mboost-dp1
Ati 6870 Hdmi output og lyd! HJÆLP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej
Når jeg går ind i playback devices og kigger, får jeg ikke andre muligheder end 2 channels ved HDMI output. Dvs, mit ny indkøbte surroundanlæg kører sterio! Ikke så fedt!
Jeg har prøvet realtek driver og ligeså ati catalyst 12.1 og det løser ikke noget :(
Nogen som har prøvet det samme eller som har en god ide???
Hilsen Jesper
Når jeg går ind i playback devices og kigger, får jeg ikke andre muligheder end 2 channels ved HDMI output. Dvs, mit ny indkøbte surroundanlæg kører sterio! Ikke så fedt!
Jeg har prøvet realtek driver og ligeså ati catalyst 12.1 og det løser ikke noget :(
Nogen som har prøvet det samme eller som har en god ide???
Hilsen Jesper
Jo, for hvis du forsøger at sende det som direkte så vil konsekvensen ofte være at du kun kan sende 2 kanaler.
Hvad er det du prøver at afspille?
Mkv? DVD? Blu-ray?
Skal nok vise dig hvordan du sætter det op så vi ved med sikkerhed at det vises korrekt..
Also, hvad afspiller du med.. vlc / powerDVD und so weiter.
Hvad er det du prøver at afspille?
Mkv? DVD? Blu-ray?
Skal nok vise dig hvordan du sætter det op så vi ved med sikkerhed at det vises korrekt..
Also, hvad afspiller du med.. vlc / powerDVD und so weiter.
Jeg afspiller med xbmc, men det er vel inden det når dertil at problemet opstår.
Xbmc kan fint afspille analog lyd men ikke dts osv.
Xbmc kan fint afspille analog lyd men ikke dts osv.
får failed to initialise device når jeg sætter xbmc til hdmi (dts osv), men det er vel klart når der kun bliver sendt 2 kanaler igennem. Specs siger kortet skal kunne 7.1
Jeg regner med du kører windows og har installeret de orig, ATi driver. Kan du i lydkontrol panelet indstille til at du skal køre 5.x eller 7.x eller lign.
Hvis ikke den indstilling er der, vil jeg tro den er gal med din driver. I dit mediaafspiller program, har du da en funktion der hedder noget i stil med HDMI out eller lign? Det burde smide lyden direkte ud til din forstærker i, af mangel på bedre ord, raw format, også burde din forstærker selv reagere på hvad signal den modtager ;)
Hvis ikke den indstilling er der, vil jeg tro den er gal med din driver. I dit mediaafspiller program, har du da en funktion der hedder noget i stil med HDMI out eller lign? Det burde smide lyden direkte ud til din forstærker i, af mangel på bedre ord, raw format, også burde din forstærker selv reagere på hvad signal den modtager ;)
Ja, jeg tænkte også driver problem, men det ser ikke ud til at hjælpe. Har lige uninstall og reinstall CCC :(
Har du afinstalleret driverne, kørt en driver cleaner og installeret driverne igen ?
Har du samme problem hvis du bruger en anden afspiller ?
Har du samme problem hvis du bruger en anden afspiller ?
Ikke kørt driver cleaner ligefrem...håbede det ikke var nødvendigt.
xbmc linket ser spændende ud, vil afprøve det, men tænket problemet er antal channels ikke xbmc
tester lige vlc
xbmc linket ser spændende ud, vil afprøve det, men tænket problemet er antal channels ikke xbmc
tester lige vlc
ja, men når properties på hdmi output siger 2 channels hjælper ffdshow vel ikke?
Tror ikek jeg har haft ffdshow siden win 7 kom på gaden, er det stadig til noget?
Tror ikek jeg har haft ffdshow siden win 7 kom på gaden, er det stadig til noget?
Hej Bachy
Jeg har selv hentet driveren og prøvet at sætte speakers til sterio, stadig kun sterio mulighed i hdmi :(
Jeg supper lige en bid mad, har nørklet med dette og ikke fået noget at spise...hovedpinen presser på.
Håber sørme jeg får det her løst, ellers har jeg det dyreste dali fazon sterio setup nogensinde
Jeg har selv hentet driveren og prøvet at sætte speakers til sterio, stadig kun sterio mulighed i hdmi :(
Jeg supper lige en bid mad, har nørklet med dette og ikke fået noget at spise...hovedpinen presser på.
Håber sørme jeg får det her løst, ellers har jeg det dyreste dali fazon sterio setup nogensinde
LÆste dit link igen....han opdaterede drivere 2 steder og den som løste det var "controller information....HD audio"
Jeg kan sørme ikke finde sådan en i device manageren...
ved du hvor den er?
Jeg kan sørme ikke finde sådan en i device manageren...
ved du hvor den er?
Gik ned i hifi klubben og lånte et langt hdmi kabel.
Det var hdmi extenderen som var problemet, selvom den ifølge specs skulle kunne klare det. Øv...nu skal jeg til at punge ud...
Det var hdmi extenderen som var problemet, selvom den ifølge specs skulle kunne klare det. Øv...nu skal jeg til at punge ud...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.