mboost-dp1

Eksporter Outlook 2003 account settings

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
13. mar. 2011 09:50
Jeg sidder ved en urimeligt langsom XP-maskine, hvor jeg har taget backup af div. dokumenter og billeder, nu skal email-konto-indstillingerne "bare" eksportes, samt indbakke / udbakke skal back-up'es, så kontoen kan blive sat op på en anden PC.

Jeg mindes jeg tidligere har eksporteret konto-indstillinger i outlook, men kan ikke huske hvilken version det var.

Jeg har googlet lidt, men det tager ekstremt lang tid på denne maskine, og har ikke andre til rådighed, så søger derfor vejledning her.

Version:

Microsoft Office Outlook 2003 (11.5608.5606)

Hvordan får jeg lettest overført kontoen til en anden maskine?

Den PC kontoen skal eksporteres til har også win XP operativ.
Gravatar #2 - XorpiZ
13. mar. 2011 09:54
Nogle siger, det ikke kan lade sig gøre, mens andre siger du skal prøve denne:

Go to Start-All Programs-Microsoft Office-Microsoft Office Tools and use the
"Save My settings" wizard
Gravatar #3 - holmen
13. mar. 2011 10:10
#2 Det lader til at virke, finder først ud af det når jeg eksportere filen til den anden PC.
Ved du om den guide også tager back-up af indbakken?

Jeg kan se at de kører imap og ikke pop3, så jeg behøver måske ikke tage back-up.
Gravatar #4 - XorpiZ
13. mar. 2011 10:30
Nej, det er kun indstillingerne, den gemmer.

Hvis du skal eksportere mails mv., så skal du gå i Filer > Importer/eksporter og følge guiden der.

Men hvis de kører imap, så er det vel ikke aktuelt :)
Gravatar #5 - freesoft
13. mar. 2011 17:57
Ellers kig på http://nirsoft.net/utils/mailpv.html
Og hvis man har regler, hvordan er det nu? Ligger hvis ikke i pst filen? Men de kan i hvert fald også eksporters.
Gravatar #6 - Cloud02
13. mar. 2011 18:17
skal man ikke selv manuelt flytte .pst filen for at få indbakke osv med?
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
13. mar. 2011 18:30
1. Tag en kopi af din "datafil", normalt "outlook.pst"
2. Eksporter følgende nøgle i din registreringsdatabase "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook"
Så er det bare at bede outlook på det nye system om at benytte kopien af outlook.pst og derefter køre regfilen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login