mboost-dp1
Crash i spil :(
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hey folkens!
Jeg har et problem med min kære spand.
Den crasher i stort set alle spil.
Spillende: Call of duty 4, CS, CSS, Battlefieldheroes og QuakeLIVE <- 2 sidst nævnte spil, spilles direkte gennem browseren.
Der er dog to spil der ikke har crashet endnu, det er Tiger Woods 08 og Warcraft 3 TFT.
Crashet sker efter jeg har spillet mellem 5 og 45min. Lyden går i loop, og computeren står helt stille, jeg skal så selv genstarte computeren på kabinettet.
Problemet har jeg haft ret længe, kørte først windows XP 32bit pro, prøvede at formatere men uden held. Nu sidder jeg så med Windows 7 64bit, og stadig uden held.
Det skal siges, at hvis jeg ikke spiller spil, kan den stå flere uger, uden at gå i hak på denne måde, og bruger bla Photoshop som jo er ret tungt.
Ting jeg har prøvet:
Forskellige opløsninger i spillene.
Forskellige drivere
Skifte ram, samt forskellige sockets.
At køre det fra forskellige HD´s.
Andre drivere.
Monteret større blæser på mit GFX kort.
Kørt CPU burn på begge kerner, maxer ved 50 grader.
Opdatere BIOS og chipset.
Kørt FurMark GFX kortet topper ved 65 grader.
Mit setup er:
Asus p5b bundkort
Intel E6600 dual core 2.4ghz
Asus Geforce 8800GTS 640mb
3 HDD´s
550W strøm forsyning
Kingston huperx ddr2 2x2gb
Håber i kan hjælpe mig, hvis i mangler mere info, skriver i jo bare efter det :)
Mange tak på forhånd.
Mvh Thomas
Jeg har et problem med min kære spand.
Den crasher i stort set alle spil.
Spillende: Call of duty 4, CS, CSS, Battlefieldheroes og QuakeLIVE <- 2 sidst nævnte spil, spilles direkte gennem browseren.
Der er dog to spil der ikke har crashet endnu, det er Tiger Woods 08 og Warcraft 3 TFT.
Crashet sker efter jeg har spillet mellem 5 og 45min. Lyden går i loop, og computeren står helt stille, jeg skal så selv genstarte computeren på kabinettet.
Problemet har jeg haft ret længe, kørte først windows XP 32bit pro, prøvede at formatere men uden held. Nu sidder jeg så med Windows 7 64bit, og stadig uden held.
Det skal siges, at hvis jeg ikke spiller spil, kan den stå flere uger, uden at gå i hak på denne måde, og bruger bla Photoshop som jo er ret tungt.
Ting jeg har prøvet:
Forskellige opløsninger i spillene.
Forskellige drivere
Skifte ram, samt forskellige sockets.
At køre det fra forskellige HD´s.
Andre drivere.
Monteret større blæser på mit GFX kort.
Kørt CPU burn på begge kerner, maxer ved 50 grader.
Opdatere BIOS og chipset.
Kørt FurMark GFX kortet topper ved 65 grader.
Mit setup er:
Asus p5b bundkort
Intel E6600 dual core 2.4ghz
Asus Geforce 8800GTS 640mb
3 HDD´s
550W strøm forsyning
Kingston huperx ddr2 2x2gb
Håber i kan hjælpe mig, hvis i mangler mere info, skriver i jo bare efter det :)
Mange tak på forhånd.
Mvh Thomas
jeg tænker, at det er dit grafikkort, der har et problem?
Prøv at smid et andet gfx-kort i og er du sikker på, at den strømforsyning er kraftig nok til det nuværende grafikkort?
Internettet siger minimum 400, men?
Prøv at smid et andet gfx-kort i og er du sikker på, at den strømforsyning er kraftig nok til det nuværende grafikkort?
Internettet siger minimum 400, men?
Da det primært sker i spil vil jeg skyde på at det er dit grafikkort der enten overopheder, eller har en fejl.
Det kan selvfølgelig også være en masse andet, men den eneste måde at være sikker er næsten at prøve med nogle "known good" dele
Det kan selvfølgelig også være en masse andet, men den eneste måde at være sikker er næsten at prøve med nogle "known good" dele
Er det en medion? Så skal du nok anskaffe dig en brandslukker og have stående. - Det var sådan den her historie startede - >
Medion Aldi Tilbud > Tagwall
Medion Aldi Tilbud > Tagwall
Okay, jamen det tyder jo meget på at det er grafikkortet så..
