mboost-dp1

Dell XPS 630 - Elller noget helt andet..?

Gå til bund
Gravatar #1 - nd4help
3. jan. 2009 01:19
Ja, jeg har tænkt mig at købe en XPS 630 fra Dell.
Men, jeg er ikke sikker på om det kan køre... jeg tør ikke at give så mange penge for sådan én maskine, også det slet ikke dur til gaming. Jeg har lavet et lille... stort diagram, hvor i kan fortælle mig hvad for noget jeg skal vælge hvis jeg skal have den bedste gamer computer for under 13,000 Kr. Der hvor der er sat '~' ved, er det system jeg valgte. Men I kan selv sige om jeg ikke skal have det eller ej, pågrund af... osv.

-Husk! Det må ikke koste mere end 13,000kr.
(13,020kr er også okay :P)

Det system jeg har valgt er for: 11,530Kr.
Husk lige en gang til: De ting systemet inholder for 11,530kr i alt,
er markeret med '~'

Base Processor:

~ Intel® Core™ 2 Quad Processor Q8200 (2.33Ghz, 4MB, 1333MHz)

Intel® Core™ 2 Quad Processor Q9400 (2.66GHz, 1333MHz FSB, 6MB L2 cache) Tilføj + 930,00kr (Hvis jeg skal have det, så måske skal jeg kun opgradere bedre hukommelse, men ved ikke)

Intel® Core™ 2 Quad Core-processor Q9450 (2,66 Ghz, 1333 MHz FSB, 12 MB cache) Tilføj + 1550,00kr (Hvis det skal være med den Processor, så må der ikke være andet af systemet der skal laves om, pågrund af denne processorns værdi)

Windows system:

~ Original Windows Vista® Home Premium SP1 - Dansk
(Jeg skal ikke have andet end Home Premium)

Hardisk:

~ 750 GB Seriel ATA-harddisk, ikke-RAID (7.200 omdr./min.)

640 GB Serial ATA non Raid (7200 Rpm) Træk fra 310,00 Kr.
(Så bliver jo computern billiger, men er det, det værd for at miste 110 GB? - Husk dét der er markeret med ~ er mit ønske som du kan lave om... hvis du har bedre forstand i det end jeg har ^_^)

Hukommelse (RAM):

~ 4096 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 800 MHz [4x1024]

3072 MB (2 x 1 GB, 2 x 512 MB) 800 MHz DDR2 Dual Channel-hukommelse. Træk fra 230kr.

Jeg har et problem med Hukommelsen... Mine venner siger at det gøre computern hurtiger, men så da jeg viste en af mine venner, hvordan den computer jeg ønsker mig så ud, sagde han at de fleste spil kan ikke tag' 4GB (4000mg) RAM.. Skal jeg stole på ham..?
Han sagde også at de fleste spil kunne tage 2000mg.. Så hvis det passer hvad han siger, skal jeg have 2000mg, for så kan jeg nemlig game!...

-Passer det eller ej? Og hvis det ikke passer, skal jeg så have 4000mg eller 3000mg..?

Grafikkort:

~ DUAL SLI 512MB NVIDIA GeForce 9800GT card

1GB nVidia GeForce GTX 280 graphics card Tilføj 1550,00kr
(Well, 1500kr.. Er det, det værd? altså hvis jeg skal have det, så skal jeg ikke have noget andet opgraderet)

Physics PCI-kort:

~ Intet..... lol

128 MB Ageia® PhysX™ PCI-kort. Tilføj 620,00kr.
(Alright! hvad i *beep* er det? Har aldrig hørt om det før.. Men hvis du har mere forstand end mig, så sig om det vil hjælpe mig med at game, og om det er godt køb for prisen...)

Ja, det er jo systemet ^_^ Nice ikke?
I kunne jo kommentere det her, feks. sådan her:

"Altså jeg syntes at du skal vælge en 640GB istedet for 750GB Harddisk, pågrund af, det gøre computeren langsommer."

