mboost-dp1
Bedste alternativ til parallelport - i computerenden af stikket...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har en maskine, der kræver parallelport. Faktisk er det den eneste port, maskinen har.
Jeg har dog ikke nogen parallelport på nogen maskine, jeg ejer - og har ikke lyst til at skulle investere i en ny maskine (med de ulemper det måtte have i form af verstilitet) og en WinXP install.
Jeg har prøvet forskellige varianter af USB->Parallel, både gennem USB docking station og direkte USB->parallel. Derudover har jeg brugt et alm. PCMCIA-kort. (skal lige nævnes, at maskinen skal køre med en bærbar)
PCMCIA-kortet vil ganske enkelt ikke kommunikere med maskinen, og USB-løsningerne er "ustabile" og sender diverse fejldata afsted.
De to andre muligheder, jeg kender, har jeg ikke prøvet, da de er lidt dyre: En rigtig dock eller netværk->LPT.
Det er ikke en løsning at foreslå mig at købe en maskine med parallelport. Jeg skal have min eksisterende Lenovo Thinkpad Z60m til at køre med maskinen.
1. hvad er jeres erfaringer i forbindelse dock / netværk->LPT?
2. Hvad findes der af andre muligheder?
3. Hvilken løsning er mest "LPT compliant"?
Jeg har dog ikke nogen parallelport på nogen maskine, jeg ejer - og har ikke lyst til at skulle investere i en ny maskine (med de ulemper det måtte have i form af verstilitet) og en WinXP install.
Jeg har prøvet forskellige varianter af USB->Parallel, både gennem USB docking station og direkte USB->parallel. Derudover har jeg brugt et alm. PCMCIA-kort. (skal lige nævnes, at maskinen skal køre med en bærbar)
PCMCIA-kortet vil ganske enkelt ikke kommunikere med maskinen, og USB-løsningerne er "ustabile" og sender diverse fejldata afsted.
De to andre muligheder, jeg kender, har jeg ikke prøvet, da de er lidt dyre: En rigtig dock eller netværk->LPT.
Det er ikke en løsning at foreslå mig at købe en maskine med parallelport. Jeg skal have min eksisterende Lenovo Thinkpad Z60m til at køre med maskinen.
1. hvad er jeres erfaringer i forbindelse dock / netværk->LPT?
2. Hvad findes der af andre muligheder?
3. Hvilken løsning er mest "LPT compliant"?
#5 USB er ikke løsningen. Protokollen er slet ikke den samme, og der mistes noget i konverteringen.
Maskinen er født med parallelport og der kræves at alle paralelstandarder overholdes 100%
#4 mit PCMCIA-kort fungerede med en anden printer, jeg havde på et tidspunkt. Og en CNC-fræser.
Jeg er også lidt tilbageholdende med dock, da det er ret dyrt. Jeg véd dog ikke om en netværksprinterport er løsningen, for jeg véd ikke hvor striks den overholder protokollen.
Så jeg er muligvis ude efter en ny løsning, der slet ikke er nævnt endnu.
Maskinen er født med parallelport og der kræves at alle paralelstandarder overholdes 100%
#4 mit PCMCIA-kort fungerede med en anden printer, jeg havde på et tidspunkt. Og en CNC-fræser.
Jeg er også lidt tilbageholdende med dock, da det er ret dyrt. Jeg véd dog ikke om en netværksprinterport er løsningen, for jeg véd ikke hvor striks den overholder protokollen.
Så jeg er muligvis ude efter en ny løsning, der slet ikke er nævnt endnu.
Compaq M700, 845 MHz, 256MB RAM, 20 GB HD, CD/DVD, 14" TFT 1024x768, Win 2K, IR, 1x USB 1.0, LAN, LPT, PS/2, serial port, MODEM, 2x PCMCIA, trackpoint, VGA out, video out, audio in/out.
