren windows 8 (consumer preview på pågældende tidspunkt) lige efter jeg modtog disken.

Da der så udkom den endelige version af Win 8 slettede jeg alle partioner på disken og installerede igen. Der havde jeg heller ingen problemer.
Gravatar #7 - freesoft
5. apr. 2013 18:53
Underligt, synes jo en installation oven i skulle give det samme...
Gravatar #8 - HrJakobsen
5. apr. 2013 18:58
Hvis du ikke har vigtig data på disken er det vel et forsøg værd.. :)
Gravatar #9 - bjoeg
6. apr. 2013 20:43
Uha UX32.

En google søgning viser folk generelt er lidt irriteret over modellen, grundet manglende muligheder for RAM opgraderinger og at udskiftning af SSD åbenbart ikke går så godt for maskinen.
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
7. apr. 2013 07:44
bjoeg (9) skrev:
Uha UX32.

Ja, max 10GB RAM og et krav om et 7mm SSD gør den jo fuldstændig ubrugelig.
Gravatar #11 - XorpiZ
7. apr. 2013 15:36
Skulle jeg gætte, så har JJ en UX32.
Gravatar #12 - Jakob Jakobsen
7. apr. 2013 15:41
XorpiZ (11) skrev:
Skulle jeg gætte, så har JJ en UX32.

Yep, og har endda opgraderet 3 venners UX32VD med både SSD og RAM uden problemer.

Når jeg læser om problemer med dem på diverse fora, er det i 99% af tilfældene brugeren selv der ikke kan finde ud af at sætte BIOS op rigtigt, eller at installere windows.

Så at påstå at der er et specifikt problem med UX32VD er måske lidt langt ude.
Gravatar #13 - XorpiZ
7. apr. 2013 15:46
Så en ikke-ejer af UX32 mener, baseret på en Google-søgning, at der er mange utilfredse ejere pga. RAM og SSD-issues.

Omvendt mener ejeren af en UX32, baseret på en Google-søgning og sin personlige mening, at der absolut ingen problemer er.

Det er sørme overraskende.
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
7. apr. 2013 15:50
...og igen skal XorpiZ kun blande sig i en tråd, kun fordi han er meget bedre end de andre debattører.
Gravatar #15 - XorpiZ
7. apr. 2013 15:53
Jakob Jakobsen (14) skrev:
...og igen skal XorpiZ kun blande sig i en tråd, kun fordi han er meget bedre end de andre debattører.

Flot selvmål, når man kigger på dit første indlæg i denne tråd.
Gravatar #16 - Jakob Jakobsen
7. apr. 2013 15:58

Ehh,,, jeg prøvede at korrigere bjoegs indlæg, som var forkert (Du kan sagtens opgradere RAM og der har ingen generelle problemer været i at montere SSD, så længe man sørger for at finde et drev der passer fysisk)

Du skulle jo bare komme med dit angreb, som du er så glad for hver gang du ser et indlæg fra mig.

Du kan jo ikke lave et eneste relevant indlæg i en diskussion, det eneste du kan finde ud af at diskutere er hvordan andre diskuterer forkert i forhold til din mening, som jo er den eneste rigtige.
Gravatar #17 - freesoft
7. apr. 2013 16:44
Men hvorfor skal man installere Windows forfra? Hvorfor kan man ikke klone en disk som "før"..?

Men den invitere nu ikke lige frem til at skifte disk/ram med det design..
Gravatar #18 - XorpiZ
7. apr. 2013 18:53
Jakob Jakobsen (16) skrev:
Du skulle jo bare komme med dit angreb, som du er så glad for hver gang du ser et indlæg fra mig.

Jeg tror virkelig du overvurderer din betydning lige nu.
Gravatar #19 - Skak2000
7. apr. 2013 21:14
Dine klonings problemer kunne skyldes, at du skifter SSD model. Hvor med der kommer et driver problem. Da Windows 8 bruger en bestemt driver til at boot fra disken med. Mend da det er en anden disk virker den pågælende driver ikke.

Et andet bud kunne skyldes den måde at Windows 8 aldrig lukker helt ned, men faktisk går i dvale/standby tilstand. Hvor med Windows 8 starter hurtigere.

(Bemærk når du installer opdateringer til Windows 8, så bliver du bedt om at genstarte computeren.
Men hvis du derefter lukker computeren og starter op igen, så kommer meddelelse igen indtil du vælger genstart, dette skyldes at Windows 8 aldrig rigtig lukker ned)
Gravatar #20 - freesoft
8. apr. 2013 06:05
Skak2000 (19) skrev:
Dine klonings problemer kunne skyldes, at du skifter SSD model. Hvor med der kommer et driver problem. Da Windows 8 bruger en bestemt driver til at boot fra disken med. Mend da det er en anden disk virker den pågælende driver ikke.

Burde der så ikke komme en eller anden fejl fra Windows hvis dette er tilfældet?
Ellers er det da noget af et tilbage skridt..
Gravatar #21 - freesoft
8. apr. 2013 09:46
Har opgivet og nu installeret helt forfra på Samsung SSDen og det køre uden problemer.

Så den kunne altså ikke lide den OCZ SSD der sad i før. Google fandt nogle der skrev om en firmware update til OCZ, har jeg dog ikke forsøgt da den heller ikke passede helt i maskinen.
Gravatar #22 - Jakob Jakobsen
8. apr. 2013 10:55

Husk at køre en firmwareopdatering på dit nuværende SSD også, det kan godt betale sig.
Gravatar #23 - Skak2000
8. apr. 2013 20:19
Ja, husk at opdater den på Samsung's 830!

Husk at installer Samsung Magician Software

Der er nogle ting, der skal deaktiveres så din SSD for længst mulig levetid samt opretholder performance.
Gravatar #24 - freesoft
9. apr. 2013 06:54
Den var opdateret ifølge Samsungs tryllekunstner software.

Hvilke ting?
Gravatar #25 - Skak2000
9. apr. 2013 07:09
Du skal ind under OS Optimization i programmet. Tryk så på Tune
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login