mboost-dp1

En knistrende lyd...

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
17. feb. 2009 15:44
Ved godt der er et par indlæg der bliver postet af mig herinde for tiden men problemer kommer sq bare one by one -_-

Engentlig hvad jeg gerne vil ha' "confirmed" er om disse 2 sange også hos jer i lyden "knistrer":

I denne sang er det ved ca. 0:20 at det begynder hos mig (lige meget hvor lav volumen er..)

I denne ved ca. 0:15/0:16 (hvor det så stopper en smule og starter igen ved ca. 1:00), samme med volumen.

..Hvis det er det også knistrer hos jer er det vel bare sangens kvalitet der er fooked up, men hvis ikke det er hva kan der så være galt hos mig?

Det gælder både højttalere og headset, men det er dog for tiden kun disse 2 sange jeg knistrer hos (so far...) lad mig vide hvis det ikk knistrer og jeg kan skrabe nogle grunde op det måske kunne være?

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - gentox
17. feb. 2009 15:54
Nope, men hvad dælen er det du hører på?
Troede jeg kunne klare det meste, men her må jeg give op, aldrig har jeg hørt noget værre L***, men ingen knistren/skratten på lyd siden.
Gravatar #3 - Systran
17. feb. 2009 16:19
Det var dog noget løjerligt musik, du har fundet dig, men hver sin smag :)

Jeg har ingen problemer what so ever med at høre dem.
Gravatar #4 - lolage
17. feb. 2009 16:35
Alright.. Så det knistrer kun hos mig, både højttalere og headset.
Why? :|

Den mest grundene... grund, jeg kan tænke på er at min mor kører webcam over min pc (med min bror som er i udlandet..) I hvert fald, det hænder at der randomly konstant kommer nogle høje weird lyde...

Krakken, metal-agitig bølgelyd som "skær" en del i højttalerene, sån slags lyde.. De er ret høje og ret voldsome, kan det mon tros at disse lyde kan forsage noget overbelastning og kan ha' gjort det?

Jeg har ikke hørt musik på dem da dette skete eller nogen basstest.
Gravatar #5 - Systran
17. feb. 2009 16:42
lolage (4) skrev:
Den mest grundene... grund, jeg kan tænke på er at min mor kører webcam over min pc (med min bror som er i udlandet..) I hvert fald, det hænder at der randomly konstant kommer nogle høje weird lyde...

Så må du jo fjerne de fejlkilder, du kan finde. Er det HVER GANG, det begynder ved 20 sek.? Har du prøvet på en anden computer med de samme højttalere/headset (forudsat du har en anden computer tilgængelig naturligvis)?

Har du prøvet at opdatere drivere til dit lydkort, prøvet at vente til der bliver slukket for webcammet osv. osv. osv. :)
Gravatar #6 - Clauzii
17. feb. 2009 17:04
Hvis headset/mikrofon er tændt mens du hører (høj) musik, vil du sikkert opleve en del feedback, der kan lyde som en kat der bliver trukket i halen ;)
Gravatar #7 - lolage
17. feb. 2009 17:45
#1.
Det er hver gang, samme sted og endda samme knistrende lyde. Af hvad jeg kan høre starter knistren når bassen I sangen går igang.

#2.
På min bærbar er headset det samme med knistren, kan ikke sætte højttalerne I den dog da det er 5.1 surround. Headsettets mic er ikke slået til, og selv når headsettet er taget ud af usb er det det samme på højttalerne.

#3.
Mit lydkort er up-to-date, den eneste "opdatering" den finder er et program man kan downloade til at redigere lyd og tillægge effekter og sån, ikke ligefrem en opdatering til kortet itself (som altså er op-to-date..)

#4.
Webcamet er slet ikke sat til.

Har prøvet en del andre sange jeg har som ikk knistrer selvom når det er meget højt. -_-
Gravatar #8 - lolage
19. feb. 2009 13:41
/bump....
Gravatar #9 - MiniatureZeus
19. feb. 2009 14:25
#1 Hvordan har du fundet frem til den foerste sang?
Gravatar #10 - Clauzii
19. feb. 2009 15:38
#7:

Der er ikke noget mærkelig lyd på de to klip (udover den over-processerede, halvsyntetiske sangstemme!)