Tanghaar: Det er ikke såå længe siden jeg har fået den her PSU, den gamle jeg havde var kun på 450W mener jeg, så om det er der problemet er, tvivler jeg på, men ved det som sagt ikke :)
Tumleren: Jeg har testet GPU tempen, den max´er ved 65 grader, det står også i teksten :)
Kris: Det er ikke en medion nej.. Jeg har selv samlet computeren :)
Jamen hvis det er GFX kortet der fejler, må jeg jo prøve og se om jeg kan finde et jeg kan låne, ligger ikke lige inde med et :(
Men det må jeg lige få tjekket op på, tusind tak for svarende indtil videre :)
Tanghaar: Det er ikke såå længe siden jeg har fået den her PSU, den gamle jeg havde var kun på 450W mener jeg, så om det er der problemet er, tvivler jeg på, men ved det som sagt ikke :)
Tumleren: Jeg har testet GPU tempen, den max´er ved 65 grader, det står også i teksten :)
Kris: Det er ikke en medion nej.. Jeg har selv samlet computeren :)
Jamen hvis det er GFX kortet der fejler, må jeg jo prøve og se om jeg kan finde et jeg kan låne, ligger ikke lige inde med et :(
Men det må jeg lige få tjekket op på, tusind tak for svarende indtil videre :)
Hehe, det er helt i orden Xorpiz, det er altid rart at få flere meninger om et problem.
Bare ærgeligt det lige skulle være gfx kortet, er sq ellers glad for det, og dengang jeg købte det, kostede det spidsen af en jet jager?
Kan i komme med et godt forslag, til et nyt?
Det er sq noget tid siden jeg har rodet med computer dele, så er sq ikke særlig uptodate :)
Bare ærgeligt det lige skulle være gfx kortet, er sq ellers glad for det, og dengang jeg købte det, kostede det spidsen af en jet jager?
Kan i komme med et godt forslag, til et nyt?
Det er sq noget tid siden jeg har rodet med computer dele, så er sq ikke særlig uptodate :)
#9 Jeg ville gå efter et GeFore GTX285, det er lidt peberet, men det rykker.
Men gør som XorpiZ siger, test lige først.
Men gør som XorpiZ siger, test lige først.
XorpiZ: Jaa, skal skam nok teste først :) Men kender sq ikke lige nogen der har et liggende.. Der er ikke nogen af her der er fra Århus, og har et liggende? :)
Må finde på noget..
Jeg kører photoshop CS4 som faktisk kører openGL, men det er i små mængder vil jeg give dig ret i :)
Grunden til at jeg at jeg brugte tunge programmer, var bare så i havde lidt mere at arbejde ud fra :)
Men det er da mærkeligt at det er alle 1st person shoot´em up spil den crasher i, og ikke andre.. Måske fordi det kræver mere power.. Bare skod det er kommet sådan ud fra det blå lige pludselig :(
Tanghaar: Det skal siges, at jeg ikke spiller særlig meget.. Det er bare lidt hygge med kammeraterne.. Men jeg vil selvfølgelig gerne have det kører ordentligt.
Men har ikke lige lyst til at smide 2500,- efter et kort lige nu..
Men hvad med modellen mindre? Club 3D GeForce PCI-E GTX275 896MB 2x DVI
Det ligger til 1500 ca, er det noget værd?
Må finde på noget..
Jeg kører photoshop CS4 som faktisk kører openGL, men det er i små mængder vil jeg give dig ret i :)
Grunden til at jeg at jeg brugte tunge programmer, var bare så i havde lidt mere at arbejde ud fra :)
Men det er da mærkeligt at det er alle 1st person shoot´em up spil den crasher i, og ikke andre.. Måske fordi det kræver mere power.. Bare skod det er kommet sådan ud fra det blå lige pludselig :(
Tanghaar: Det skal siges, at jeg ikke spiller særlig meget.. Det er bare lidt hygge med kammeraterne.. Men jeg vil selvfølgelig gerne have det kører ordentligt.
Men har ikke lige lyst til at smide 2500,- efter et kort lige nu..
Men hvad med modellen mindre? Club 3D GeForce PCI-E GTX275 896MB 2x DVI
Det ligger til 1500 ca, er det noget værd?
Hvis det er lang tid siden du har købt kortet, så er det sandsynligt at det er blevet støvet til i køleren. Både på grafikkortet og cpu'en. Rens din maskine for støv en gang hvert halve år for at slippe for det.
Hvis den er støvet til giver det sig selv at den overopheder. Det har jeg selv oplevet på alle de computere jeg har ejet.
Hvis den er støvet til giver det sig selv at den overopheder. Det har jeg selv oplevet på alle de computere jeg har ejet.
Jeg støvsuger ofte computeren.. Og jeg har enda skiftet køleren/blæseren på GFX kortet ud til en Zalman, det gav mig ca. 10 grader.. Men det hjalp intet :(
Jeg sidder nu med et 7950GT og det laver samme fejl :(
Gahh.. Computere er ikke altid så logiske som man gerne ville have dem til at være.
Gahh.. Computere er ikke altid så logiske som man gerne ville have dem til at være.
Jeg har lige prøvet at rykke det over på en anden HDD, og der kører det.. Uden at gå i Hak.. Men den HDD jeg flyttede den over på, er en partition til den samme disk som Windows er på.. Og sådan et spil som quakelive, kører vel gennem C: ..
Jeg forstår ikke det her :(
Jeg forstår ikke det her :(
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.