mboost-dp1

Computer til grafisk arbejde

Gå til bund
Gravatar #1 - Nklj
1. dec. 2007 15:38
Hey Guys

Min far skal til at have en ny computer til hans arbejde. Han skal bruge en stationær, hvor han skulle kunne arbejde med fx Autocad uden alt for meget ventetid og problemer :)

Er der nogen der ved hvad man skal gå efter i sådan en computer, i forhold til; fx en gaming computer. Det skal helst ikke være en Mac, i det han har problemer nok med at forstå hvad der sker i en PC ;D

Forslag til en samlet computer efterlyses :)

På forhånd tak :D
Gravatar #2 - fidomuh
1. dec. 2007 15:58

Der er ingen forskel paa mac og pc, hw-maessigt, ifht. hvad han skal "forstaa" ;)

Hvis du taenker OS X, saa er det jo smag og behag, jeg ville dog heller ikke vaelge OS X da AutoCAD ikke virker i OS X :D

Men find noget QuadCore, 4 GB ram, en space mouse og se lidt af det loese.. Saa er han godt koerende :)
Gravatar #3 - Nklj
1. dec. 2007 21:43
Takker ^^
Nu ved jeg i hvert fald nogenlunde hvad jeg skal se efter :P
Gravatar #4 - rackbox
1. dec. 2007 22:23
#1 Autocad hiver ikke de voldsomme ressourcer, så en gammel spand bør kunne trække det. Herunder er de oplyste requierments fra Autocad selv:

System Requirements

The system requirements for 32-bit AutoCAD:

* Intel® Pentium® 4 processor, 2.2 GHz Recommended
* Microsoft® Windows Vista™, Windows® XP Home and Professional (SP2), Windows® 2000 (SP4)
* 512 MB RAM
* 750 MB free disk space for installation
* 1024x768 VGA with True Color
* Microsoft® Internet Explorer® 6.0 (SP1 or higher)

Available on CD (Worldwide) and DVD (select countries and languages)
Additional System Requirements for 64-bit AutoCAD

* Windows XP Professional x64 Edition and Windows Vista 64-bit
* AMD64 or Intel EM64T processor
* 1GB RAM, 2GB for Windows Vista 64-bit
* 750 MB free disk space for installation

AutoCAD 64-bit cannot be installed on a 32-bit Windows Operating System.
The System requirements for Windows Vista or 3D modeling (32 and 64-bit AutoCAD)

* Intel® 3.0 GHz or greater
* 2 GB RAM or greater
* 2 GB free hard disk available not including installation
* 1280 x 1024 32-bit color video display adapter (True Color) 128 MB or greater, OpenGL®, or Direct3D® capable workstation class graphics card.
* For Windows Vista, a Direct3D capable workstation class graphics card with 128 MB or greater is required.
Gravatar #5 - vandfarve
1. dec. 2007 22:38
Hvis du savner inspiration, eller hvis du er lidt usikker på, hvad du skal købe, så kan jeg da anbefale dig at kigge forbi SHG's hjemmeside.

Du behøver ikke nødvendigvis at købe de computere, som de foreslår, men hvis du har gå-på-mod og hænderne skruet ordentlig på, så kan du nemt replikere pc'erne ved at købe (næsten) alle de nævnte komponenter. Især til din fars forbrug vil jeg anbefale deres Gameline og Homeline - dog undtagen deres forslag til grafikkort.

Hvis du giver mig et prisoverslag, så kan jeg sagtens gumle lidt på det og komme med et rimeligt forslag? Ellers kan jeg og mange andre stærkt anbefale:

- CPU: Intel Core 2 Duo E6400 (2.133 GHz) eller derover
- RAM: 2 GB PC6400 800 MHz
- HDD: Mindst 250 GB 7200 RPM, SATA300, 16 MB cache
- Bundkort: Gerne et Asus baseret på Nvidia 650i-chipsettet
- GFX: Alt over 8600 GT(S?) vil være overkill til ham
- Og så alt det løse.

En rimelig konfiguration, der vil kunne køre AutoCAD, vil næppe koste over 5.000-6.000 kroner - eksklusiv samling og styresystem, men det er vel her, hvor du kommer ind i billedet!
Gravatar #6 - illishar
4. dec. 2007 10:51
Det gør nu heller ikke noget hvis der også sidder et reelt grafikkort i maskinen. Så vidt jeg ved er deres wireframe-rendering RT HW accelerated (og de bruger som regel ikke culling o.l. så det er rart med lidt ram, med store modeller) og AutoCAD har også ligesom mange andre CAD-værktøjer mulighed for at lave HW accelerated end rendering.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login