mboost-dp1

Boot af XP på CD

Gå til bund
Gravatar #1 - Jensen
7. jul. 2008 11:16
Hej.

Jeg er ved at være godt træt af Vista, og derfor vil jeg nu formatere min bærbare og installere XP på den. Under opstarten af min computer står der at jeg skal trykke F12 for at få bootmenu frem, og når jeg gør det kan jeg vælge at boote fra CD/DVD. Når jeg så vælger det kommer der en fejlmeddelse frem, som bare kommer igen og igen og igen.

Fejlmeddelsen ser således ud;
LINK.

Hvordan får jeg installeret XP på min maskine? :)
Gravatar #2 - mbw2001
7. jul. 2008 11:22
Det billede du viser er en network boot. Du booter ikke fra CD.
Gravatar #3 - kimx
Den fejlmeddelelse lader til at din pc prøver at start op over netværket.

EDIT:

For langsom ;)
Gravatar #4 - Mort
Så vidt jeg kan læse af beskeden så får du en fejl når du prøver at boote fra netværket og altså ikke fra CD'en. Sådan en fejl kan du få hvis din computer ikke kan læse CD'en eller ikke har fundet CDROM drevet.

Du kan gøre det at du i BIOS vælger at boote fra CD og intet andet. Så risikerer du ikke at den springer CD'en over og du vil få en ordentlig fejlmeddelelse hvis den stadig ikke kan læse CD'en.
Gravatar #5 - Jensen
7. jul. 2008 11:26
Mange tak for de hurtige svar. Jeg prøver lige at fjerne de andre boot options.
Gravatar #6 - Jensen
7. jul. 2008 11:45
Nu har jeg prøvet at disable alle de andre boot options, så nu prøver den at boote fra CD'en. Nu er der bare en næsten sort skærm med et "_" der blinker oppe i hjørnet. Lysdioden på CD-drevet blinker også.
Gravatar #7 - Niklas H
7. jul. 2008 11:50
Så prøv at lade den stå lidt, og se om der sker noget.
Gravatar #8 - Jensen
7. jul. 2008 11:54
Jamen nu har den da i hvert fald stået i et kvarter - hvor længe skal jeg vente? :)
Gravatar #9 - gentox
7. jul. 2008 11:58
#8 Ikke et kvarter :P
Den burde starte op med andet end sort skærm ret hurtigt(½ min maks), efter du har valgt at du vil starte fra CD.

Hvis muligheden for at starte op fra CD, ikke kommer frem under opstart, så skal du ind og rode i Bios igen.
Ellers kan det være at XP cd'en som du sidder med, er defekt.
Gravatar #10 - Jensen
7. jul. 2008 12:08
Nu har jeg prøvet mange gange at boote fra CD'en. Det kan da godt være den er defekt, men har bare svært ved at forestille mig det.
Gravatar #11 - gentox
7. jul. 2008 12:12
Har du kunnet boote fra samme installations cd før?
Eventuelt prøvet den på en anden maskine?

Hvis der ikke er nogen problemer der, og det ikke er en gammel kopi, som er begyndt at tabe data, så er det helt sikkert din Bios opsætning.
Gravatar #12 - Jensen
7. jul. 2008 12:41
#11 - Ja, jeg har kunne boote fra den før på en anden maskine.
Gravatar #13 - paradise_lost
7. jul. 2008 12:57
#11 Enten mediet eller drevet der nok er defekt!
Gravatar #14 - holmen
7. jul. 2008 12:59
Nu hvor du kun har enablet CD boot, hvad sker der så når du trykker f12 og vælger at boote fra cd'en?

EDIT: Rettede lige USB til CD.
Gravatar #15 - Jensen
7. jul. 2008 13:02
#13 - Drevet virker og jeg kan også godt åbne mediet i Vista?

#14 - Jeg har ikke enablet USB boot, har kun CD boot til. Hvis jeg trykker F12 og vælger CD sker der det jeg skrev i #6.
Gravatar #16 - 3214N
7. jul. 2008 13:21
Har du ikke et USB drev, eller kan låne et?

Måske noget galt i BIOS? Har du opdateret til seneste?

Ellers kan man lægge install ned på en USB memory stick, og installere den derfra, hvis den da vil boote fra den...
Gravatar #17 - zin
7. jul. 2008 14:46
#15: Prøvet ikke at trykke F12, men blot at lade den starte? :)
Gravatar #18 - iMan
7. jul. 2008 15:25
Har selv lige installeret TinyXP Rev09 SP3 i Parallels og må sige at det kører sgu godt.. Men læs lidt nærmere om "versionen" inden du begynder at installere;)
Gravatar #19 - iMan
7. jul. 2008 15:27
Var lidt for hurtig der;) Kender ikk noget til dit problem men kan varmt anbefale TinyXP.
Gravatar #20 - Jensen
7. jul. 2008 15:55
#17 - Ja, det har jeg også :)

Efter utallige forsøg lykkes det mig nu at få den til at boote på CD'en - aner ikke hvad fejlen var..
Gravatar #21 - mbw2001
7. jul. 2008 15:58
#19 - Noget link hvor man kan læse om det? Og kan det installeres med en dansk xp pro oem licenskode?

Har en lovlig xp pro oem, men det tager alt for lang tid at fjerne alt det standard crapware som kommer med og vil gerne af med den recovery partition.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login