mboost-dp1

config.sys

Gå til bund
Gravatar #1 - MSK
28. okt. 2007 13:48
Hej,

Jeg har problemer med et spil af ældre dato.

Spillet er XCOM 3 apocalypse, og jeg har xp pro på min maskine.

Spillet kræver files/buffer=20/20 og som problemløsning skal jeg så ændre i config.sys, men jeg har ikke fundet en sådan, men istedet config.nt, hvori der kun er files=40. Jeg har herefter tilføjet buffer=20 i linien nedenunder.

Herefter genstartede jeg computeren, men intet synes at have ændret sig.

Er der nogen med en ide?
Gravatar #2 - zin
28. okt. 2007 13:52
Du skal få windows til at vise beskyttede system filer. Config.sys ligger på dit C:\ drev (i roden), men er gemt på både den ene og den anden måde. Åbn funktioner, og vælg mappeindstillinger. Gå ind under "vis" fanebladet og fjern fluebenet fra "Gem beskyttede operativ system filer (anbefalet)" (Bemærk at ordene muligvis er anderledes da jeg har engelsk Windows XP).

Jeg vil dog anbefale at checke din kilde da ændringer i config.sys kan forårsage seriøse problemer med Windows.
Gravatar #3 - MSK
28. okt. 2007 13:59
Kilden er spillets installationsprogram - så jeg kan da lige kigge på det! - har vist en anden computer med samme opsætning jeg kan teste på først!

men foreløbig tak
Gravatar #4 - MSK
28. okt. 2007 14:23
Det er ikke lykkedes mig at finde andet end en tom config.sys fil!

nogen ideer?
Gravatar #5 - MSK
28. okt. 2007 14:46
Har forsøgt at komme til config.sys via kommandoprompt, men det eneste jeg finde eren tom fil!
Gravatar #6 - zin
28. okt. 2007 21:47
Hm. I'm blank. :-)
Gravatar #7 - arne_v
29. okt. 2007 01:53
Kan du smide spillet på en lille bitte FAT16 partition og boote på en DOS 6.x floppy ?
Gravatar #8 - Norrah
29. okt. 2007 07:45
Jeg vil dog anbefale at checke din kilde da ændringer i config.sys kan forårsage seriøse problemer med Windows.

Kan skabe yderligere seriøse problemer med Windows.
Gravatar #9 - MSK
29. okt. 2007 16:10
#7 Nej desværre ikke...

-men som sagt har jeg en ekstra comp. jeg kan teste på, hvis der er andre forslag!
Gravatar #10 - Kisbye
30. okt. 2007 08:10
Hvis spillet er til Dos, så prøv at kører det i Dosbox
http://dosbox.sourceforge.net

Jeg mener det er muligt at sætte instillingerne et eller andet sted i dosboxs konfigurationsfiler
Gravatar #11 - MSK
30. okt. 2007 17:49
#10 Det er det ikke, jeg har tidligere spillet det i windows! Men forsøgte alligevel, men kan end ikke få lov at skrive i ":" i dosbox - muligvis fordi det er en bærbar!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login