mboost-dp1

Baggrundsbillede forsvinder

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
19. okt. 2009 06:43
Mojn

Jeg har en bruger, der er begyndt at brokke sig over, at hendes baggrundsbillede forsvinder, når hun logger på.

Billedet vises i kort tid, men så kommer ikonerne frem og baggrunden bliver ensfarvet og billedet forsvinder. Når hun så logger af igen, så vises billedet igen lige inden computeren slukker.

Det skal lige siges, at det har virket perfekt i lang tid og at fejlen først er kommet for nylig. Google er ikke den store hjælp - mange der har lignende problem, men ingen der har en løsning.

Kender i den?
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
19. okt. 2009 06:56
#1 Hvilket OS er det? Og hvilken computer?

Et vildt bud kunne være at den tænker "argh, ikke nok memory", så skodder den et eller andet ligegyldigt for computerens videre funktion. Er det et eller andet gigantisk hjemmefoto på 10 mb af en baby eller sådan noget? Få hende til at sætte et OS-leveret desktopbillede på og test det.
Gravatar #3 - XorpiZ
19. okt. 2009 06:58

Beklager - det er Windows XP. Hun logger på et domæne - men profilen ligger kun lokalt.
Gravatar #4 - Kris
19. okt. 2009 07:26
Et endnu vildere bud kunne være at noget på domænet overskriver de settings hun har givet sin egen profil?
Gravatar #5 - XorpiZ
19. okt. 2009 07:30

Det overvejede jeg også - men hun er den eneste (så vidt vides) med problemet, og det er først opstået inden for den seneste uges tid :<
Gravatar #6 - Kris
19. okt. 2009 07:32
Måske har alle de andre bare overholdt reglen om at man ikke må have personlige billeder som baggrund på ens arbejdscomputer? :P
Gravatar #7 - XorpiZ
19. okt. 2009 07:34
Kris (6) skrev:
Måske har alle de andre bare overholdt reglen om at man ikke må have personlige billeder som baggrund på ens arbejdscomputer? :P

Hehe, det tvivler jeg nu på. Der er heller ingen regler om den slags her :D
Gravatar #8 - GormDK
19. okt. 2009 18:23
Hmm, jeg mindes en lignende fejl for nogle år siden.. Men det var nok windows 98.. Det var vidst bare at den kort viste det forrige baggrundsbillede.. Hun har vel ikke kommet til at skifte væk igen?
(nej okay, tag det som et BUMP så ;))
Gravatar #9 - Kisbye
19. okt. 2009 21:14
Det kan jeg godt huske.
Jeg mener at det skete hvis man benyttede et bitmap billede, og så ændrede det til et jpeg. Så vil den vise bitmap billedet først et kort stykke tid ved opstart.
Gravatar #10 - XorpiZ
20. okt. 2009 04:57
#8,9

Det kan godt passe ja.

Jeg har bedt hende om at konvertere billedet til en bmp og så prøve igen. Virker det ikke, så formaterer jeg lortet
Gravatar #11 - vandfarve
20. okt. 2009 16:21

For et baggrundsbillede?! Se, det er en IT-supporter, som jeg gerne vil have på min arbejdsplads, hvis du gider at gøre det for et baggrundsbillede, men nejnejnej... Så let er verden ikke!

I min verden skal vi ofte vente flere dage, før de gider at registrere sagen, og så er de så frække at smide noget af dokumentationen væk ("Øh, nej, den mail har vi ikke fået" - "Nå, jeg ser ellers et fint svar på den her, så nogen må have set den").

Har du en bror, som mangler nyt arbejde? :)
Gravatar #12 - XorpiZ
20. okt. 2009 17:02

Det er nu ikke kun derfor, jeg vil formatere den :D Der er lidt andre småproblemer med den også.

Hun er typen, der kender lidt til det, så hvis der er noget der ikke virker, så bliver der rodet i alt muligt, og når hun så har ødelagt det endnu mere, SÅ bliver der ringet til mig.

Men det lyder da ellers som et fint sted du arbejder - hvor er det henne?
Gravatar #13 - vandfarve
20. okt. 2009 17:27
XorpiZ (12) skrev:
Men det lyder da ellers som et fint sted du arbejder - hvor er det henne?

En større offentlig virksomhed i København, og så har jeg vist ikke sagt for meget. ;)
Gravatar #14 - Makey
20. okt. 2009 17:54
Mulige løsninger: http://www.pctoday.com/Editorial/article.asp?guid=...

Problemet består højst sandsynligt i at hun har for mange billeder i hendes My Pictures (Billeder) mappe, det kan Windows åbenbart ikke finde ud af.

P.S: Og det er så tredje femte (før det lykkedes) gang jeg prøver at poste uden success, endelig skete det, så må vi jo snyde systemet med en EDIT :D
Gravatar #15 - Kris
20. okt. 2009 18:44
Har samme problem med helpdesk som vandfarve. Men jeg arbejder så også i det offentlige...Ikke lige den arbejdsplads der kendt for hurtig respons.
Gravatar #16 - Rasmus064
20. okt. 2009 19:27
#11, 15.
Skift til det private.
Vi har det modsatte problem. Overtale folk til at formatere deres computere.
Tager os 30-60 minutter (afhænger af hvor mange programmer de skal have) Lige før det går hurtigere end at guide fru. Jensen til hvordan hun finder sin IP.

OT.
Jeg mener at have haft sådan et problem hos en bruger før.
Jeg lavet en systemgendannelse også virkede det.
Gravatar #17 - vandfarve
20. okt. 2009 19:29
#16 Well, forståeligt, men indtil Terracide og Hundestejle2 har fået deres plan om at lukke den offentlige sektor ned, så bliver nogen nødt til at beskæftige os med dem. Især, når vi udfører så pokkers mange opgaver, som det private ikke gør... :)
Gravatar #18 - DiZaster
20. okt. 2009 20:15
Nu går jeg ud fra at active desktop er deaktiveret? Hvis ikke så gør det :-)
Hvis active desktop er deaktiveret, så test om det samme også sker under et clean boot (Metode 2)
Gravatar #19 - XorpiZ
21. okt. 2009 05:01

Det må jeg lige prøve ved lejlighed. Tak for tippet :D
Gravatar #20 - Kris
21. okt. 2009 07:32
Jeg spurgte faktisk helpdesk her i bygningen om de havde haft samme problem og om de kendte en løsning på det. Hvorefter knægten fnyser hånligt af mig og konstaterer at man da bare skal give brugeren en ny skærm.

...så fantastisk er vores helpdesk.
Gravatar #21 - XorpiZ
21. okt. 2009 07:36

Haha, wtf?

Men tak for indsatsen!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login