mboost-dp1
Computeren kan ikke starte ordentlig op?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej..
Igår gik min computer ud, ligesom hvis der var kommet en strømafbrydelse. Og den tændte og slukkede sig selv et par gange.
Da den blev tændt helt, og der hvor man vælger brugere kom frem, så når man går ind på en bruger kommer baggrundsbilledet frem, og ikonerne på skriverbordet og det hele, men efter 2 sec. forsvinder alle ikoner og startlinien forsvinder.
Det eneste der er tilbage er baggrundsbilledet.
Jeg prøvede at genstarte computeren, starte i fejlsikret tilstand, og ved sidst fungerende punkt eller hvad det hed. Men det virker stadig ikke.
Hvis man trykkede CTRL+ALT+DEL og gik ind i processer i joblisten, så kunne man se processerne kørte, men ikke under noget brugernavn, som de plejer. De kørte heller ikke under SYSTEM.
Så jeg prøvede at geninstallere "Windows XP home edition".
Nu når man går ind i joblisten under processer der kører næsten alle processer under SYSTEM nu, og nogle enkelte under NETVÆRKSTJENESTE.
Kun en er med brugernavnet Admin (Som er det brugernavn jeg er logged ind under.) og det er taskmgr.exe som er joblisten.
Er der nogen der ved hvordan jeg får den til at starte normalt op, så ikonerne på skrivebordet kommer tilbage, og så startlinien er der igen?
Igår gik min computer ud, ligesom hvis der var kommet en strømafbrydelse. Og den tændte og slukkede sig selv et par gange.
Da den blev tændt helt, og der hvor man vælger brugere kom frem, så når man går ind på en bruger kommer baggrundsbilledet frem, og ikonerne på skriverbordet og det hele, men efter 2 sec. forsvinder alle ikoner og startlinien forsvinder.
Det eneste der er tilbage er baggrundsbilledet.
Jeg prøvede at genstarte computeren, starte i fejlsikret tilstand, og ved sidst fungerende punkt eller hvad det hed. Men det virker stadig ikke.
Hvis man trykkede CTRL+ALT+DEL og gik ind i processer i joblisten, så kunne man se processerne kørte, men ikke under noget brugernavn, som de plejer. De kørte heller ikke under SYSTEM.
Så jeg prøvede at geninstallere "Windows XP home edition".
Nu når man går ind i joblisten under processer der kører næsten alle processer under SYSTEM nu, og nogle enkelte under NETVÆRKSTJENESTE.
Kun en er med brugernavnet Admin (Som er det brugernavn jeg er logged ind under.) og det er taskmgr.exe som er joblisten.
Er der nogen der ved hvordan jeg får den til at starte normalt op, så ikonerne på skrivebordet kommer tilbage, og så startlinien er der igen?
Jeg har lige kigget på processorne på computeren som ikke virker rigtigt.. explorer.exe kører slet ikke..
Prøver at formatere den, og geninstallere Windows bagefter..
Prøver at formatere den, og geninstallere Windows bagefter..
Jeg har lige prøvet at skrive explorer.exe igen i nytjob, og explorer.exe kommer frem, men forsvinder med det samme igen.
Hvis du sætter din windows CD-rom i computeren og kører en autorun, kan du boote på cd-en. Så kan du vælge mellem en reperation og en geninstallering. Kør en reperation. Så geninstallerer den kun bestemte biblioteker på computeren, selve styre filerne, og ikke hverken dokumenter eller installerede programmer. Dette kræver dog at du har en windows cd-rom liggende, og ikke har købt en færdig computer med pre-installeret windows. Hvis dette er tilfældet, og computeren ikke er 2 år gammel, skal du kontakte salgsstedet og få en windows licensed re-install-cd-rom tilsendt. En geninstallerings cdrom. Dette er dog ikke hele windows, kun en reperation af samme.
Håber du finder ud af det snart. lyder ikke særligt fedt.
Håber du finder ud af det snart. lyder ikke særligt fedt.
Når jeg trykker R for at reperare, kommer der noget frem.
1. C:\WINDOWS
Hvilken Windows-installation vil du logge på
(Tryk på Enter for at annulere)?
Hvad skal jeg skrive? eller skal jeg bare trykke enter?
1. C:\WINDOWS
Hvilken Windows-installation vil du logge på
(Tryk på Enter for at annulere)?
Hvad skal jeg skrive? eller skal jeg bare trykke enter?
skal jeg trykke 1?
Der ikke noget jeg kan trykke, jeg kan skrive 1, da jeg gjorde det spørger den efter et adminestrator password.. Skal jeg skrive passwordet til den adminestrator bruger jeg har?
