mboost-dp1
config.sys
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej,
Jeg har problemer med et spil af ældre dato.
Spillet er XCOM 3 apocalypse, og jeg har xp pro på min maskine.
Spillet kræver files/buffer=20/20 og som problemløsning skal jeg så ændre i config.sys, men jeg har ikke fundet en sådan, men istedet config.nt, hvori der kun er files=40. Jeg har herefter tilføjet buffer=20 i linien nedenunder.
Herefter genstartede jeg computeren, men intet synes at have ændret sig.
Er der nogen med en ide?
Jeg har problemer med et spil af ældre dato.
Spillet er XCOM 3 apocalypse, og jeg har xp pro på min maskine.
Spillet kræver files/buffer=20/20 og som problemløsning skal jeg så ændre i config.sys, men jeg har ikke fundet en sådan, men istedet config.nt, hvori der kun er files=40. Jeg har herefter tilføjet buffer=20 i linien nedenunder.
Herefter genstartede jeg computeren, men intet synes at have ændret sig.
Er der nogen med en ide?
Du skal få windows til at vise beskyttede system filer. Config.sys ligger på dit C:\ drev (i roden), men er gemt på både den ene og den anden måde. Åbn funktioner, og vælg mappeindstillinger. Gå ind under "vis" fanebladet og fjern fluebenet fra "Gem beskyttede operativ system filer (anbefalet)" (Bemærk at ordene muligvis er anderledes da jeg har engelsk Windows XP).
Jeg vil dog anbefale at checke din kilde da ændringer i config.sys kan forårsage seriøse problemer med Windows.
Jeg vil dog anbefale at checke din kilde da ændringer i config.sys kan forårsage seriøse problemer med Windows.
Kilden er spillets installationsprogram - så jeg kan da lige kigge på det! - har vist en anden computer med samme opsætning jeg kan teste på først!
men foreløbig tak
men foreløbig tak
Hvis spillet er til Dos, så prøv at kører det i Dosbox
http://dosbox.sourceforge.net
Jeg mener det er muligt at sætte instillingerne et eller andet sted i dosboxs konfigurationsfiler
http://dosbox.sourceforge.net
Jeg mener det er muligt at sætte instillingerne et eller andet sted i dosboxs konfigurationsfiler
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.