mboost-dp1
Ekstern Harddisk og RAW filformat
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej newzer,
Jeg har brok med en ekstern harddisk fra Packard Bell. Jeg har haft en bærbar og den eksterne til at køre sammen. Så formaterede jeg den bærbare og efterfølgende så kan jeg ikke tilgå den eksterne harddisk fra hverken bærbaren eller andre maskiner jeg kobler på den.
Inde i computeradministration under lager kan jeg se harddisken og den melder også den rigtige størrelse - men filformatet er RAW og Windows vil formatere disken hvis jeg vil tilgå den inde fra Denne Computer.
Hvad gør jeg for at få kontakt til de ting som ligger på disken i forvejen?
Har adgang til en Win Vista og/eller Win XP maskine med SP1 og SP3.
Jeg har brok med en ekstern harddisk fra Packard Bell. Jeg har haft en bærbar og den eksterne til at køre sammen. Så formaterede jeg den bærbare og efterfølgende så kan jeg ikke tilgå den eksterne harddisk fra hverken bærbaren eller andre maskiner jeg kobler på den.
Inde i computeradministration under lager kan jeg se harddisken og den melder også den rigtige størrelse - men filformatet er RAW og Windows vil formatere disken hvis jeg vil tilgå den inde fra Denne Computer.
Hvad gør jeg for at få kontakt til de ting som ligger på disken i forvejen?
Har adgang til en Win Vista og/eller Win XP maskine med SP1 og SP3.
Hehe.. Du3- jeg kan godt følge dig - men den var ikke koblet på da jeg formaterede.. jeg havde nok bøvl med at få lov til og installere windows da den bærbare har RAID med 2 harddiske.. :)
Jeg havde samme tanke men der var ikke noget program installeret da jeg fik bærbaren..
Kan jeg formatere harddisken og så finde et program til at genskabe dataerne?
Kan jeg formatere harddisken og så finde et program til at genskabe dataerne?
Hr. Kejser (5) skrev:Kan jeg formatere harddisken og så finde et program til at genskabe dataerne?
Det kan du måske godt. Men det vil nok være langt nemmere, hvis du ikke formaterer.
Jeg ville undersøge harddisken med mine Linux-værktøjer file, fdisk og gparted. Men jeg er så også Linux-nørd. ;-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.