mboost-dp1

Dell BB levere blå-skæm iden opstat

Gå til bund
Gravatar #1 - Lss_1405
9. nov. 2008 09:54
Som i kan høre, så har jeg (som mac bruger) igen problemer med min windows. Min Bærbare dell inspiron 9400 smæsker en blå kærm i hoved på mig inden opstat.

Jeg starter den, og trykker log ind. Idet den brude være logget ind får jge den klassiske blå skærm.

Noget forslag, uden at bare lave en reinstall. Har nogle ting jeg gerne vil beholde.

Kan jeg tage hardisken ud og sætte den i et eksternt kabinet og kopiere filerne over til en anden com. uden at den inficeres. Derefter sætte den tilbage og lave en reinstall?

Det skal lige siges jeg hentede nogle filer inder der åbnede i sys32. Kan det være dem der i skyld i det? og betyder det noget?

/Lars :/ Beklager der mangler er "2xR" og et "N" i overskriften
Gravatar #2 - holmen
9. nov. 2008 09:57
I BIOS (mener jeg) kan du aætte den til ikke at genstarte efter blå skærm. Så kan du skrive fejlkoden ned og google efter den, eller poste den herinde og se om der er nogen der kender noget til det.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
9. nov. 2008 09:59
Kan du komme i fejlsikret tilstand? (smadre din F8 knap inden Windows booter op)
Gravatar #4 - Lss_1405
9. nov. 2008 10:13
Mini: Med eller uden netværk?
Gravatar #5 - Lss_1405
9. nov. 2008 10:16
Jeg kan godt starte uden netværk i fejlsikret.
Gravatar #6 - reefermadness  
9. nov. 2008 10:24
#2 - Det er i msconfig eller den avancerede boot menu (F8 menuen) at man vælger at slå automatisk genstart fra... Blå skærm og BIOS har ikke rigtig noget med hindanden at gøre. :)

#1 - Gør som #2 siger (bortset fra at du skal gøre det det rigtige sted) og skriv fejlkoden her... (Blå skærm er jo ikke kun en ulempe, det er et udemærket værktøj til diagnostisering)
Gravatar #7 - Lss_1405
9. nov. 2008 12:14
nu kan jeg ikke lige huske den, men der stod ca. at den lukkede for at forhindre at skade hardwaren. osv. til stidst stod der en kode med en masse nuller efter (ikke helt denne, men ligner den: 0000xx002 fx
Gravatar #8 - Lss_1405
9. nov. 2008 12:15
Sidder og laver studie opgave hos en kammerat og er derfor ikke lige ved den nu. :) Men tak indtil nu for forslag. Prøver dem når jeg kommer tilbage til den.
Gravatar #9 - Lss_1405
13. nov. 2008 07:28
Resultatet blev, at starte den og hente de vigtige filer ud i fejlsikret. Derefter en reinstall
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login