mboost-dp1
Ekstern adgang til server i VMware Player
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Nu har jeg igen brug for hjælp.
Jeg har siddet siden i formiddags, og revet mig selv i håret. Jeg har en FreeBSD server, der kører i VMware Player, på en Windows XP Pro maskine.
Windows XP Pro, har IP adressen 192.168.1.100
FreeBSD (i VMware), har IP adressen 192.168.1.6
Routeren forwarder alt trafik på port 21, til 192.168.1.6
Jeg kan logge på FreeBSD'en fra alle maskiner på netværket, uden problemer. Maskiner udenfor, kan ikke få fat i den. Hvorfor?
Alle gode ideer modtages med glæde
Jeg har siddet siden i formiddags, og revet mig selv i håret. Jeg har en FreeBSD server, der kører i VMware Player, på en Windows XP Pro maskine.
Windows XP Pro, har IP adressen 192.168.1.100
FreeBSD (i VMware), har IP adressen 192.168.1.6
Routeren forwarder alt trafik på port 21, til 192.168.1.6
Jeg kan logge på FreeBSD'en fra alle maskiner på netværket, uden problemer. Maskiner udenfor, kan ikke få fat i den. Hvorfor?
Alle gode ideer modtages med glæde
Hmm, mener jeg rodede med det samme engang. Prøv at forwarde porten til din fysiske maskine, sæt VMware til at lytte på den port samt forwarde den til VM'en.
Kan dog være det er en helt anden situation jeg tænker på :D
Edit: Det har nok været en anden situation, for man har vist ikke de muligheder i VMware Player?
Kan dog være det er en helt anden situation jeg tænker på :D
Edit: Det har nok været en anden situation, for man har vist ikke de muligheder i VMware Player?
Hmm... Jeg kan oprette forbindelse, men jeg får en Fejl 500.
Ud fra hvad jeg kan læse mig til, og skyldtes det netop port forward.
Jeg forsøger at få FTP adgang til maskinen.
Ud fra hvad jeg kan læse mig til, og skyldtes det netop port forward.
Jeg forsøger at få FTP adgang til maskinen.
500 Illegal PORT command
425 Unable to build data connection: Operation timed out
Efter at have fusket lidt (i blinde) på Windows maskinen, får jeg nu:
200 PORT command successfull
Efter at have fusket lidt (i blinde) på Windows maskinen, får jeg nu:
200 PORT command successfull
#10: Jeg formoder at VM'en står i bridged mode, så den er direkte på dit netværk?
Mht. til FTP, har du prøvet at så Passive (PASV) mode til eller fra?
Og prøv evt. at forwarede port 20 til serveren også - det er noget med at til active mode bruger ftp både 20 og 21, og passive kun port 21 .. I forget.
Mht. til FTP, har du prøvet at så Passive (PASV) mode til eller fra?
Og prøv evt. at forwarede port 20 til serveren også - det er noget med at til active mode bruger ftp både 20 og 21, og passive kun port 21 .. I forget.
Jeps, og det virker nu. Sorry, jeg ikke lige fik opdateret, men jeg har kæmpet med et andet problem; filrettigheder. FTP home, ligger på et NFS mounted NTFS drev. Ja, jeg ved godt det ikke er optimalt, men det er hvad jeg har at gøre med, lige nu ;-(
Jeps, og det virker nu. Sorry, jeg ikke lige fik opdateret, men jeg har kæmpet med et andet problem; filrettigheder. FTP home, ligger på et NFS mounted NTFS drev. Ja, jeg ved godt det ikke er optimalt, men det er hvad jeg har at gøre med, lige nu ;-(
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.