mboost-dp1

DVI problem?

Gå til bund
Gravatar #1 - Proz
18. feb. 2009 00:54
Jeg har endelig fået taget mig sammen til at gå tilbage til desktop computere og har samlet mig en lille core i7 maskine med Blu-ray drev og en Dell 24" med DVI-I og opløsning på 1920*1200. Grafikkortet er et Inno3D Geforce 9400 (midlertidigt da jeg venter på mit gtx295).

Jeg har bare et lille problem. Når jeg afspiller en Blu-ray film (Iron Man) opstår der engang imellem støj på skærmen i ganske få hundrededele af et sekund, og det samme sker når jeg spiller Left 4 Dead hvor skærmen også bliver sort i op til et sekund af gangen. Jeg hev mit kamera frem og fik taget det her billede (tak burst-mode): http://img.photobucket.com/albums/v235/haubach/IMG...

Jeg gætter på at det er DVI-kablet den er gal med, men efter som at min sidste Desktop er tilbage fra 2003 er jeg ikke up-to-date med problem-busting når det gælder hardware. Jeg håber der er en af jer der kan hjælpe?
Gravatar #2 - vandfarve
20. feb. 2009 12:00
#1 Siden ingen har svaret, så prøv at få fat i Ronson eller N3214 (sorry, hvis jeg sticker jer i ryggen, gutter!), da de nok er dem på sitet med den største viden omkring det her.
Gravatar #3 - Norrah
20. feb. 2009 12:23
#1 Det er med stor sandsynlighed dit gfx. Det er ikke et analogt signal, så støj som såden burde ikke vises sådan her. Så hvis du har forbindelse, så tvivler jeg på dit kabel er problemet.

Jeg ville prøve at se hvad der sker med at andet gfx.

Worst case: Din skærm.
Gravatar #4 - Makey
20. feb. 2009 12:32
Min PS3 gør det samme når jeg anvender 1080p/i på min Samsung 245B via HDMI -> DVI kabel.

Min skærm kan skifte mellem to input, jeg trykker på bare på den knap så den skifter til VGA, og en gang til så den skifter tilbage til DVI, så er der absolut intet støj før end jeg genstarter enten PS3'en eller skærmen.
Gravatar #5 - 3214N
20. feb. 2009 12:38
Jeg vil også skyde på GFX.
Gravatar #6 - Norrah
20. feb. 2009 12:53
#4 ked af at sige det. Men det løser jo ikke problemet :D
Gravatar #7 - Proz
21. feb. 2009 07:10
Tak for hjælpen, og ja det tyder på at det er Grafikkortet.

Inden i skrev prøvede jeg at udskifte DVI-kablet (Damn de koster i butikkerne), hvilket faktisk fjernede problemet på billedet når jeg afspiller Blu-ray. Jeg skal ikke kunne sige om der er en sammenhæng eller ej, men støjen er væk. Problemet med den blinkende skærm er der dog stadig og der opstår stadig nogle hvide linjer når jeg gamer. Jeg prøvede at sætte opløsningen ned til 1280*etellerandet, hvilket fjernede det problem, så jeg må vel bare vente på at mit "rigtige" grafikkort kommer og så se hvad der sker.

Hvis det endelig viser sig at være skærmen, hvilket jeg dog ikke tror da Blu-ray som sagt virker fint nu, har jeg heldigvis en indboforsikring og en fancy-pancy Dell forsikring der kan tage sig af det.

Tak for hjælpen.
Gravatar #8 - Norrah
21. feb. 2009 09:06
#4 hvad er der irrelevant ved #6? Du har stadig problemet. Ergo har du ikke løst det, du har kun fundet en omvej.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login