Husk, du kan rette, eller sige om det er OK. Men du skal altid have en forklaring hvorfor jeg skal skifte det ene og andet.

Hvis der er nogle venlige folk dér ude, kan i så ikke sige om
hám der har kommenteret har ret, og jeg skal stole på ham?.. Feks.

Gammel bo siger:

"Mikkel-drengen, har ret, det er bedst at have 640GB i stedet for 750GB Hardisk"

- Har brugt timer på at skrive dette, og håber der er nogle der vil svare.

Tak.
Gravatar #2 - Plimmer
3. jan. 2009 02:59
Quad er spild af penge i min bog, e8400 istedet for. SLI er spild af strøm og penge, køb en 260'er istedet. 4gb ram er fint.

Dell griner hele vejen hen i banken hvis de kan sælge systemer til den pris.

Gravatar #3 - XorpiZ
3. jan. 2009 03:33
Er der noget jeg har misforstået, eller har du ikke allerede købt en XPS?

http://newz.dk/forum/support/aktiver-windows-har-f...
Gravatar #4 - Nextnx
3. jan. 2009 03:39
Arh damn, What he said. /\

Anyhow, hvis det er til gaming så ville jeg prioritere et gfx og mere ram, herefter cpu og fsb, herefter hurtige diske.
SLI er okey, men det har sine drawbacks med flere drivere issues og spil glitches hvor du må vente på patches for at komme igang med spillet.
Gravatar #5 - nd4help
3. jan. 2009 03:43

Jo, men jeg fik pengene tilbage, jeg blev så glad, men alligevel skulle jeg have ny computer... Så jeg blev ved med at handle med dell, jeg vil have en 630'er.
Ellers måske skulle jeg droppe Dell, og bare købe fra alienware :/ men har hørt at det bare er bras, og det kun er designet der koster noget, også kommer der jo fragt og moms ovn på prisen :/
Gravatar #6 - nd4help
3. jan. 2009 03:48
Er der nogle der kan bekræfte Plimmers kommentar?
Jeg vil helst ikke ligge 3000kr ovn på..
Som jeg havde sagt vil jeg ikke have at det skulle koste over 13,000 danske kroner.. Med dette system han forslår er det for 14,500 kr... Er det, det værd?
Gravatar #7 - nd4help
3. jan. 2009 04:18
Okay, den her maskine fra DELL (Dem jeg er blevet uvenner med.. lol) SKAL jeg have.. Men er det godt for 11,000kr??

Processor:

Intel® Core™ i7-processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sek.)

Windwos system:

Windows Vista 64 bit. (Kan bedre lide vista.. har læst om det, og det gir' bedre ydeevne..

Gratis skærm:

23in S2309W WIDESCREEN Danish Black (1920 x 1080)

Hardisk:

750 GB Serial ATA-harddisk (7.200 omdr./min.)

DOBBEL SÅ GOD RAM!! (Hukommelse):

8192 MB (4 x 1024, 2 x 2048) Tri Channel DDR3 på 1067 MHz

Grafikkort:

512 MB ATI® Radeon® 4850-grafikkort
(ved ikke om den er god :/)

... Nårh, for 11.320,00 kr inkls. moms..
Skal jeg ha' den her istedet for en freaking XPS?

..Eller er den her dårliger? xD
Gravatar #8 - Bachy
3. jan. 2009 13:34
Hvorfor sammensætter du ikek en maskien selv, gå ind på en af de større HW forhandlere på nettet, og prøv at samle dele til en maskien der lever op til dine krav, du kommer langt for langt under de 13kilo som du har sat op som krav.

Hvis det er fordi du ikke selv har forstand på det, er du velkommen til at sige til, så står jeg , eller helt sikkert også nogle af de andre, gerne til rådighed med hjælp til at sammensætte en god kraftig maskine.