Eller denne:
Compaq E500, 600 MHz PIII, 196 MB RAM, 30 GB HD, Win 2K, CD/DVD, trackpad, audio in/out, LAN, MODEM, 2x PCMCIA, FDD, LPT, serial port, video out, VGA out, IR, 1x USB, PS/2, 14" skærm
Jo, jeg kan godt lave en regning, begge er 500,- Kr. excl. moms, og betaling ved aflevering.
Eller denne:
Compaq E500, 600 MHz PIII, 196 MB RAM, 30 GB HD, Win 2K, CD/DVD, trackpad, audio in/out, LAN, MODEM, 2x PCMCIA, FDD, LPT, serial port, video out, VGA out, IR, 1x USB, PS/2, 14" skærm
Jo, jeg kan godt lave en regning, begge er 500,- Kr. excl. moms, og betaling ved aflevering.
Kan man i programmet vælge en delt printer via TCP/IP? Eller kan programmet kun sende jobbet via LPT?
Hvis man kan sende kommandoerne i programmet via en netværks / delt printer, burde det ikke være noget problem at sende disse fra din z60m via printserveren til laserskæremaskinen.
Det betyder bare at driverne skal kunne installeres på printserveren.
Hvis man kan sende kommandoerne i programmet via en netværks / delt printer, burde det ikke være noget problem at sende disse fra din z60m via printserveren til laserskæremaskinen.
Det betyder bare at driverne skal kunne installeres på printserveren.
Det kan jo komme an på en prøve... Virker det ikke, tager jeg den bare med retur.
Ellers har jeg denne:
IBM T41, 1,4 GHz Pentium Mobile Centrino
768 MB RAM, 40 GB HD, WiFi, BlueTooth
DVD/CR-RW, LPT, 2x USB, S-Video out, Modem, LAN, audio in/out, Video Out, 2 x PCMCIA. WinXP Pro DK. 1 - 1,5 time batt. afhængig af brug.
2000,- Kr. - igen leveret til Gentofte...
Men, så koster en Port Replicator nok omkring det samme...
Det kan jo komme an på en prøve... Virker det ikke, tager jeg den bare med retur.
Ellers har jeg denne:
IBM T41, 1,4 GHz Pentium Mobile Centrino
768 MB RAM, 40 GB HD, WiFi, BlueTooth
DVD/CR-RW, LPT, 2x USB, S-Video out, Modem, LAN, audio in/out, Video Out, 2 x PCMCIA. WinXP Pro DK. 1 - 1,5 time batt. afhængig af brug.
2000,- Kr. - igen leveret til Gentofte...
Men, så koster en Port Replicator nok omkring det samme...
#19 Uhdada! Har du begået indbrud hos en fattig nørd med alle de aldrende maskiner, du har? Hehe :)
Anywho - T41'eren kunne jeg godt være interesseret i uanset om det er som print-server eller ej...
Kan du ikke give mig et kald i dagtimerne i morgen? Du kan finde mit telefonnummer gennem min profil->link til min hjemmeside...
Anywho - T41'eren kunne jeg godt være interesseret i uanset om det er som print-server eller ej...
Kan du ikke give mig et kald i dagtimerne i morgen? Du kan finde mit telefonnummer gennem min profil->link til min hjemmeside...
#19 Er din T41 ikke denne her? http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/documen...
I så fald ser det da ud til, at den har parallelport...
I så fald ser det da ud til, at den har parallelport...
Pssst.. Den #23 linker til virker også i Z-serierne.. dog med 3mm "luft" til overs. Skal dog ikke kunne sige om det virker bedre end det du har prøvet eller ej.
Har dog aldrig haft problemer med advanced dock, de få gange jeg har brug parallelporten, men det var nok heller ikke det met krævne program (ponyprog) man kunne finde.
Har dog aldrig haft problemer med advanced dock, de få gange jeg har brug parallelporten, men det var nok heller ikke det met krævne program (ponyprog) man kunne finde.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.