mboost-dp1
Diablo 1 sluger 50% CPU (P4)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
I dag besluttede min storebror og jeg at vi, efter mange år, ville prøve at spille lidt Diablo 1, bare for nostalgiens skyld.
Jeg spiller på min laptop:
Dell Inspiron 5160
Win XP home SP3
Mobile Intel Pentium 4 CPU 2,8 GHz
1 GB RAM
64 MB dedikeret grafikkort.
Diablo 1 sluger 50% CPU-power og det resulterer i at blæseren kører konstant.
Nogle idéer om hvad det kan skyldes? Eller evt. hvordan det kan afhjælpes? Måske man kunne begrænse programmet til f.eks. kun at bruge max 10% CPU-power?
Jeg synes ikke det kan være rigtigt at det skal sluge 50%.
Jeg spiller på min laptop:
Dell Inspiron 5160
Win XP home SP3
Mobile Intel Pentium 4 CPU 2,8 GHz
1 GB RAM
64 MB dedikeret grafikkort.
Diablo 1 sluger 50% CPU-power og det resulterer i at blæseren kører konstant.
Nogle idéer om hvad det kan skyldes? Eller evt. hvordan det kan afhjælpes? Måske man kunne begrænse programmet til f.eks. kun at bruge max 10% CPU-power?
Jeg synes ikke det kan være rigtigt at det skal sluge 50%.
#1: Det er helt normal at et spil sætter sig på så meget CPU kraft som den overhovedet kan komme i nærheden af, således at de kan køre mere flydende.
De fornuftige spil sætter så forbruget ned når spillet minimeres, hvorimod de resterende spil stadig bruger 100% CPU tid.
Grunden til at dit Diablo så bruger 50% CPU tid i stedet for 100% er nok at du har 2 kerner i din CPU, så et single trådet program vil bruge 100% af 1 kerne (Hvilket er 50% af totalen).
De fornuftige spil sætter så forbruget ned når spillet minimeres, hvorimod de resterende spil stadig bruger 100% CPU tid.
Grunden til at dit Diablo så bruger 50% CPU tid i stedet for 100% er nok at du har 2 kerner i din CPU, så et single trådet program vil bruge 100% af 1 kerne (Hvilket er 50% af totalen).
#2 Under Processer i Taskmanageren står den og svinger mellem 50-55 under CPU. Og under Ydelse kan man se CPU-brug ligger på 55% + det løse.
#3 Det lyder meget rigtigt, godt nok er det ikke en 2-kernet CPU, men den kører med det der Hyper-Threading der vit nok forsøger at agere to kerner.
På min brors Amd Athlon 64 CPU kører Diablo 100%.
Kan man gøre noget? For Diablo 1 behøver ikke at bruge så meget CPU.
#3 Det lyder meget rigtigt, godt nok er det ikke en 2-kernet CPU, men den kører med det der Hyper-Threading der vit nok forsøger at agere to kerner.
På min brors Amd Athlon 64 CPU kører Diablo 100%.
Kan man gøre noget? For Diablo 1 behøver ikke at bruge så meget CPU.
#5 Kan han da kun hvis han kan styre frekvensen dynamisk på cpu'en, men han har en Mobile pentium 4 som ikke understytter "speedstepping". Det er afaik kun Mobile Pentium 4 M modellerne som gør det. Og de gik kun op til 2,6GHz i frekvens, så det er udelukket han har specificeret forkert.
Egetligt så undrer det mig din computer ikke larmer ved at spille windows. Northwood udgaven på 2,8GHz fyrer omkring 70W af, og Prescott udgaven på 2,8Ghz fyrer omkring 90W af. De computere jeg har set med sådan nogle i har lidt smeltedøden....
Egetligt så undrer det mig din computer ikke larmer ved at spille windows. Northwood udgaven på 2,8GHz fyrer omkring 70W af, og Prescott udgaven på 2,8Ghz fyrer omkring 90W af. De computere jeg har set med sådan nogle i har lidt smeltedøden....
#7 Jeg tror min er over 4 år gammel og har aldrig fejlet noget.
Men ang. clock-frekvensen, så bliver den styret af OS / bios, for nogle gange står den til "kun" at køre 1,3 GHz (når man højreklikker på denne computer og vælger egenskaber).
Men jeg kan ikke provokere den til at gøre det, eller dvs. jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre det, tager jeg netstrømmen sker der umiddelbart ikke noget, men nu får den lige lov at stå lidt og køre på batteri.
Edit: Jeg tog netstrømmen og genstartede, nu ser den ud til at køre 1,84 GHz.
Men ang. clock-frekvensen, så bliver den styret af OS / bios, for nogle gange står den til "kun" at køre 1,3 GHz (når man højreklikker på denne computer og vælger egenskaber).
Men jeg kan ikke provokere den til at gøre det, eller dvs. jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre det, tager jeg netstrømmen sker der umiddelbart ikke noget, men nu får den lige lov at stå lidt og køre på batteri.
Edit: Jeg tog netstrømmen og genstartede, nu ser den ud til at køre 1,84 GHz.
Jeg bruger NHC til at styre min bærbars strømforbrug. Det kører ganske udemærket.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.