Hvad bruger du af lydkort? Har du flere i maskinen? ER det kun de to numre der gør det. Hvis det kUN er de to numre, har du en EQ-indstilling eller noget der bliver 'trigget' af nogle frekvender i numrene.

(Ikke at deres frekvensspektrum ser anderledes ud i WaveLab end andre Youtube lydspor - ikke nogen 'afstikkere' om man så må sige.)
Gravatar #11 - lolage
19. feb. 2009 17:12
Hørte denne og førte mig frem til den via Related videos :p

Har et Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio, det er ikke kun de 2 numre, det er også nogle Coldplay og nogle fra Naruto .... Dog har jeg mange sange (især techno..) som afspilles helt uden problemer med lyden.

Jeg har noget software der gør lyden bedre men det har jeg aldrig haft problemer med da det fulgte med lydkortet.

KAN det ikke være de åndsvage webcam samtaler der har forsaget problemet? (se #4)
Gravatar #12 - terracide
19. feb. 2009 17:28
Clauzii (6) skrev:
Hvis headset/mikrofon er tændt mens du hører (høj) musik, vil du sikkert opleve en del feedback, der kan lyde som en kat der bliver trukket i halen ;)

Sådan lyder det sgu' da selv uden feedback på de numre der :s *GG*
Gravatar #13 - terracide
19. feb. 2009 17:28
lolage (11) skrev:
Hørte denne og førte mig frem til den via Related videos :p

Har et Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio, det er ikke kun de 2 numre, det er også nogle Coldplay og nogle fra Naruto .... Dog har jeg mange sange (især techno..) som afspilles helt uden problemer med lyden.

Jeg har noget software der gør lyden bedre men det har jeg aldrig haft problemer med da det fulgte med lydkortet.

KAN det ikke være de åndsvage webcam samtaler der har forsaget problemet? (se #4)

Du skulle vel ikke være så uheldig at sidde med en af NVIDIA's nForce motherboards?
Gravatar #14 - gentox
19. feb. 2009 17:29
Det lyder som et driverproblem, eller som Clauzii er inde på, at en equalizer er sat forkert op.

Men det kan også være intern trafik... havde engang et PCI Raid kort i en tidligere PC, og når der blev læst/skrevet fra en af de tilsluttede diske, så kom der skratten, men kun når en af diskene var aktive.
Havde et Audigy 2 kort på tidspunktet.
Gravatar #15 - lolage
19. feb. 2009 17:57
Jo, et nForce 650i Sli (Asus P5N-E Sli). Hvorfor da?

Equalizer er slet ikk slået til så regner med det bare er sat til standard. Har rodet lidt med indstillingerne med det software jeg nu har til lyden men uden succes, stadig knistren.

Sq jeg måske prøve at geninstallere driverne til lydkortet? (Medmindre #13 ved hva der er galt ud fra det mobo jeg nu har..)
Gravatar #16 - terracide
19. feb. 2009 18:10
lolage (15) skrev:
Jo, et nForce 650i Sli (Asus P5N-E Sli). Hvorfor da?

Så er du ramt af NVIDIA's subpar implementation af PCI bussen (ikke første gang de fucker op i deres chipsets):
http://forums.creative.com/creativelabs/board/mess...

Chancen er at oplever du problemer med "Crackle/Pop" så har du 99 ud af 100 gange et NVIDA chipset.
Er du heldig har fabrikanten smidt en BIOS update ud der minsker problemet...har fabrikanten ikke det..så betaler du prisen for at have valgt et NVIDA chipset.
Gravatar #17 - Clauzii
19. feb. 2009 18:10
#16:
Har selv et nForce med et Terra(!)tec Phase 22. Kører upåklageligt i Cubase, Synthedit og andre deciderede musikprogrammer med 1,5 ms latens. PowerDVD vil ikke bruge det, men det tilskriver jeg PowerDVD, ikke bundkortet.

