mboost-dp1

Computer fryser v. Windows installation.

Gå til bund
Gravatar #1 - topfun
30. okt. 2008 17:34
Hej.
Min kammerat og jeg sidder netop og har samlet en ny computer med følg. opsætning:
Asus p5e3 motherboard
Intel Core 2 Duo E8500 3.166 Ghz 6 MB cache
OCZ DDR3 2x1GB 1600mhz
750 GB Samsung spinpoint F1 DT
XFX Geforce 8800 GT 512 MB
Plextor DVD-Brænder
Corsair 620W power supply

Problemet opstår når computeren booter fra windows-cd'en. Den viser en load-bar og efter et minuts tid fryser installationen. Det er dog forskelligt hvor lang tid der går før det sker.

Vi har prøvet flere forskellige windows-cd'er, både xp og vista. Vi har opdateret BIOS, men det gjorde heller ikke en forskel. Vi har prøvet at skifte hdd og optisk drev med allerede fungerende hardware, men det hjalp heller ikke.

Har i nogle forslag til hvad der kan være galt? På forhånd mange tak.

Hilsen Christian
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
30. okt. 2008 17:40
Sæt hastigheden ned på RAM under installationen af Windows.
så kan i altid sætte den op igen bagefter.
Gravatar #3 - Bornslippy
30. okt. 2008 17:57
Hvilken Windows (XP SP3, Vista SP1/32 bit eller 64 bit) er der snak om, og beskriv lidt mere om fejlen.
Er det under "Copying files" der sker en fejl, får du en "Blue Screen of Death", hvis ja, hvad siger den?
Gravatar #4 - topfun
30. okt. 2008 18:14
Tusind tak Jakob, det virkede sørme.

Burde vi måske også have set, standard hastighed var måske lige lidt for høj ;)
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
30. okt. 2008 20:02
nej hastigheden er nok fin nok, men der er en fejl i windows der gør at den fejler under installation ved visse RAM timings.

Jeg ved ikke hvorfor, men det er noget jeg har været ude for mange gange, og selv om jeg sætter indstillingerne tilbage bagefter, kører systemerne bundsolidt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login