mboost-dp1

At gå en side tilbage inde på Newz

Gå til bund
Gravatar #1 - HydrA
21. apr. 2009 18:11
Hvordan kan det være at inde på rigtige mange hjemmesider, når man scroller ned på siden og klikker på et link og derefter går tilbage i sin browser, kommer man tilbage til der hvor man var sidst.

I modsætning til newz.dk, når du f.eks læser comments og er et godt styk ned på siden, så klikker man lige på et link og derefter vil gerne tilbage til newz.dk og fortsæt med at læse comments så man klikker lige på back i sin browser. Så sker der bare det at man kommer til toppen af siden igen og skal finde ud af hvor langt man er som godt kan være rigtig træls.

En lille forbedring at rette op på denne lille fejl, tror mange ville være rigtig glad for det. Det spare en masse tid især hvis man er lidt hurtig med at gå frem og tilbage mellem en masse links og sider inde på newz.

Er det den forkerte fora jeg har valgt? Håber nogen fra newz.dk læser det her :p Hvad med jer andre newz.dk brugere? I ved godt hvad jeg mener og synes forhåbentligt også det er ligeså irriterende :P
Gravatar #2 - tazimn
21. apr. 2009 18:22
Jeg synes det var irriterende, indtil jeg instillede newz til at åbne links i ny fane.. det gør du inde på din profil..
Gravatar #3 - Systran
21. apr. 2009 18:30
Vil også kun anbefale dig at åbne links i en ny fane, medmindre selvfølgelig at din browser/pc arbejder så langsomt at du kun kan have éen åben.
Gravatar #4 - HydrA
24. apr. 2009 10:11
Jeg tror faktisk det er gjort bevidst for at sørge for reklamerne bliver set oftere hvis jeg skal være ærlig.
Gravatar #5 - vandfarve
24. apr. 2009 11:45
#4 Jeg ved ikke, om du har ret, men selv min telefon kan finde ud af at gøre det, så det må næsten være Newz.dk, der "tvinger" browseren til at starte for toppen.

Jeg åbner stort set også altid links i en ny fane, men det vil stadig være bedre, hvis man kan få browseren til at huske, hvor man var.
Gravatar #6 - markjensen
25. apr. 2009 12:00
Er det ikke fordi indholdet bliver hentet gennem javascript? Forstået på den måde at indholdet på siden først genereres efter man er gået ind på den, men browseren placerer scrolleren inden indholdet er hentet.. hvad ved jeg.. det var bare en tanke :)
Gravatar #7 - IT-ekspert Kejser
25. apr. 2009 17:17

Jeg oplever det også som et irritationsmoment at siden ikke fortsætter hvor man slap.

Jeg har for en halv års tid siden (ca) bemærket at det virkede. Jeg var superglad da det virkede - men et eller andet er ændret så det nu ikke virker.

Vi må have mandalae på banen. :)
Gravatar #8 - Niklas H
25. apr. 2009 20:46
Jeg har på fornemmelsen af at det måske kan være hashmark'et / anchoret i URL'en der gør det. Den sørger jo for at man kommer ned til de nye indlæg (hvor der vil nok er et div med id'et "new"), men når der så ikke er nogen div med id="new" så har den ikke noget sted at føre ned til, og så starter den bare fra toppen.

Kun et bud - ved ikke hvordan det virker og gider ikke sætte mig ind i det.
Gravatar #9 - DanaKaZ
25. apr. 2009 22:25
I Safari hopper den tilbage til hvor man var før, hvis det kan hjælpe.
Gravatar #10 - BurningShadow
26. apr. 2009 06:33
Ang. #9

Er der nogen der ved om Chrome gør det samme?

Hvis det er tilfældet, kan der være afhængig af hvilken rendering engine der bliver brugt (de bruger begge WebKit).
Gravatar #11 - Tumleren
26. apr. 2009 10:03
Nilks (8) skrev:
Jeg har på fornemmelsen af at det måske kan være hashmark'et / anchoret i URL'en der gør det. Den sørger jo for at man kommer ned til de nye indlæg (hvor der vil nok er et div med id'et "new"), men når der så ikke er nogen div med id="new" så har den ikke noget sted at føre ned til, og så starter den bare fra toppen.

Kun et bud - ved ikke hvordan det virker og gider ikke sætte mig ind i det.

Den hopper ikke ned til hvor man var før, hvis man er på en side uden #new, går ind på en anden side, og så går tilbage i browseren
Gravatar #12 - HydrA
27. apr. 2009 21:17
Kunne være fedt hvis vi fandt frem til årsagen! :)
Gravatar #13 - HydrA
27. apr. 2009 21:20
Oh my god! Fandt frem til årsagen!
Adblock Plus !!!
Prøv selv at deaktivere det, så virker det som det skal!
Nå så slipper i Newz, alligevel ikke jer der havde kodet hjemmesiden forkert XD.
Nå må hellere sæt newz.dk på whitelist så :(
Gravatar #14 - Mandalae
27. apr. 2009 21:28
Bare lige for at slå det fast med 7" søm gør vi ikke noget specielt for at ødelægge jeres oplevelse af nettet :p

Mit bedste bud er at browseren ikke kan finde ud af det, eller som #13 fandt frem til, et eksternt plugin der ødelægger noget.

Jeg vil, som andre i tråden, anbefale at man blot åbner eksterne links i et nyt vindue. Man kan enten slå det til i sin profil, så newz.dk håndterer det eller man kan sørge for lige at trykke ctrl eller command når man klikker på et link, så bør de fleste browsere åbne en ny fane eller et vindue, afhængigt af hvad de er sat op til.

Håber det er svar nok til alle jer der er frustrerede over det her :)
Gravatar #15 - HydrA
27. apr. 2009 21:32
edit til mit indlæg, nr. #13
Jeg tog fejl, det er ikke adblock plus der gør det alligevel. I forum virker det som det skal men på hovedsiden gør det ikke uanset om Adblock Plus er slået til eller fra eller om jeg benytter firefox eller IE.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login