Prøv at diske op med hvad du gerne vil bruge maskinen til, er det med eller uden skærm, hvis med, hvor stor skal den være.

Hvor meget HDD plads har du brug for, skal det være en "lille" hurtig systems disk (ala Raptor) også en stor disk til lager, eller hvad havde du forestillet dig.

En ting er sikkert, køber du hos Dell, eller en af de andre store producenter af "samlebånds pcer". ja så må du forvente at du betaler et sted mellem 10 og 20% over "markeds værdien" som du kan købe de enkelte dele til vie nettet :)
Gravatar #9 - nd4help
3. jan. 2009 13:45

Skam har jeg forstand på det xD
Men, hvis det er noget med at jeg skal købe de forskellige dele, og samle det hele sammen... Så vil det ikke gå så godt..

Kunne du måske ikke finde en billig computer, som har et ret fedt design, med Intel i7 Prossescor, og mindst 8GB Ram, som includere et godt grafikkort...(Har ikke meget forstand på grafik)

-Skal også have Windows Vista Ultimate..

Hvis du kan finde en computer for 10-13,000kr inkls mom, så er du bare den bedste :-D
Gravatar #10 - Bachy
3. jan. 2009 13:49
Lige et hurtigt spørgsmål ... hvorfor vil du absolut have 8gb ram ?

Ikke at jeg ikke under dig det :) ... men til desktop brug er det vist lidt tvivlsomt om du får brugt de sidste 4 gb, selv ikke med en 64bit windows tror jeg du vil få meget ud af de sisdste 4gb :)

Spar pengene, og købe 4 gb ram, og et lidt bedre gfx istedet :)

Hov .. glemte lige, med eller uden skærm ?

*update*

En lille hurtig søgning på edbpriser efter samlede computere frembragte denne maskine til lige godt 9kilo :

EDBPriser
Gravatar #11 - nd4help
3. jan. 2009 14:26
# 10

Helst uden skærm.
Well, jeg har hørt at RAM er det der hjælper mest at gøre computeren hurtig.

Men det jeg ønsker mig er godt grafik, godt design, god ydelse for 10-13.000kr.

Og tror du ikke en Windows Vista Ultimate 64x bit, kan klare 8GB ram?
Gravatar #12 - Bachy
3. jan. 2009 14:41
Prøv og kig lidt på denn her Fønix computer

Lever den op til dine krav, det er ihvertfald en hidsig prop af en maskine, og med et HD 4870x2 får du som bekendt "næsten" 2 x HD 4870 i grafikpower, så er du sku godt kørende.

Du kan jo selv prøve og lege lidt rundt på deres HP, du kan faktisk designe maskinen næsten som du ønsker det :)

... Bare sådan lige for sjov, når du nu vælger en maskine et sted i universet, ku du så ikke lige holde os opdateret på med hvilken hadware du vælger at proppe i den, bare så man kan blive lidt misundelig :)
Gravatar #13 - nd4help
3. jan. 2009 15:34
ah...
Er ikke sikker :/ Syntes quad processorn er spid af penge, og du kan ikke vælge en Intel i7, som er den bedste prossesor du kan få..

Der er den her computer fra dell, som hedder Studio XPS for kun 10.000kr:

Processor:

Intel® Core™ i7-processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sek.) Den er jo noget bedre...

Windwos system:

Windows Vista Ultimate 64 bit.

Hardisk:
750 GB Serial ATA-harddisk (7.200 omdr./min.)

RAM (Hukommelse):
8192 MB (4 x 1024, 2 x 2048) Tri Channel DDR3 på 1067 MHz

Grafikkort:
512 MB ATI® Radeon® 4850-grafikkort

Systemet her er faktisk bedre, og billiger...

10.040,00 KR inkls. moms.
Gravatar #14 - Plimmer
3. jan. 2009 18:23
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=476... ~2k
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=479... ~2k
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=478... ~1,4k
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=458... ~3,5k
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=458... ~700
Valgfrit kabinet ~1k

Det endte i 10,6k og banker alt andet du har foreslået med flere længder. At jeg så aldrig selv ville give så meget for sådan en pc er en anden sag.

