mboost-dp1

Designvurdering af min side :)

Gå til bund
Gravatar #1 - simonduun
15. nov. 2007 17:08
Hejsa.

Jeg er igang med at lave en hjemmeside til et projekt jeg har kørende på min skole. Projektet handler om Macintosh.

Meningen er at man skal kunne læse mac's historie, se nogle af de mest sucsessfulde og udvalgte computere de har lavet igennem tidens løb, og meget mere.

Jeg kunne godt tænke mig en vurdering af designet, da jeg har lidt svært ved at se om designet er seriøst nok? Der er ikke så meget indhold på hjemmesiden endnu, men det kommer her senere i aften, og imorgen :).

Håber i vil hjælpe ;)

Link til sitet!!

Med Venlig Hilsen
Simon
Gravatar #2 - themuss
15. nov. 2007 17:12
Det er en rigtig flot directorylisting din apache kan lave, ja.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
15. nov. 2007 17:41
#1 Udover det jo bare er "billede" og man ikke rigtig kan se nogle af effekterne på siden, så ser designet da ikke helt tosset ud.
Jeg ville dog nok overveje at lave den orange bjælke sort istedet for, da det giver et lidt mere stilet look, end hvad det har nu.

Desuden så har jeg et eller andet imod den font du bruger i menuen, ved dog ikke lige hvad, men det er som om at den gør siden uharmonisk eller sådan noget i lign, eller også er det baggrunden.
Prøv evt. at ændre baggunden så striperne står lodret, og ikke vandret.

Derud over ser det meget godt ud :)
Gravatar #4 - plazm
15. nov. 2007 17:50
Jeg mener også at du bør lave applelogoet op i fuld størrelse i din header, da der der ser misplaceret ud.
Gravatar #5 - trylleklovn
15. nov. 2007 18:12
Headerens indhold sejler rundt. Teksten er æblet er placeret helt uden for nogen logisk sammenhæng.

Jeg plejer at sige til folk at de skal undgå borders i grå/50% farve, da borders, som regel skal fungere som kontrastseperation til baggrunden, og 50%farve/grå er ikke rigtig kontrast til noget.

Så bruger du tre forskellige typer fonts.. Har ikke så meget imod den i headeren, men at du genbruger den i menuen ser lidt.. well.. kedeligt ud. Og den helt anden font i copyrightteksten i bunden ser malplaceret ud.

Du kan heller ikke helt blive enig med dig selv, om hvor store de runde hjørner skal være på dine kasser.. Dem på menuen ser sågar ud til at være strukket.

Og så mangler din primære tekst lidt styling.. Et design er ikke bare alt det omkring din tekst. Når du alligevel har alt andet i en grå nuance, kunne det være at din tekst ikke skulle være helt sort.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login