mboost-dp1

Ctrl+E i Firefox

Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
7. maj 2011 14:32
Hey folks,

I Firefox kan man bruge Ctrl+E og Ctrl+K til at flytte fokus til search-baren. http://support.mozilla.com/en-US/kb/Keyboard%20sho...

Hos mig virker Ctrl+E dog ikke - hvordan kan jeg se hvilken tyvagtig add-on der har stjålet mit keyboard shortcut?

- Dennis
Gravatar #3 - Cloud02
7. maj 2011 16:36
milandt (1) skrev:
hvordan kan jeg se hvilken tyvagtig add-on der har stjålet mit keyboard shortcut?

Den tyvagtige addon hedder Firefox 4.0. Ja, det er korrekt. Mozilla har tilsynladende selv fjernet default knappen fra CTRL+E.

Default shortcut til search er nu CTRL+K
Gravatar #4 - Daniel-Dane
7. maj 2011 17:10
CTRL+K har da altid været der.
Gravatar #5 - Cloud02
7. maj 2011 18:01
Daniel-Dane (4) skrev:
CTRL+K har da altid været der.

CTRL+E er default i alle andre browsere og var det også før i Firefox.
Gravatar #6 - vandfarve
7. maj 2011 19:19
Hvorfor gøre det mere besværligt, end det er?

F6 markerer adressebaren, og da Firefox automatisk søger via Google via baren, er det din nye søgebar, som du kan tilgå med et mindre klik.
Gravatar #7 - Daniel-Dane
7. maj 2011 19:42
Cloud02 (5) skrev:
CTRL+E er default i alle andre browsere og var det også før i Firefox.
Ja.
Gravatar #8 - GormDK
7. maj 2011 20:58
#6. Ja jeg har også fjernet søgebaren for lang tid siden. Og hvis jeg så absolut vil søge på google og ikke have "føler mig heldig", bruger jeg søgning med stikord i adressebaren.
edit: Og så bruger jeg CTRL-L i stedet for F6. CTRL-L placerer fokus i adressebaren i stedet for at skifte.
Gravatar #9 - milandt
8. maj 2011 16:06
vandfarve (6) skrev:
F6 markerer adressebaren, og da Firefox automatisk søger via Google via baren, er det din nye søgebar, som du kan tilgå med et mindre klik.
Jeg har sat min adressebar til at lave en I Feel Lucky søgning, men det er ikke altid jeg ønsker dette. Fra søgebaren vil jeg blot gerne lave en almindelig søgning.
Gravatar #10 - izym
8. maj 2011 17:55
Omnibar kan varmt anbefales.
Gravatar #11 - Alrekr
8. maj 2011 20:18
Installer addonet F6, så flyttes fokus kun til adressebaren, den bliver ikke skiftet dertil.
Gravatar #12 - Cloud02
8. maj 2011 22:35
Daniel-Dane (7) skrev:
Ja.

Point being, at det ikke giver mening at ændre når det er en pseudo-standard.
Gravatar #13 - Daniel-Dane
9. maj 2011 06:31
Det kan jeg give dig ret i.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login