Man betaler alt for meget for bleeding edge og ville uden problemer kunne skære 3-4k af prisen for et fornuftigt setup istedet for de nyeste af det nyeste.
Gravatar #15 - Plimmer
3. jan. 2009 18:24

4gb er ikke så smart til et core i7 system da den kører tri channel ram, så 3,6,9,12gb er at foretrække.
Gravatar #16 - nd4help
3. jan. 2009 19:15

Kan ikke selv bygge computeren, har ikke skillsne til det :/

- Men kunne du ikke finde en ordenlig samlet computer, for en ordenlig pris?

Den skal mindst have:

Windows Vista Ultimate 64x

Intel Core i7

6-12GB RAM

XFX GeForce 280 GTX XXX
(1 GB)

Og et pisse fedt design.

Kunne du ikke finde en computer med de ting for 10-14.000kr?

Helst under 12.500-13.000kr, da jeg mangler at spare op endnu.
Gravatar #17 - nd4help
3. jan. 2009 21:03
Har fundet en anden computer.. Men syntes den er ret dyr :/

Bundkort: P35 Chipset - Gigabyte GA-EP35-DS3
Processor: Intel Core™2 Quad Q9550 (2.83 GHz Quad Core)
Køler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro 107mm
Optisk drev: DVD± 16x Dual Layer brænder
Hukommelse: Corsair Dominator 8GB (4x2GB) 1066 MHz
Harddisk: 750 GB SATA II (7200 Rpm)
Grafikkort: eVga Geforce 9600GT 512 MB
Styresystem: Windows Vista Home Basic DK (32bit)

For 12.500 kr..

Eller det her:

Bundkort: P35 Chipset - Gigabyte GA-EP35-DS3
Processor: Intel Core™2 Quad Q9550 (2.83 GHz Quad Core)
Køler: Noctua 92mm 4 Pipes - NH-U9P
Optisk drev: DVD± 16x Dual Layer brænder
Hukommelse: Corsair XMS2 EXTREME 8GB (4x2GB) 800 MHz
Harddisk: 750 GB SATA II (7200 Rpm)
Grafikkort: eVga Geforce GTX260 896 MB
Styresystem: Windows Vista Ultimate DK (32bit)

for: 13.300kr :/ Hvad er bedst, og skal jeg købe en hel anden?
Gravatar #18 - izym
3. jan. 2009 22:23
http://topdata.dk/product.asp?product=5620
Du kan evt. også tage et kig på de andre computere de har.
Gravatar #19 - nd4help
3. jan. 2009 23:51
Wauw, tak izym.
Det var lige det system jeg manglede! :-)
Men, den har dog nogle ting som jeg ikke er helt med på:

* INTEL i7 920 (SOCKET 1366) 4.8GT/sec
(Processor)

* 2GB DDR5 ATI HD4870x2 (x16 EXPRESS 2.0)
(Grafikkortet, er det godt?)

* ASUS P6T DELUXE, (SUPP. BÅDE NVIDIA SLI OG ATI CROSSFIRE)
(Hvad er det så :b?)

* 6GB DDR3 1333MHZ KINGSTON RAM *TRIPLE CHANNEL* 3x2GB
(Ram hukommelse... Nice nok :D!)

* 20x SATA DVDBRÆNDER +/ (SAMSUNG)
(Har ikke brug for det, men det er så også godt nok lol.)

* 750W CORSAIR TX750W STRØMFORSYNING (60A PÅ 12V)
(Puhaee, skal der ikke mindst 1000W til?...?..?)