Der ikke noget jeg kan trykke, jeg kan skrive 1, da jeg gjorde det spørger den efter et adminestrator password.. Skal jeg skrive passwordet til den adminestrator bruger jeg har?
ja skriv det password der er til adminestrator brugerne.
vis den siger det er forkert så tryk enter uden at skrive noget
vis den siger det er forkert så tryk enter uden at skrive noget
jeg trykkede nu bare enter der hvor der står skriv adgangskode, og nu står der:
C:\WINDOWS>
hvad skal jeg nu?
hvad skal jeg nu?
Når jeg skriver SFC /scannow og trykker enter, så skriver den kommandoen blev ikke genkendt. Skriv HELP for at få vist en liste over understøttede kommandoer.
hvad skal jeg?
hvad skal jeg?
Jeg har nu kørt SFC /scannow
ved at gå ind i
jobliste
"Nytjob"
-cmd
i cmd skrev jeg
SFC /scannow og trykkede enter
Dette gjorde jeg også tidligere idag, men da skete der ikke noget. nu skriver den:
Windows Filbeskyttelse kunne ikke starte en kontrol af beskyttede systemfiler.
Fejlkoden er 0x000006ba [RPC-serveren er ikke til rådighed.].
Hvad skal man gøre?
ved at gå ind i
jobliste
"Nytjob"
-cmd
i cmd skrev jeg
SFC /scannow og trykkede enter
Dette gjorde jeg også tidligere idag, men da skete der ikke noget. nu skriver den:
Windows Filbeskyttelse kunne ikke starte en kontrol af beskyttede systemfiler.
Fejlkoden er 0x000006ba [RPC-serveren er ikke til rådighed.].
Hvad skal man gøre?
Har taget et chkdsk /p/r tjek, den skrev:
C:\WINDOWS>chkdsk /p/r
Enheden BOOT blev oprettet 10/18/04 06:56p
Enhedens serienummer er "firetal"-"3bogstaver+1tal" (uden "")
CHKDSK kontrollerer enheden...
CHKDSK udfører en yderligere kontrol eller genopretning...
CHKDSK fandt en eller flere fejl på enheden.
131556252 KB samlet diskplads.
9153204 KB er ledig.
4096 byte i hver allokeringsenhed.
32889063 allokeringsenheder på disken i alt.
2288301 allokeringsenheder er tilgængelige på disken.
C:\WINDOWS>chkdsk /p/r
Enheden BOOT blev oprettet 10/18/04 06:56p
Enhedens serienummer er "firetal"-"3bogstaver+1tal" (uden "")
CHKDSK kontrollerer enheden...
CHKDSK fandt en eller flere fejl på enheden.
131556252 KB samlet diskplads.
9153204 KB er ledig.
4096 byte i hver allokeringsenhed.
32889063 allokeringsenheder på disken i alt.
2288301 allokeringsenheder er tilgængelige på disken.
Det lugter af fysiske fejl hvis CHKDSK finder fejl. Så skal du have dig en ny harddisk.
Du kunne forsøge at sætte en anden harddisk i (denne skal dog være tom for data, da du skal installere windows på den) og installere windows på den - så kan du konstatere at der er en fejl på harddisken og få den erstattet (du får dog ikke en eftersom garantien sandsynligvis er udløbet).
Du kunne forsøge at sætte en anden harddisk i (denne skal dog være tom for data, da du skal installere windows på den) og installere windows på den - så kan du konstatere at der er en fejl på harddisken og få den erstattet (du får dog ikke en eftersom garantien sandsynligvis er udløbet).
PÅ eksperten har de sagt jeg skulle prøve at boote min computer med en live-cd, med INSERT.ISO på.
Den er nu boote't op med cd'en og den kører på Inside Security Rescue Toolkit lige nu, dette er et linux baseret styresystem, som kører uafhængigt af det jeg har iforvejen. (altså mit windows).
Men ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, de sagde jeg skulle vende tilbage hvis jeg kunne boote op med live-cd'en, og det kunne jeg godt, men de har ikke skrevet til mig igen endnu..
Tråden er HER
Nogle herinde som ved hvad man kan gøre?
Tror enten det er min explorer.exe som der er noget galt med, ellers er det min harddisk som er gået i stykker, og hvis det er harddisken, tror jeg jeg skal ud og have mig en ny computer.
Den er nu boote't op med cd'en og den kører på Inside Security Rescue Toolkit lige nu, dette er et linux baseret styresystem, som kører uafhængigt af det jeg har iforvejen. (altså mit windows).
Men ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, de sagde jeg skulle vende tilbage hvis jeg kunne boote op med live-cd'en, og det kunne jeg godt, men de har ikke skrevet til mig igen endnu..
Tråden er HER
Nogle herinde som ved hvad man kan gøre?
Tror enten det er min explorer.exe som der er noget galt med, ellers er det min harddisk som er gået i stykker, og hvis det er harddisken, tror jeg jeg skal ud og have mig en ny computer.
