mboost-dp1
Disk fejler
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg kunne have fundet på at finde f.eks. en lille Linux Live CD *1 med understøttelse af NTFS, og så se om den kunne læse disken. Så kan du (forhåbenligt) kopiere det hele til den anden disk.
Det kan evt. være nødvendigt at bruge en [P|S]ATA->USB adapter, så den kan tilsluttes efter du har booted maskinen.
*1) Nej jeg kunne naturligvis ikke finde på sådan noget, jeg ville selvfølgelig bruge Syllable, men det er jo ikke det der er vigtigt :-D
Det kan evt. være nødvendigt at bruge en [P|S]ATA->USB adapter, så den kan tilsluttes efter du har booted maskinen.
*1) Nej jeg kunne naturligvis ikke finde på sådan noget, jeg ville selvfølgelig bruge Syllable, men det er jo ikke det der er vigtigt :-D
#7 NTSC - haha, ja det var vist en typo.
Hvor stort farvespectre understøtter NTFS egentlig?! :)
Interessant mht større fejltolerance på Linux, jeg mener, selve NTFS-delen er jo den samme motor...
#8 Prøv i en kommandolinie at skriv:
chkdsk /f
Den kræver sikkert exclusiv adgang til disken, hvilket betyder scanningen sker under boot.
chkdsk er bedre til at rette op på fejl i FS, end dens billige pendant Scandisk.
Hvis FS er f*cked tilpas meget op, er der ikke så meget at gøre, men det finder du ud af, efter util'en har kørt.
Hvor stort farvespectre understøtter NTFS egentlig?! :)
Interessant mht større fejltolerance på Linux, jeg mener, selve NTFS-delen er jo den samme motor...
#8 Prøv i en kommandolinie at skriv:
chkdsk /f
Den kræver sikkert exclusiv adgang til disken, hvilket betyder scanningen sker under boot.
chkdsk er bedre til at rette op på fejl i FS, end dens billige pendant Scandisk.
Hvis FS er f*cked tilpas meget op, er der ikke så meget at gøre, men det finder du ud af, efter util'en har kørt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.