mboost-dp1

deling af kablet lan forbindelse over trådløs

Gå til bund
Gravatar #1 - simonduun
31. maj 2009 19:15
Hejsa.

Jeg er i gang med at finde ud af om man kan dele en computer's lan forbindelse, og sende det ud til en anden computer via trådløs netværkskort. Stortset har jeg prøvet næsten alt, altså konfigurere netværks bro o.s.v, men min ven's computer vil ikke makke ret! Til info er mit system windows xp...

Håber der er nogle klåge hoveder herinde der kunne give mig et hint, og næsten alt hjælp modtages :)

Hav en fortsat god weekend!

Hilsen
Simon
Gravatar #2 - myplacedk
31. maj 2009 19:21
Det kan man godt. Det nemmeste er nok en trådløs router (det er trods alt det, de er designet til), men man kan også bruge en PC.

Hvis du ikke kan få PC'ens operativ-system til at makke ret, kan du bruge et andet. Der findes en del distributioner af Linux og BSD, som kun er beregnet til netop det. De kan ofte bootes på en CD, USB-nøgle eller nogle gange enda på en diskette, så du skal ikke pille ved harddisken.

Hvis du ikke vil dedikere en PC til formålet, kan du køre router-softwaren i en virtuel PC. Ja det lyder jo lidt sjovt at en virtuel router kan fungere på netværkene, men det gik fint for mig.

Det var meget overordnet, du må jo sige til hvis du går i stå. Eller hvis jeg har misforstået dig helt.
Gravatar #3 - simonduun
31. maj 2009 19:35
Det er ikke via en trådløs router jeg vil sende internet ud, men via computerens indbyggede trådløse netværkskort.

Altså drop snakken om at jeg skal have mig en ny router. Jeg tænkte bare om man ikke kunne bruge den computer der modtager forbindelsen (via en netværksledning), som en slags trådløst accespoint/router!

Håber det var mere forståeligt, og beklager hvis indlæget lød en smule småsurt, har rodet med problemet i en time nu :)
Gravatar #4 - zin
31. maj 2009 19:50
Man kan lave et AdHoc netværk med din PC og så dele sin netværksforbindelse via Internet Connection Sharing... Men det er noget juks. :)
Anbefalet løsning er et trådløst access punkt.
Gravatar #5 - simonduun
31. maj 2009 19:52
har prøvet det adhoc der, men kan ikke få det til at virke...
Gravatar #6 - zin
31. maj 2009 19:55
Som sagt, det er noget juks. :)
Gravatar #7 - myplacedk
31. maj 2009 20:00
soduno (3) skrev:
Altså drop snakken om at jeg skal have mig en ny router.

Fair nok:

Det kan man godt. Det nemmeste er nok en trådløs router (det er trods alt det, de er designet til), men man kan også bruge en PC.

Hvis du ikke kan få PC'ens operativ-system til at makke ret, kan du bruge et andet. Der findes en del distributioner af Linux og BSD, som kun er beregnet til netop det. De kan ofte bootes på en CD, USB-nøgle eller nogle gange enda på en diskette, så du skal ikke pille ved harddisken.

Hvis du ikke vil dedikere en PC til formålet, kan du køre router-softwaren i en virtuel PC. Ja det lyder jo lidt sjovt at en virtuel router kan fungere på netværkene, men det gik fint for mig.

Det var meget overordnet, du må jo sige til hvis du går i stå. Eller hvis jeg har misforstået dig helt.
Gravatar #8 - myplacedk
31. maj 2009 20:00
Faktisk har jeg været ved at skrive en slags howto om at lave en virtuel router, men kom fra det igen. Måske skulle jeg få den lavet færdig.
Gravatar #9 - zin
31. maj 2009 20:03
#myplacedk: En virtuel router? Ved f.eks. at installere vBox / VMWare også have en guest til at route? Fjollet. :)
Gravatar #10 - myplacedk
31. maj 2009 20:34
Yep. Så har man en router uden at pille ved sit OS, og stort set uden at konfigurere noget som helst.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login