mboost-dp1
Debatforum for studerende; søger forum-ekspertise
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Vi er nogle studerende der har besluttet at oprette en forening, med det formål at fremme diskussion inden for og imellem fakulteter på universitetsniveau. Det er endnu ikke afgjort hvor stort projektet skal være, eksempelvis om det skal være centreret omkring AU eller omfatte flere universiteter. Ideen er, at man ved debatindlæg, artikler, foredrag mv. lægger op til diskussion der så evt. belyses fra flere forskellige faglige synsvinkler.
Vi har indtil videre købt et domæne og et webhotel, men har absolut ingen forstand på oprettelsen af hjemmesider eller fora og søger derfor en der evt. ud over at have forstand på det tekniske, også har en lyst til at fremme en diskussion på tværs af fakulteter eller blot inden for eget interessefelt.
Mvh. Christoffer Bennike Rønning
Vi har indtil videre købt et domæne og et webhotel, men har absolut ingen forstand på oprettelsen af hjemmesider eller fora og søger derfor en der evt. ud over at have forstand på det tekniske, også har en lyst til at fremme en diskussion på tværs af fakulteter eller blot inden for eget interessefelt.
Mvh. Christoffer Bennike Rønning
arne_v (4) skrev:#2
Har phpBB fået styr på sikkerhedn idag?
De har traditionelt haft et dårligt ry med hensyn til sikkerhed.
Det er nogle år siden jeg sidst satte et phpBB forum op, men mit indtryk er at phpBB 3 tog hånd om en del issues, og der er mere fokus på det fra udviklernes side (http://blog.phpbb.com/tag/security/).
@ arntc: Jeg kender ikke forskellen så det er netop person(er) med viden og/eller erfaring indenfor IT vi søger, der kan sætte det op. Det er klart at alt er til debat, men debatten vedr. hjemmesidens opbygning skal helst ikke starte med en problemstilling der tager udgangspunkt i uvidenhed. Så problemet er lige nu, at finde personer der kan forklare os uvidende, hvad der er muligt :)
Der er ikke tale om nogen prangende hjemmeside, men med fokus på indholdet. Det skal gerne være intuitivt og nemt at gå til, men få faner og (et link til?) et forum, hvor tråde og artikler i word/pdf format kan lægges ind.
Hvilke muligheder er der her og hvilke problemer vil umiddelbart præsentere sig?
Der er ikke tale om nogen prangende hjemmeside, men med fokus på indholdet. Det skal gerne være intuitivt og nemt at gå til, men få faner og (et link til?) et forum, hvor tråde og artikler i word/pdf format kan lægges ind.
Hvilke muligheder er der her og hvilke problemer vil umiddelbart præsentere sig?
cbroenning (6) skrev:@ arntc: Jeg kender ikke forskellen så det er netop person(er) med viden og/eller erfaring indenfor IT vi søger, der kan sætte det op. Det er klart at alt er til debat, men debatten vedr. hjemmesidens opbygning skal helst ikke starte med en problemstilling der tager udgangspunkt i uvidenhed. Så problemet er lige nu, at finde personer der kan forklare os uvidende, hvad der er muligt :)
Der er ikke tale om nogen prangende hjemmeside, men med fokus på indholdet. Det skal gerne være intuitivt og nemt at gå til, men få faner og (et link til?) et forum, hvor tråde og artikler i word/pdf format kan lægges ind.
Hvilke muligheder er der her og hvilke problemer vil umiddelbart præsentere sig?
Så ville jeg, som jeg skrev tidligere, involvere de it-studerende, således at I kan få afdækket kravene, forklaret mulighederne og få styr på jeres grundlag. Især IT-ingeniørerne, bør kunne, qua deres uddannelses indhold og retning, hjælpe jer med at oversætte jeres krav og ønsker til en teknisk specifikation, for derefter at vælge den mest optimale løsning.
Derefter kunne i spare på udgifterne ved at gå til universitetets ledelse, da dette lyder som et godt tiltag, som universitetet burde hoste og støtte op om.
Hvis du hellere vil have hjælp til projektet herinde fra, skulle du starte med at besvare mit spørgsmål i #2.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.