#15:
Men det har virket før?? For så er den med motherboard og lignende udelukket?

NÅR det knistrer, lyder det så som lyden små-hakker, eller mere som noget 'støj på linjen' som gamle telefoner?
Gravatar #18 - lolage
19. feb. 2009 18:17
Det har nemlig ikke være sån før, kun her for nylig startede det.
Lyden små-hakker skam ikke, det knistrer, som når et bål gør det.

Som om noget er ødelagt I højttalerne/headsettet.

edit:
Der står i #16 link @
The findings indicate that circumstances causing these audio glitches only arise on Nvidias nForce 4 range of motherboards

Mit er jo nForce 6, ikke 4.
Gravatar #19 - Clauzii
19. feb. 2009 18:19
#18:
Men altså kun på bestemte tracks?

Så må du lige prøve at låne dig frem og prøve med noget andet grej så du kan fastslå om det er problemet.
Gravatar #20 - terracide
19. feb. 2009 18:23
#18:
Det startede på nForce4, det eksisterer på nForce5 og sørme også på nForce6 chipsets...læs op om emnet, faktisk troede jeg det var "almen viden" at NVIDIA's crapsets og et X-Fi kombineret var at bede om problemer.
Gravatar #21 - lolage
19. feb. 2009 18:24
Prøver at finde noget og ser ad.

Iz didnt know :[
Gravatar #22 - lolage
19. feb. 2009 18:27
Ville at købe et nyt lydkort klare problemet? Eller er det moboet jeg burde skifte.
Gravatar #23 - Clauzii
19. feb. 2009 18:33
#22:
Hvis du ikke har haft problemet hele tiden (med dét bundkort/lydkort) er det nok ikke det der er problemet, tror jeg. Medmindre en af delene er gået i stykker, men hvis resten af dine programmer o.lign. køre som før, er det nok heller ikke årsagen.
Gravatar #24 - terracide
19. feb. 2009 18:54
#22:
Et nyt lydkort ville kunne klare det, men du opgiver en masse god lyd/3D acceleration i spil.
Hvis du ikke køre SLI, så vil jeg anbefale dig at få et mobo med et INTEL chipset.

Gravatar #25 - terracide
19. feb. 2009 18:54
#23:
Du skal ikke tro, du skal vide...og du er forkert på den.
Gravatar #26 - Clauzii
19. feb. 2009 19:11
#25:
Nu HAR det jo før virket hos ham, så lad os da bare sige "Jeg ved!" i hans tilfælde.
Gravatar #27 - terracide
19. feb. 2009 19:16
#26:
Tro du bare det...at ting HAR virkert før, betyder ikke at det vil forsætte med at virke, specilet med de variabler der er tilstede i en PC (hardware/software/settings)...

Terra - Forbløffet over hvor lidt folk ved om NVIDIA's fejl og mangler på deres chipsets...
Gravatar #28 - Clauzii
19. feb. 2009 19:36
#27:
Næh, men i det relevante(!) tilfælde bliver der sagt at det HAR virket; og kan derfor også løses. Men at sige det er gået i stykker pga. et NVIDIA 'crapset', er helt hen i vejret, da der med de omfattede chipset ikke ville have været noget brugbar lyd til at begynde med..

Jeg har også sagt at 'medmindre noget er i stykker', men så ville det nok kunne ses i en ikke-fungerende windows.
Gravatar #29 - GormDK
19. feb. 2009 19:48
Bare lige til næste gang, så er der ikke noget ord, der staves knistrer - men der er et der staves knitrer (i nutid) :)
Gravatar #30 - Clauzii
19. feb. 2009 19:57
#29:
Haha, ja du har ret.

'Knistre' lyder som 'klistre' med munden fuld af flødeboller :)

Det kunne måske være opstået af 'knitre' og 'gnister', hvem ve'.
Gravatar #31 - JensOle
19. feb. 2009 19:57
Jeg ville da sige at en pejs med gloeder knistre og en papirpose knitrer.
Gravatar #32 - Clauzii
19. feb. 2009 20:01
Hmm, bare der ikke er ild i hans PC..
Gravatar #33 - GormDK
19. feb. 2009 20:19
JensOle (31) skrev:
Jeg ville da sige at en pejs med gloeder knistre og en papirpose knitrer.

