mboost-dp1

Den sorte død - Hvad dælen sker der?

Gå til bund
Gravatar #1 - Stinus
13. maj 2008 09:45
For ca en uge siden, begyndte min computer at fryse i Windows (XP Pro).
For to dage siden frøs den under opstart.
Siden da har skærmen været sort.
Computeren "starter" skam op, blæserne kører, harddisken roterer, men der er ikke et enkelt lille bip fra den, og der sker faktisk ikke mere.

Så hev vi hele computeren fra hinanden og begyndte at sætte delene i min kærestes for at tjekke om de var døde.
Harddisken virker i slave, grafikkortet kører, rammene kan vi ikke tjekke for de passer ikke.
Vi har skiftet strømstyringen ud på den, med en anden, vi har overført de forskellige dele til et andet motherboard, stadig ingenting.
Vi har selvfølgelig tjekket min gamle skærm, men den virker endnu.

Syntes snart at have vendt alle muligheder. Hvad er der galt? Hjælp...

Corsair Value Kit DDR400, 2x512 MB
Asus DRW-1608P/GIFT, DVDñRW, Black
AMD Athlon64 3200+, S939, Bulk, BW
NorthQ NQ3313A Silent Ice Giant UFO
Asus A8N-SLI/SE, nForce4 SLI, S939
GigaByte NX76T256D-RH, 7600GT, 256M
Seagate Barracuda 160 GB, 7200 rpm
Gravatar #2 - klh
13. maj 2008 09:47
Umiddelbart, med de symptomer du nævner her, kunne det tyde på enten en defekt processor eller et defekt bundkort. Har du lagt mærke til om den blev specielt varm inden den frøs eller lignende?
Gravatar #3 - Stinus
13. maj 2008 09:50
Den har ikke været specielt varm, jeg går af og til i bios og tjekker temperaturen. Forøvrigt udlufter vi meget i "hobby"rummet.
Jeg tror måske det er bundkortet, men når alt er sat til lyser det grønt. Ved ikke om det er normalt.

Nogle gange frøs den fem minutter efter jeg var kommet ind i windows, så tror næppe den har været så varm.
Gravatar #4 - stargate
13. maj 2008 10:35
Jeg havde samme problem med min "server" og det var mit bundkort der var dødt, jeg kommer næsten ind i windows 1. gang og derefter kan jeg ikke komme i bios inden den gør død.
Gravatar #5 - Borg[One]
14. maj 2008 13:17
Prøv det omvendte - altså at test om kærestens stumper kører i din maskine.

Du kan jo starte med at rive alt ud af din maskine, undtagen RAM, CPU, bundkort og GFX og se om du får billed.
Får du ikke billed, så kan du langsomt skifte hver stump ud - er alt skiftet undtagen MB, så ved du hvem der er synderen.

Omvendt, får du billed, så er det bare at tilføje stumpt for stump.
Gravatar #6 - Jensen
14. maj 2008 21:12
#1 - Jeg havde samme problem med min gamle computer. Det skyldtes at computeren formentlig var blevet for varm, og så havde den brændt nogle lodninger over.

Computeren virker stadig, men den fryser bare efter noget tid. Problemet kan kun løses ved at skifte bundkort.
Gravatar #7 - searchia
14. maj 2008 21:16
havde samme problem en gang der var noget galt med harddisken så var nød til at sletter alt
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login