mboost-dp1

Computer slukker af sig selv?!

Gå til bund
Gravatar #1 - JesperZ
14. aug. 2012 08:57
Har et problem med min stationære her til morgen. Situationen er den at jeg tænder min pc som normalt og jeg sidder så og surfer i ca 5 min hvorefter den bare slukker. Så prøver jeg at tænde den igen men der sker intet. Så slukker jeg for strømmen i ca 5 min og derefter kan jeg tænde den igen. Den slukker dog igen før windows er helt loaded. Jeg slukker så for strømmen en halv times tid og starter den op igen og sidder igen og surfer i ca 10 min hvorefter den slukker igen. Nu har jeg taget strømmen igen og venter på input før jeg prøver andre ting. Har prøvet en enkelt gang før for ca et halvt år siden at den har gjort dette, men det er ikke sket igen før i dag hvor den har gjort det gentagende gange.
Gravatar #2 - Qw_freak
14. aug. 2012 09:03
Jeg tror du skal have dig en ny strømforsyning..

Ville ellers have skudt på grafikkortet, men siden du kan få billede, tror jeg ikke det er det..!
Gravatar #3 - Bachy
14. aug. 2012 09:11
Jeg tænker mere på en varm CPU, eftersom han kan køre i små 10 minutter efter at den har kølet lidt ned?
Gravatar #4 - JesperZ
14. aug. 2012 09:15
Tvivler på at den bliver for varm ved 0-2% load. Varme har aldrig været et problem før, heller ikke ved gaming. Men kan måske prøve at rense den for støv?

Men er sgu også bange for at det er strømforsyningen der skaber sig. Der sker vel en kortslutning et eller andet sted i den der gør at den bliver overloaded og derfor ikke kan starte op igen umiddelbart efter?
Gravatar #5 - lorric
14. aug. 2012 09:17
Diverse forslag som du kan prøve:

Check at køleren sidder ordenligt fast på din CPU og at CPU blæseren kører.

Start din BIOS op og kik på hardwaremonitoren (temperaturer) der.

Tag siden af kabinettet og sæt en ventilator til at blæse ind i maskinen. Tænd maskinen og brug den som tidligere. Hvis det hjælper, er det et varmerelateret problem.

Gravatar #6 - mfriis
14. aug. 2012 09:45
"Sjovt" jeg havde præcis samme problem igår. Det løste sig selv efter den havde gjort det en 3-4 gange. Om aftenen brølede den derud af med Skyrim på max uden problemer, så det har ikke være power eller varme.
Gravatar #7 - paradise_lost
14. aug. 2012 09:49
Jeg vil også gætte på et varme problem. Tjeck din temp i BIOS.
Gravatar #8 - JesperZ
14. aug. 2012 10:02
Tror jeg har fundet årsagen. CPU køleren kører ikke. Smutter ud og køber en ny og så vender jeg tilbage senere :)
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. aug. 2012 11:18
Det var så lidt
Gravatar #10 - JesperZ
14. aug. 2012 11:42
Thoroughbreed (9) skrev:
Det var så lidt

Nu var det jo ikke fordi jeg havde glemt at sige tak, ville bare ikke konkludere noget før jeg har fået computeren op at køre igen.

Har lige installeret den nye cpu køler og skriver dette indlæg fra min stationære efter at have kørt den i ca 5 min.

Men tak til alle og specielt #5 for foreslå det der viste sig at være problemet. Hvis ikke computeren slukker om 10 min så må det jo siges at være en success! :p
Gravatar #11 - Thalion
14. aug. 2012 12:47
JesperZ (10) skrev:
Men tak til alle og specielt #5 for foreslå det der viste sig at være problemet. Hvis ikke computeren slukker om 10 min så må det jo siges at være en success! :p

"Det var så lidt" skrevet af en der ikke har hjulpet er lidt af et newz meme.

Det var så lidt
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. aug. 2012 12:48
Det gælds ikk!

Du har jo netop lige hjulpet, ved at forklare memet ;)
Gravatar #13 - JesperZ
14. aug. 2012 14:02
WHY YOU LITTLE!!?!?!?!?!
Gravatar #14 - Mnc
15. aug. 2012 08:00
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login