* 750GB SAMSUNG HARDDISK, 7200RPM, 32MB CACHE
(Det kalder jeg en 3 dobbelt bedre Harddisk end det jeg har nu.... lol)

* 7.1 SURROUND LYDKORT
(Har ikke meget forstand på lydkort.. Når der er lydkort i, sender det så bedre lyd kvalitiet?)

* 2x IEEE 1394a FIREWIRE PORTE
(av- hvad er det..? lol)

* 10x USB2.0 PORTE (2 PÅ FRONT, 8 BAGPÅ)
(Syntes lige 2 USB porte er på front er for lidt, men det går nok.)

* GIGABIT NETKORT (1000Mbit)
((Nice nok netkort :b!)

* UNDERSTØTTER RAID
(Ved ikke hvad Raid er, men er det ikke noget med processoren a' gøre?)

* KABINET STD. ER RAIDMAX SMILODON (vælg kabinet "evt. ændringer")

- Kabinettet er over fedt! TAK! Det er lige det jeg har brug for!

- Jeg opretter en ny tråd, om det hele kan køre, og om det er prisen værd, så køber jeg den måske i februar! :D
Gravatar #20 - vandfarve
4. jan. 2009 06:52
#19 I stedet for at spamme tråden og resten af forummet med flere indlæg, så burde du nok overveje at læse lidt op.

Mange af dine spørgsmål er utroligt simple og kan besvares, hvis man har bare lidt viden om emnet. At købe en computere er og skal ikke være en videnskab, men man må da godt undersøge markedet og læse et par artikler (*hint* Newz' egne, som er en god start og giver gode råd til, hvor man skal søge hen efterfølgende *hint*). Det er ikke fordi, at det er et casual køb, når du trods alt regner med at bruge 10-14.000 kroner.

For at tage et eksempel: Du aner ikke, at du er ved at købe en computer med en af verdens bedste CPU'er og verdens hurtigste consumer-GPU, mens du går helt amok over rammene, netkortet og kabinettet, og mens du samtidigt refererer til Windows-licensen som "koden". Det er noget, der ikke helt passer sammen der...
Gravatar #21 - izym
4. jan. 2009 13:03
Jeg er helt enig med vandfarve, men vil nu alligevel hjælpe dig lidt på vej.

Som han siger er CPU og GPU helt i top. ASUS P6T DELUXE er bundkortet. Men nej, der skal ikke en 1000W PSU til hvis den sælges med en 750W. Du kan læse mere om RAID her.
Gravatar #22 - nd4help
4. jan. 2009 20:02

ked af det, men er gået lidt amok for det sidste.

Min ene skærm, mine 2 stationær og min bærbar brændte ned alle sammen på kun én uge.

Det endeste der dur, er min 20 tommers skærm, som jeg ikke kan bruge fordi jeg ikke har en computer.

Og det kan blandt andet være på grund af det er for varmt, i værelset. Og jeg må sige, efter jeg kom her ind i hjemmesiden, har jeg lært en hel del om computer.

Og ikke bare det, jeg fik købt en gamer computer fra dell, med en XP licen (kode) - Men dog, var der slet ingen kode. Så den duede ikke.

Så faktisk har jeg været oppe i lang tid, helt oppe til 1½ dage uden at sove, bare for at lede efter computere på grund af alt mit udstyr var brændt ned for 20.000kr.

Sårh, kunne ikke styre mig for det sidste, feks. denne tråd blev åbned kl: 2 am.
Så, jeg er ked af hvis i kalder det en spam, men det var dog et lidt stort tab. 3 computer for ca. 6000 og en skærm for 1000. også finder jeg køber noget der slet ikke er så godt, for såden en stor pris, men også jeg blev simpelthen snydt af dell....
Gravatar #23 - nd4help
4. jan. 2009 20:07
Whops glemte lige:

Det er rigtigt det hele.
Jeg vidste ikke at jeg gik sån' amok for at få det der.
Før jeg kom her ind vidste jeg godt hvad en processor er. Men ikke hvad den gøre? og hvad er godt og hvad er bedst...

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login