Altså computeren kører normalt på windows xp home edition. Men jeg fik afvide på eksperten jeg skulle prøve at boote min computer med INSERT.ISO
Og INSERT.ISO er et linux styresystem. Men hvis jeg tager CD'en ud, kører den på windows igen.
Jeg har kigget lidt på google, og det jeg har fundet, forstår jeg ikke.
Kan du forklare hvad det er? kan forstå så formeget at xp kan køre med NTFS, FAT16 og FAT32, og at man kan konvertere FAT16, og FAT32 til NTFS, men forstod ikke helt hvordan, og hvorfor man skulle gøre det..
Og INSERT.ISO er et linux styresystem. Men hvis jeg tager CD'en ud, kører den på windows igen.
Jeg har kigget lidt på google, og det jeg har fundet, forstår jeg ikke.
Kan du forklare hvad det er? kan forstå så formeget at xp kan køre med NTFS, FAT16 og FAT32, og at man kan konvertere FAT16, og FAT32 til NTFS, men forstod ikke helt hvordan, og hvorfor man skulle gøre det..
#28: den omgang der er irrelevant - det du har lyst til er at mounte din NTFS-partition, under den linux distribution du har.. Prøv at finde stedet den kan hentes fra og se om der er en dokumentation eller lignende.
Grunden til dette er for at teste om der er hul igennem til harddisken til evt. data-recovery. Hvis du kan få fat i den kan du redde noget data. Hvis ikke har du mistet hele baduljen.
Grunden til dette er for at teste om der er hul igennem til harddisken til evt. data-recovery. Hvis du kan få fat i den kan du redde noget data. Hvis ikke har du mistet hele baduljen.
Forstår jeg det rigtigt, at NTFS-partiton er et program man kan downloade, så man kan "gendanne" slettet/mistet data?
Såvidt jeg kan se koster programmet penge?
Såvidt jeg kan se koster programmet penge?
en "NTFS-partition" er en partition ( C: drevet ) der er formateret med NTFS filsystemet.
du skal starte din pc op med linux cd'en i.
når den er startet op skal du mounte din NTFS partition i linux.
LÆSE OM DET HER--> http://www.piratgruppen.org/forum/archive/index.ph...
når du har mountet NTFS partition så prøv om du kan hente nogle filer fra det.
vis den siger der er sket en fejl er din harddisk nok i stykker.
vis du kan er der fejl i dit windows
en "NTFS-partition" er en partition ( C: drevet ) der er formateret med NTFS filsystemet.
du skal starte din pc op med linux cd'en i.
når den er startet op skal du mounte din NTFS partition i linux.
LÆSE OM DET HER--> http://www.piratgruppen.org/forum/archive/index.ph...
når du har mountet NTFS partition så prøv om du kan hente nogle filer fra det.
vis den siger der er sket en fejl er din harddisk nok i stykker.
vis du kan er der fejl i dit windows
Har prøvet at gøre det som stod på piratgruppen.org, men kan ikke finde ud af det.. Når den er startet op, højreklikker jeg på skrivebordet og går ind i
Termkinal session
-Aterm - Super user
Og så har jeg prøvet der at skrive det som står på piratgruppen, men det ser ikke ud til at virke..
Termkinal session
-Aterm - Super user
Og så har jeg prøvet der at skrive det som står på piratgruppen, men det ser ikke ud til at virke..
Hej igen..
Beklager det er længesiden jeg sidst har skrevet..
Men jeg har nu prøvet at starte computeren op på ubuntu, og den startede op osv. Men da jeg prøvede at komme ind på BOOT(C: drevet) gav den en fejl..
Den gav ikke fejl på recover drevet, men den gav også fejl på det andet store drev: BACKUP..
Er der en mulighed for at man kan få de filer som jeg har på den gamle computer, over på den nye? Jeg tænkte på, den kan jo godt gå på nettet.. jeg kunne bruge programmer osv. det var bare min process linie, og skrivebordet der var væk.. Men så tænkte jeg på at starte et ftp program, og så ligge de filer som man gerne vil have over på den nye, op på en ftp server?
Tror i dette kan lade sig gøre?
Beklager det er længesiden jeg sidst har skrevet..
Men jeg har nu prøvet at starte computeren op på ubuntu, og den startede op osv. Men da jeg prøvede at komme ind på BOOT(C: drevet) gav den en fejl..
Den gav ikke fejl på recover drevet, men den gav også fejl på det andet store drev: BACKUP..
Er der en mulighed for at man kan få de filer som jeg har på den gamle computer, over på den nye? Jeg tænkte på, den kan jo godt gå på nettet.. jeg kunne bruge programmer osv. det var bare min process linie, og skrivebordet der var væk.. Men så tænkte jeg på at starte et ftp program, og så ligge de filer som man gerne vil have over på den nye, op på en ftp server?
Tror i dette kan lade sig gøre?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.