mboost-dp1

at skifte sprog på styresystemet winXP uden at geninstallere?

Gå til bund
Gravatar #1 - Camilo
24. jun. 2009 21:14
Er i gang med noget IT support i landet Chile og har ikke lige en WindowsXP på spansk at installere kan jeg installere en eng. og ændre sproget uden at betale for en ny Windows?

Er det muligt, hvis ja hvordan?
Gravatar #2 - Bean
24. jun. 2009 21:30
Det er vidst kun muligt på WinXP professional (ved faktisk ikke om det er, men man kan i Vista og Windows 7). Ellers skal du købe eller på anden måde anskaffe *host* en spansk sprogpakke.

Kig på Microsoft's hjemmeside evt. ;)
Gravatar #3 - Clauzii
24. jun. 2009 21:32
Hvis det er en XP Proffesional, kan du gøre sådan hér

Hvis det er en XP Home, er du lidt mere på herrens mark, medmindre der er nogen der har lavet en tweak..

/ahh, 8 sek./
Gravatar #4 - Camilo
24. jun. 2009 21:35
#2#3

Ja tak det er XPproffesional.
Jeg prøver guiden og giver lyd fra mig hvis der uoverensstemmelser med pcen.

Tusinde tak
Gravatar #5 - Clauzii
24. jun. 2009 21:38
Det skal lige siges at guiden er fra spansk til engelsk, men det skulle være til at finde ud af den anden vej rundt også.
Gravatar #6 - Camilo
24. jun. 2009 21:43

jep, havde faktisk næsten kørt lavet guiden inden jeg postede, viste ikke at man skulle klikke installere "Supplemental language support" af.
Gravatar #7 - Clauzii
24. jun. 2009 21:51
#6:
Men det virkede?
Gravatar #8 - Camilo
24. jun. 2009 22:11

Tog avast antivirus med på sammen genstart, så er igang med at ryde den for virus siger til når den er færdig. :)
Gravatar #9 - Killa
24. jun. 2009 22:33
1#
Mener at du skal have fat en MUI (Multilingual User Interface) til Windows XP. Tror ikke de er til at få fat på uden Windows på lovlig vis.

Skifter det ikke kun tastaturlayout?
Gravatar #10 - donoe
24. jun. 2009 22:35
#1: Er lidt i tvivl om hvad du vil. Vil du:

a) ændre samtlige guides, hjælpfiler, menuer og dialogbokse fra at være på engelsk til spansk?

b) ændre opsætningen, således du kan bruge andre tastaturlayouts, sprogpakker til web-sider, separator i talnotationer osv?

a) Kan IKKE lade sig gøre.
Ændring: Måske alligevel: http://beqiraj.com/windows/2002/lip/index.asp ... hvis man har en tablet edition :P
b) Har du lige gjort med den guide.
Gravatar #11 - Camilo
24. jun. 2009 22:42

MUI skifter det windows således at den siger: Velkommen y stedet for Welcome, og der står fx Papirskurv i stedet for Recycle Bin?

svar: a, i hverfald så tæt på jeg kan komme så ejeren kan finde rundt i sin computer uden ordbog.
Gravatar #12 - donoe
24. jun. 2009 22:50
#9: Ok, #9 har ret... det er muligt at ændre det i en helt normal XP, men ikke helt lovligt :-)
Gravatar #13 - Camilo
24. jun. 2009 22:57
#12 ok, hmm, den MUI er det en windows version man kan købe med forskællige sprog integreret? eller en "pirat" der har sat det sammen?
Gravatar #14 - donoe
24. jun. 2009 23:23
#13: Vist noget man kun kan købe, hvis man har en "volume licence". Tror dem man kan finde illegalt er sammenstøbt fra volume licenses, men jeg ved det ikke. Udfra denne oversigt:
https://sesetso.asu.edu/mediawiki/index.php/How_to...
skulle det være spredt over 7 cd'er.
Gravatar #15 - Camilo
24. jun. 2009 23:46
#14 ok, det bliver vist en for dyr omgang for en omgang u uddannet IT-support i Sydamerika.

#2-#14 tak for hjælpen, nu må den acer travelmate 2430 sku nøjes med xp eng. og ejeren med Ifinger og den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login