mboost-dp1

Dumt spoergsmaal? :S

Gå til bund
Gravatar #1 - praktikant muffe AKA pewbe
21. sep. 2008 20:24
Jeg ved at det er et dumt spoergsmaal jeg stiller, bl.a fordi jeg har laest svaret et andet sted, men:
Har faaet gjort et eller andet saa der er blevet byttet rundt paa nogen af mine taster (derfor jeg skriver aa), og jeg kan ikke huske hvordan jeg aendrer det tilbage!!
Jeg gaar i gang paa google nu, men haaber ogsaa at faa svar herinde :)
Og godnat om 5 minuter :)
Gravatar #2 - MetteVoldum
21. sep. 2008 20:26
Skal du ikke bare lave sproget om, nede ved siden af uret? Og hvis menuen ikke er til det der, så højre klikke på proceslinjen og vælge værktøjslinjer -> værktøjslinjen Sprog...
Gravatar #3 - praktikant muffe AKA pewbe
21. sep. 2008 20:31
Har lige fundet ud af det xD Dummeslag til mig for at vælge google som nr to :i
Undskyld for den ligegyldige tråd og godnat :)
Gravatar #4 - slemmebirk
21. sep. 2008 20:34
alt+shift
Gravatar #5 - Ronson ⅍
21. sep. 2008 21:17
#2: Er du klar over hvor mange af de værktøjslinjer jeg fjerner om dagen?!

Man skal da fjerne det bæ og gå ind i kontrolpanel og ændre det i stedet, det fylder bare og langt de færreste har brug for at ændre tastatursprog konstant.
Gravatar #6 - trylleklovn
21. sep. 2008 21:59
#5 Bare irriterende der så tilsyneladende er en eller anden genvej til lige præcis en funktion, som 0.00001% af verdens borgere har behov for, hardcoded ind i Windows.. eller i hvert fald sat til som standard uden nogen som helst notifikation om at man tilfældigvis har ramt den, andet end at tastaturet "ikke virker".
Gravatar #7 - BurningShadow
21. sep. 2008 22:21

Det kaldes "brugervenlighed". Det er brugervenlighed der gør at Windows er så udbredt ;-)
Gravatar #8 - Dawich
21. sep. 2008 22:33
Tidligere brugte jeg 'alt' som 'push to talk'-knap i team speak, og det kunne være ret irriterende når man spillede WoW, hvor jeg også tit brugte 'shift'.

Og man opdagede først, man havde trykket alt+shift og det amerikanske tastatur var slået til, når man ville skrive /p eller /raid, og man i stedet skrev &p eller &raid - og det var altid når man ikke havde meget tid.

Anyways, nu bruger jeg 'ctrl', og er blevet et meget gladere menneske. ;)
Gravatar #9 - trylleklovn
21. sep. 2008 22:38
#8 Det er det gode med Windows, at man ikke skal snyde det til at gøre det man vil. :P
Gravatar #10 - SimonVT
21. sep. 2008 23:32
I kan jo også bare vælge at gå ind i regional and language options > keyboard and languages > change keyboard og fjerne engelsk tastatur fra listen nederst.. ved ik hvad det hedder på dansk, eller hvad det hedder i xp, da jeg bruger engelsk vista.. men problem solved :)
Gravatar #11 - Zombie Steve Jobs
23. sep. 2008 15:30
Den er ret irriterende, men den mest irriterende er den der "træge taster" - den er så irriterende, at den har skabt et lantent had til handikappede. Hvilket jeg ikke synes er så fedt.
Gravatar #12 - 3214N
23. sep. 2008 15:33
Du kan også bare slå den fra...
Gravatar #13 - Ronson ⅍
23. sep. 2008 16:06
#10: Ikke altid den forsvinder, sikkert en update der sætter et eller andet (som altid når det er MS).

Sprog-baren kan godt vise sig (automatisk, og kan også manuelt slåes til) med kun ét sprog.

http://peecee.dk/uploads/092008/sprog.PNG
Gravatar #14 - DanaKaZ
23. sep. 2008 16:19
#11 Arh, mon ikke det lige er at strække grænserne for hvad vi kan give Windows skylden for? Vi skulle nødig have at pewbe imorgen slutter sig til Johnny Hansen og drengene, med den grund at windows og dets leflel for andre nationaliteter har gjort ham til ultranationali.. undskyld DF'er.

Desuden har jeg hørt at det er den undskyldning CERN vil bruge hvis de foresager jordens undergang.
Gravatar #15 - praktikant muffe AKA pewbe
26. sep. 2008 09:47
Jeg har fundet ud af det, men tak for alle de mange svar :D
Og ja, sprog-tingen kan godt komme tilbage på en eller anden måde uden at jeg gør noget:S
Gravatar #16 - Simm
26. sep. 2008 10:16
6 skrev:
eller i hvert fald sat til som standard uden nogen som helst notifikation om at man tilfældigvis har ramt den, andet end at tastaturet "ikke virker".

Det er der nu også, medmindre du har slået det fra.. ;) Default sidder der et lille DA som viser at du bruger dansk tastatur, trykker du alt+shift skifter det til EN som så self er engelsk.

Alternativt kan man fjerne engelsk som tastaturlayout under et eller andet sted i kontrolpanelet som jeg ikke kan komme på lige nu...
Gravatar #17 - praktikant muffe AKA pewbe
26. sep. 2008 15:25
Bare træls når man har fjernet den sproglinie, eller hvad den nu hedder ;P
Gravatar #18 - kimx
26. sep. 2008 19:20

Hos mig skifter den tilbage igen når jeg trykker Alt+Shift igen ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login