mboost-dp1

Bærbar fryser

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
11. nov. 2009 12:12
Mojn jungs og jungsines (?)

Jeg skal lige bruge lidt hjælp med en bærbar, jeg har stående her.

Når jeg starter den op og logger ind på den, så fryser den, inden jeg kan nå at lave noget som helst på den. Starter jeg den op i fejlsikret tilstand, kan jeg nå at arbejde 20-30 sekunder og så fryser den.

Der ligger en fandens masse billeder og dokumenter, som jeg skal have reddet ud af den. Min kollega er nærmest desperat for at få det reddet.

Det drejer sig om en HP / Compaq 6510b. Hvis jeg kører en HDD Self Test i bios, så siger den efter kort tid, at der er en read failure.. hvilket jo tyder lidt på, at harddisken er ved at stå af.

Jeg har forsøgt at starte den op med netværk og hente filerne over på min pc, men der siger den "Kildefilen eller -disken kan ikke læses".

Kan der gøres noget, eller må jeg bare overbringe ham de dårlige nyheder?

Jeg er ikke sikker på, at firmaet har lyst til at betale X-antal tusinde kroner for at få lavet noget recovery-service.
Gravatar #2 - Svindleren
11. nov. 2009 13:14
hvis den fryser, har du prøvet at give den en jakke på?

ej sry for lorte post... er i godt humør, så jeg ville lige markere mig :-)
Gravatar #3 - XorpiZ
11. nov. 2009 13:22

Hehe, det er ok. :D

Hvis nogen skulle være interesserede, så er jeg igang med at køre HDAT. Den har fundet en del bad sectors, men den påstår at have repareret dem alle indtil videre. Nu må vi se, hvad den siger, når den er færdig.. hvis bare jeg kan få lov at starte den op og hente dataen ud, så fuck de skide bad sectors :D
Gravatar #4 - gnаrfsan
11. nov. 2009 13:24
Køb/lån en usb kasse til disken og prøv fra en anden maskine. Måske er du heldig.
Gravatar #5 - XorpiZ
11. nov. 2009 13:27

Altid en mulighed ja. Har dog ikke lige sådan en svend stående :)
Gravatar #6 - XorpiZ
11. nov. 2009 19:13
Hvis der skulle være nogen, der fulgte med her, så kan jeg fortælle, at HDAT gjorde underværker.

Før det tog +5 minutter at starte XP op (bare at komme til login-skærmen!) - nu klarer den det på 30 sekunder og det kører bare derudaf. Dataene er reddet, ny bærbar er købt og alle er glade :)
Gravatar #7 - Nerq
11. nov. 2009 19:21
Fixed:

XorpiZ (6) skrev:
Hvis der skulle være nogen, der fulgte med her, så kan jeg fortælle, at det med jakken gjorde underværker.

og alle er glade :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login