Fra Politikens Nudansk Ordbog:
knitre
frembringe en lyd som er halvt knagende, halvt hvislende, som når tørt træ brænder
ilden knitrede i pejsen; glanspapiret knitrede da hun pakkede gaven op
Gravatar #34 - JensOle
19. feb. 2009 20:22
Jeg er uenig.
Gravatar #35 - terracide
19. feb. 2009 20:58
#28:
Held og lykke med at få NVIDIA's piss-poor PCI bus til at spille...
Gravatar #36 - lolage
21. feb. 2009 09:43
Det forklarer jo dog ikke at ogsaa paa min baerbar med headsettet var der knistre i lyden, som hverken har nvidia mobo eller x-fi lydkort. Saa tror maaske ikk det er derfor?
Gravatar #37 - gentox
21. feb. 2009 09:58
Tror selv du har fundet årsagen, dit headset, som sikkert er af USB typen.
Anyway, det lyder som en plausibel forklaring at dets drivere er årsagen.
Gravatar #38 - lolage
21. feb. 2009 12:29
hvorfor sq usb headset vaere aarsagen? For det andet er mine hoejttalere jo ikk usb. Proever at geninstallere drivere i aften.
Gravatar #39 - gentox
21. feb. 2009 16:37
Driverne kan være ustabile og lave om på dit systems prioritering og benyttede lyd codec, som dette kan tyde på, da begge computere hvor du har brugt dit headset har problemet.

Du har garanteret ikke haft problemet før du fik dit headset vel?
Gravatar #40 - lolage
21. feb. 2009 17:17
Nej, men mit headset har virket fint I meget lang tid.
Gravatar #41 - Weepy#
21. feb. 2009 17:25
hmm.
Gravatar #42 - Clauzii
21. feb. 2009 17:27
For lige at være helt sikker:

Det knitrer KUN når du bruger headset?

eller

Det knitrer på AL lyd??

Kan du huske hvad du pillede ved lige inden det holdt op med at virke??
Gravatar #43 - lolage
21. feb. 2009 17:54
Knitrer både headset og højttalere. Prøvede nogle flere sange på youtube af de der slags som I #1 og I de fleste af dem kom er også knitren, igen, når bassen I sangen begyndte.

Har ikke pillet ved noget som helst. Har haft en støvkost over subwooferens top, det må være alt. -_- (og så de webcam samtaler som skrevet i #4..)

Jeg vil lade jer høre fra mig når jeg får geninstalleret de lyd drivers og se om det vil klare det, blir dog måske først I morgen på et tidspunkt. :D

Edit:
Første link i #1, fandt den på youtube (igen) bare en anden uploader og lidt anderledes musikvideo. Her var der ingen knitren.

(Video der knitrer:
Video der ikke knitrer:

..samme sang. Wtf -_-)
Gravatar #44 - gentox
21. feb. 2009 18:13
Så vidt jeg kan høre, så dækker den video som der er problemer med ved dig, over et langt større hørbart Hz område, mens den der går fint, lyder som om den forgår under en dyne.
Så din nuværende opsætning bryder sig åbenbart ikke om meget høje Hz.

Hvis det er Hz området der er fucked up, så burde denne høre test udløse lidt af de samme resultater.
http://journal.plasticmind.com/ears/mosquito-tone-...
Gravatar #45 - lolage
21. feb. 2009 18:32
Der er ingen knitren i nogen af dem når de afspilles. De gør bare pisse ondt I ørene :[
Gravatar #46 - lolage
22. feb. 2009 20:24
Geninstallerede drivers, mindre knitren dog en smule. Downloadede sangene istedet via Youtube get, og der er ingen knitren når de afspilles på PCen istedet for youtube.

tak till alle der hjalp : D
Gravatar #47 - Flemhans
22. feb. 2009 21:28
Knistrefrit her

Dejlige damer
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login