mboost-dp1

Computer crasher ved vider-flash

Gå til bund
Gravatar #1 - Bllets
24. sep. 2011 07:34
Af en eller anden grund crasher min computer, når jeg afspiller flash videoer. BSOD er næsten garanteret når jeg afspiller f.eks. youtube i stor skærm.

Jeg har ikke opdateret nogen driver før problemet eller udskiftet noget hardware. Ved ikke om jeg har opdateret flash i mellem tiden dog, det gør den automatisk.

Efter problemet opstod har jeg så opdateret grafikkortet til nyeste (274->280), hvilket faktisk hjalp i et kort periode på 3-4 dage og så kom problemet igen.

En analyse af problemet får jeg:
On Fri 23-09-2011 22:46:56 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\Mini092411-02.dmp
This was probably caused by the following module: nv4_disp.dll (nv4_disp+0x1DB0EC)
Bugcheck code: 0x1000008E (0xFFFFFFFFE0000001, 0xFFFFFFFFB83E8925, 0xFFFFFFFFB05552F8, 0x0)
Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\WINDOWS\system32\nv4_disp.dll
product: NVIDIA Windows XP Display driver, Version 280.26
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows XP Display driver, Version 280.26
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nv4_disp.dll (NVIDIA Windows XP Display driver, Version 280.26 , NVIDIA Corporation).
Google query: nv4_disp.dll NVIDIA Corporation KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M

Jeg frygter lidt det er et hardware program, og nu tænker jeg om der er mulighed for at teste om det er grafikkortet uden at formatere?

Google giver mange forskellige løsninger, hvor ingen rigtigt har hjulpet..
Gravatar #2 - Alrekr
24. sep. 2011 08:06
Hmm... Det hænger måske sammen med mine oplevelser, hvor man kan scrolle (søge) i flashvideoer, men det lige tager et par sekunder for videoen at 'gå i gang' igen - lyden virker hele tiden.

Jeg tror det er flash der er problemet. Problemet kom i hvert fald lige pludseligt hos mig, uden jeg havde installeret noget som helst nyt på computeren.
Gravatar #3 - Bllets
24. sep. 2011 08:08
Så jeg skal installere en gammel version af flash? :p
Gravatar #4 - Daniel-Dane
24. sep. 2011 08:26
Har du prøvet at slå hardwareacc. fra?
Gravatar #5 - kinaholm
24. sep. 2011 10:13
Altså, der står jo direkte, at det er din displaydriver der går ned.. Prøv at slå hardware acceleration fra og tjek desuden temperatur på dit gfx, når du kører en flashvideo med det slået til.
Gravatar #6 - m910q
24. sep. 2011 11:18
Opdatér både Flash og gfx drivere. Hvis det ikke hjælper, må du nok følge #4's råd.
Gravatar #7 - Mort
24. sep. 2011 11:27
Lige meget hvor fejlbehæftet flash koden er, så må den aldrig kunne få driveren til at gå ned. Hvis driveren crasher på den måde, så er det fordi der er en fejl i driveren (Hvilket et mest sansynligt) eller hardwaren.

Jeg ville prøve at kontakte NVidia og give dem din crash dump fil, så de kan tygge lidt på den og finde ud af om der er noget galt med deres driver.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login