mboost-dp1
Boot af XP på CD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej.
Jeg er ved at være godt træt af Vista, og derfor vil jeg nu formatere min bærbare og installere XP på den. Under opstarten af min computer står der at jeg skal trykke F12 for at få bootmenu frem, og når jeg gør det kan jeg vælge at boote fra CD/DVD. Når jeg så vælger det kommer der en fejlmeddelse frem, som bare kommer igen og igen og igen.
Fejlmeddelsen ser således ud;
LINK.
Hvordan får jeg installeret XP på min maskine? :)
Jeg er ved at være godt træt af Vista, og derfor vil jeg nu formatere min bærbare og installere XP på den. Under opstarten af min computer står der at jeg skal trykke F12 for at få bootmenu frem, og når jeg gør det kan jeg vælge at boote fra CD/DVD. Når jeg så vælger det kommer der en fejlmeddelse frem, som bare kommer igen og igen og igen.
Fejlmeddelsen ser således ud;
LINK.
Hvordan får jeg installeret XP på min maskine? :)
Så vidt jeg kan læse af beskeden så får du en fejl når du prøver at boote fra netværket og altså ikke fra CD'en. Sådan en fejl kan du få hvis din computer ikke kan læse CD'en eller ikke har fundet CDROM drevet.
Du kan gøre det at du i BIOS vælger at boote fra CD og intet andet. Så risikerer du ikke at den springer CD'en over og du vil få en ordentlig fejlmeddelelse hvis den stadig ikke kan læse CD'en.
Du kan gøre det at du i BIOS vælger at boote fra CD og intet andet. Så risikerer du ikke at den springer CD'en over og du vil få en ordentlig fejlmeddelelse hvis den stadig ikke kan læse CD'en.
#8 Ikke et kvarter :P
Den burde starte op med andet end sort skærm ret hurtigt(½ min maks), efter du har valgt at du vil starte fra CD.
Hvis muligheden for at starte op fra CD, ikke kommer frem under opstart, så skal du ind og rode i Bios igen.
Ellers kan det være at XP cd'en som du sidder med, er defekt.
Den burde starte op med andet end sort skærm ret hurtigt(½ min maks), efter du har valgt at du vil starte fra CD.
Hvis muligheden for at starte op fra CD, ikke kommer frem under opstart, så skal du ind og rode i Bios igen.
Ellers kan det være at XP cd'en som du sidder med, er defekt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.