mboost-dp1

DVD -> TV: SCART eller HDMI?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
28. dec. 2007 22:46
Heay,

Jeg har en dvd-afspiller med HDMI udgang og et 40" LCD med HDMI indgang.

Spørgsmålet er så bare om jeg vinder noget ved at bruge HDMI eller jeg ligeså bare kan bruge SCART så længe det bare er almindelig DVD og ikke HD-DVD eller BluRay?
Gravatar #2 - gentox
28. dec. 2007 22:54
Hvis din dvd afspiller opskalerer billedet er der en del at vinde, men lidt afhængigt af hardwaren kan der selvfølgelig være forskel på resultatet.

Men uanset så vil du generelt få bedre farver med HDMI, end SCART...
Om det så er noget du lægger mærke til er et godt spørgsmål, og et SCART kabel er jo billigere end HDMI. Måske også derfor du spørger ;)
Gravatar #3 - Xill
28. dec. 2007 23:01
dit problem med SCART og et nyt HD-TV er at dit TV skal stå for konvertering og du derfor kan risikere at der kommer forsinkelse på billedet, så det ikke er synkront med dit HIFI, som kan afspille lyden direkte
Gravatar #4 - Jace
28. dec. 2007 23:30
#2 - Ja, grunden til jeg spørger er netop at jeg i dag bruger SCART, så jeg vil høre om det kan betale sig at købe et HDMI kabel :)

#3 - Er det et reelt problem, for så kan det da godt blive meget irriterende?
Gravatar #5 - myplacedk
29. dec. 2007 17:11
Burde man ikke sætte HIFI'en til skærmen? Ellers er det da noget bøvlet noget.

I mit setup kan jeg komme ud for at signalet skal gennem to scart-kabler, og der er rigeligt meget støj på billedet. Mit eneste alternativ er deværre at købe nye apparater, så jeg finder mig i det indtil videre.
(Bedre scart-kabler vil måske også hjælpe, men jeg vil ikke ofre flere hundrede kr. på kabler som MÅSKE er en anelse bedre.)
Gravatar #6 - Snoop
29. dec. 2007 17:21
#5: Har har et (6 år gammelt) Samsung 28" CRT WS og en (ny) Pioneer DVDafspiller til omkring 1300 kr.

Hvis jeg bruger et scartkabel til 20 kr fra HN og det 300 kr Profi Gold jeg også har købt, kan jeg nemt se forskel. Bedre farver en en større kontrast.

Jeg var også skeptisk før jeg gav 300 kr for et kabel, men jeg har aldrig fortrudt det køb.
Gravatar #7 - themuss
29. dec. 2007 17:51
#6 Grunden er at scart at analogt og derfor modtageligt for støj. Jo bedre kablet er isoleret og jo tykkere lederne er (dyre kabler) desto bedre signal.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login